16

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

Gdzie mozna dostac iglice i dysze do FCRa (oczywiscie poza ASO)
Potrzebuje glowna, startowa i iglice.

Moj kat ma 625 ccm i mam FCR 40 od CRFy - daje rade - zreszta org byl mikuni tez 40.
Gazniki z CRFy nie maja glownej dyszy powietrza (200) - czemu ? korpus ma odpowiednia srednice (tak to bynajmniej wyglada)?
Wymyslilem ze mozna by to rozwiercic i wstawic tam ta dysze :D

17 Ostatnio edytowany przez hacker33 (2010-11-23 22:55:38)

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

Nowe gaźniki FCR MX nie posiadają air pilot jet. Ponieważ są troszkę inaczej skonstruowane od starszych.
Możesz wstawić tę dyszę ale to poskutkuje tym że jeżeli teraz masz dyszę wolnych obrotów powiedzmy 45 to po wkręceniu dyszy powietrza będziesz musiał zejść do 27.

Dysze kupisz u każdego dealera czy to Yamahy Suzuki czy KTM. Ja kupowałem u KTM i Yamaha z tym że od Yamahy było taniej.
Iglica iglicy nie równa - domyślam się, że wiesz jaką potrzebujesz (o jakim oznaczeniu)?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

18

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

danielmik napisał/a:

czyli FCR 39 pasuje tylko i wylacznie od Yamahy lub DRZ w wersji E tak to mam rozumiec?
mam jeszcze jedno pytanie zauwazylem w uzywkach ze ten material na przepustnicy czesto odpada czy nalezy sie tym przejmowac czy nie przeszkadza to w eksploatacji? wiem ze nowa przepustnica kosztuje ok500 zl jak to bylo w Twoim przypadku Hacker?

Napisałem jakie warunki musi spełniać gaźnik aby pasował do DRZ. Bardzo możliwe że np. jakiś od KTM-a również je spełnia.
Ci bardziej "kombinatorzy" kupują bez wykręcanego intake bella i go po prostu staczają na tokarce.
Niestety nie znam wszystkich modeli motocykli z FCR na pamięć.


Jak będziesz kupować FCR używanego to najważniejsze o co należy poprosić to zdjęcie tej przepustnicy. Inaczej kupujesz kota w worku.
Może być powycierana ale nie popękana czy mocno złuszczona. Inaczej się urwie i przeleci przez zawory.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

19

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

Hacker - możesz przesłać przykładowe zdjęcie przepustnicy- jak patrzeć - co sprawdzać itp ( Tak żeby temat był pełny ) :) - Ja kupiłem do swojej Husqvarny FCR 41 - o ile dobrze pamiętam 41 to średnica w mm wejścia do cylindra, analogicznie 39 ma 39mm. Dodatkowo różnią się wtedy też dysze. Słyszałem też o takiej zasadzie - że do 400-450 ccm kupujemy FCR 39, 450 może mieć FCR 40 i 41 ( 41 lepszy :) ) a od pojemności 450 w góre już najlepszy będzie FCR 41. Ja w tej chwili w swojej RMZ mam FCR 41 i jest wszystko cacy i pięknie a na hamowni na kole wyszło 55 koni i 51 Nm ( na silniku +15 %)

"Art. 54. Konstytucji RP:
1.Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji."

20

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

hacker33 napisał/a:

Nowe gaźniki FCR MX nie posiadają air pilot jet. Ponieważ są troszkę inaczej skonstruowane od starszych.
Możesz wstawić tę dyszę ale to poskutkuje tym że jeżeli teraz masz dyszę wolnych obrotów powiedzmy 45 to po wkręceniu dyszy powietrza będziesz musiał zejść do 27.

wiec nic nie ruszam

hacker33 napisał/a:

Dysze kupisz u każdego dealera czy to Yamahy Suzuki czy KTM. Ja kupowałem u KTM i Yamaha z tym że od Yamahy było taniej.
Iglica iglicy nie równa - domyślam się, że wiesz jaką potrzebujesz (o jakim oznaczeniu)?

LC4
-625SXC (625ccm)
-660SMC (654ccm)
maja FCR 41 seryjnie i te same ustawienia
wiec pod moj 640 (625ccm) tez beda pasowaly no ale ja mam gaznik 40


