1

Temat: Co wybrać ?

Witajcie
Za oknem coraz zimnie.... coraz mniej chce sie jeździć.... i tak rozmyślam nad następnym moto

Jestem pewien że ma byc to enduro.... (weekend tor, dzień zwyczajny dom-szkoła)

Zastanawiałem się nad DRZ sm/e lub jakieś enduro 250 4T !
Co do kół sm jestem zdecydowany i teraz tu chyba najważniejsze pytanie ! Do czego łatwiej znaleść koła ? (wykluczając drz sm  :P )

a teraz 2 pytanie. Czy drz sm z kołami z enduro nadaje sie do co niedzielnego latania po torze ??
Chodzi mi o wytrzymałość podzespołów np. zawieszenie.....

Wiem że HMmm 90% ? osób poleci DRZ ! Może to i dobrze ale... które SM czy E (+ dokupienie kół)

Licze na waszą pomoc
Dziękuje za każdy pomysł oraz rade :)

Yamaha DT 50 R

2

Odp: Co wybrać ?

albo WR250X + kola enduro

Wgrywam mapki do KTM'ów
tel: 797 237 537

3 Ostatnio edytowany przez paolo (2013-04-04 07:16:31)

Odp: Co wybrać ?

.

4

Odp: Co wybrać ?

Ale czy zawieszenie z supermoto będzie dawało rade na torze ??

Yamaha DT 50 R

5

Odp: Co wybrać ?

Na zawodach jakos nikt nie narzeka ze supermociakiem sie kiepsko lata w terenie, nie licząc oponek.
A teraz podstawowe pytanie jak sie zrodziło supermoto? Cross + koła szosowe (no i jakiś hebel), wiec nie ma mowy zeby zawieszenie Ci nie pasowało chyba że jesteś zawodnikiem z kategorii pro.

Osłony silnika do Suzuki DRZ 400, KTM 690, KTM 950/990

6 Ostatnio edytowany przez jareks (2009-11-22 22:59:30)

Odp: Co wybrać ?

radzio napisał/a:

Na zawodach jakos nikt nie narzeka ze supermociakiem sie kiepsko lata w terenie, nie licząc oponek.
A teraz podstawowe pytanie jak sie zrodziło supermoto? Cross + koła szosowe (no i jakiś hebel), wiec nie ma mowy zeby zawieszenie Ci nie pasowało chyba że jesteś zawodnikiem z kategorii pro.

Ja latam i tu i tu husqą SM, i uparłem sie żeby i w asfalcie i w terenie, i czasem na torze MX (jak jest suchy w miarę) latać na kołach 17 cali, i pasuje mi to.
Na jesień zmeiniłem tylko gumy ze stricte asfaltowych Qualiferów na takie bardziej ponacinane Pirellii MT60, są one takie troche enduro.
Zawiasu nie zmieniam, tzn jeżdzę cały czas na ustawieniu asfaltowym, trzesie jak diabli ale mi sie to w sumie podoba ;)
Jasne że bardzo cieżki teren mnie wyklucza z jazdy, ale dzięki temu zacząłem śmigac po nie znanych mi dotąd wiejskich szutrówkach, jest w tym i fun.
Nie chce robić w glowie bajzlu-jak latam to wszędzie na 17 calowych gumach i moze dzięki temu będę coraz lepszy i w asfalcie i w terenie. Mam takie subiektywne odczucie ze może i na zestawie 18/21 byłbym szybszy w konkretnym terenie ale w sensie szkoleniowym (a priorytet kładę na SM) to byłby długofalowo jakiś nieporządek.

Husqa SM 450 R 08`, Husqa CR 250 82`,  Beta Zero 125 91`

7

Odp: Co wybrać ?

jareks napisał/a:
radzio napisał/a:

Na zawodach jakos nikt nie narzeka ze supermociakiem sie kiepsko lata w terenie, nie licząc oponek.
A teraz podstawowe pytanie jak sie zrodziło supermoto? Cross + koła szosowe (no i jakiś hebel), wiec nie ma mowy zeby zawieszenie Ci nie pasowało chyba że jesteś zawodnikiem z kategorii pro.

Ja latam i tu i tu husqą SM, i uparłem sie żeby i w asfalcie i w terenie, i czasem na torze MX (jak jest suchy w miarę) latać na kołach 17 cali, i pasuje mi to.
Na jesień zmeiniłem tylko gumy ze stricte asfaltowych Qualiferów na takie bardziej ponacinane Pirellii MT60, są one takie troche enduro.
Zawiasu nie zmieniam, tzn jeżdzę cały czas na ustawieniu asfaltowym, trzesie jak diabli ale mi sie to w sumie podoba ;)
Jasne że bardzo cieżki teren mnie wyklucza z jazdy, ale dzięki temu zacząłem śmigac po nie znanych mi dotąd wiejskich szutrówkach, jest w tym i fun.
Nie chce robić w glowie bajzlu-jak latam to wszędzie na 17 calowych gumach i moze dzięki temu będę coraz lepszy i w asfalcie i w terenie. Mam takie subiektywne odczucie ze może i na zestawie 18/21 byłbym szybszy w konkretnym terenie ale w sensie szkoleniowym (a priorytet kładę na SM) to byłby długofalowo jakiś nieporządek.

I to jest słuszna koncepcja!

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

8

Odp: Co wybrać ?

Czy zakup EXC 200 + przerobienie go na SM był by dobrym pomysłem ??

Yamaha DT 50 R

9

Odp: Co wybrać ?

NaZ napisał/a:

Czy zakup EXC 200 + przerobienie go na SM był by dobrym pomysłem ??

Dołączam sie do pytania jednoczesnie go troche modyfikując.

Jak sie ma 250 2T w supermoto? Koszta eksploatacyjne o wiele niższe niz np 250 4T jak i sam zakup motocykla jest niższy niz 4paka. Prosiłbym o jakies sprawdzone informacje, najlepiej użytkowników takich maszyn.

Osłony silnika do Suzuki DRZ 400, KTM 690, KTM 950/990

10

Odp: Co wybrać ?

Ja mam jeszcze jedną modyfikacje :)

Jak sie ma wytrzymałość silnika do jazdy codziennej(zwłaszcza chodzi mi o exc 200) ? Jak częsta będzie zmiana tłoka/remont ?

Yamaha DT 50 R

11 Ostatnio edytowany przez gierwi (2009-11-27 18:44:30)

Odp: Co wybrać ?

Pewnie się da, bo na innym forum są zwolennicy cwajtaktów twierdzących że lepszego sprzętu nie mieli. Bardziej chodzi im o 300-380, ale mniejsze cukiereczki też bywają :D

http://i214.photobucket.com/