  • UESTAWIENIA wg serwisowki:
    glowna paliwa 165
    iglica  OBDVT (OBEKR)
    dysza wolnych 42 (45)
    glowna powietrza 200
    wolnych powietrza 100
    pozycja iglicy 5 od gory (4 od gory)
    startowa 85
    sroba regulacji mieszanki - odkrecona 2 obroty
    "slide" - 15 - nie wiem co to - wkrecenie srobki wolnych(tej podnaszacej przepustnice?)
    "preformance restrictor - slide stop - ???
    membrana pompi przyspieszajacej 858
    hot start device 3,8 mm

teraz mam zalozone :
dysze 175 - KTM dla akrapa i otwartego airboxa zaleca 188 (FCR 41) mam otwarty airbox i przelot KTMa ale mniejszy gaznik - wiec mniejwiecej cos kolo tych 175 ???
iglica OBEKR - ale poobijana jakby piachem
dysza wolnych 45
startowa 72 - mam problemy z odpalaniem zimnego
dodatkowo jest jakas dysza w dnie kolo pomki 55 - niewiem od czego

planuje wymienic ta iglice i dysze startowa ale w jakie dysze gł ? nie kupie wszystkich po kolei  ;)


tegma napisał/a:

Ja kupiłem do swojej Husqvarny FCR 41 - o ile dobrze pamiętam 41 to średnica w mm wejścia do cylindra, analogicznie 39 ma 39mm.

Chyba zle to mierzysz bo moj FCR 40 ma wej/wyj 41 ale 40 to jest w tym miejscu jak jest mniejwiecej przepustnica - gaznik jest zwezka zeby paliwo lepiej zasysalo - JESLI SIE MYLE PROSZE MNIE POPRAWIC !

21

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

Hacker mam jeszcze jedno pytanie jakie masz dysze teraz w FCR?
ponieważ znalazłem też FCRa od Yamahy wr 450 i chciałem się dowiedzieć które dysze mam wymienić i na jakie

22 Ostatnio edytowany przez cross (2010-12-01 23:33:47)

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

dla ktorejs seri husqy 510 były robione z tego co mi wiadomo 42mm   :)

suzuki ts50-->yamaha xt125x-->ktm lc4 SM HF-->ktm exc530sm-->ktm 450 smr :D

KTM the best fuck the rest

23 Ostatnio edytowany przez SuperMocarz (2010-12-01 23:56:15)

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

A ja chciałbym sie dowiedzieć Hackerku - jak zapierdala Ci ta Twoja DRZeta :p
Może kiedyś gdzieś sie złapiemy... :)  :rolleyes:

DRZ 450 E SM na modach znowu w jedynej słusznej wersji - czyli SuperMoto
Triumph Speed Triple 2010 SE

24

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

danielmik napisał/a:

Hacker mam jeszcze jedno pytanie jakie masz dysze teraz w FCR?
ponieważ znalazłem też FCRa od Yamahy wr 450 i chciałem się dowiedzieć które dysze mam wymienić i na jakie

pilot jet 45
main jet 160
main jet air 200
pilot air jet 100
starter jet 68

Brzozrider napisał/a:

A ja chciałbym sie dowiedzieć Hackerku - jak zapierdala Ci ta Twoja DRZeta :p
Może kiedyś gdzieś sie złapiemy... :)  :rolleyes:

A ja jestem ciekaw jak zapierdala ta Twoja :D jaka to różnica jest w tych dodatkowych 50ccm :cool:

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

25

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

Do czego służy ten czujnik położenia przepustnicy? Co on robi?

Osłony silnika do Suzuki DRZ 400, KTM 690, KTM 950/990

26

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

radzio napisał/a:

Do czego służy ten czujnik położenia przepustnicy? Co on robi?


zadaniem tego czujnika jest sprawdzanie stanu otwarcia przepustnicy  :D

suzuki ts50-->yamaha xt125x-->ktm lc4 SM HF-->ktm exc530sm-->ktm 450 smr :D

KTM the best fuck the rest

27

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

to jeszcze jednego chciałbym się dowiedzieć jak ważna jest powłoka na płytce przepustnicy czy kiedy jest już wytarta to szybko płytke należy wymienić czy można śmigac tylko trzeba kontrolować gażnik?

28 Ostatnio edytowany przez radzio (2010-12-03 00:47:39)

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

cross napisał/a:
radzio napisał/a:

Do czego służy ten czujnik położenia przepustnicy? Co on robi?


zadaniem tego czujnika jest sprawdzanie stanu otwarcia przepustnicy  :D

Ooo, tego nie wiedziałem.  :D

No dobra...   

Informacja o położeniu przepustnicy jest wykorzystywana do zapłonu? Przyspieszenie/ opóźnienie? Czy może jakoś skład mieszanki jest modyfikowany?

Osłony silnika do Suzuki DRZ 400, KTM 690, KTM 950/990

29

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

TPS steruje wyprzedzeniem zapłonu.
Od składu mieszanki to sonda lambda i gro innych czujników no i przede wszystkim wtrysk trzeba mieć w miejsce gaziora.

joł

30

Odp: Keihin FCR 39 w DRZ 400 SM

Dziękować :)

Osłony silnika do Suzuki DRZ 400, KTM 690, KTM 950/990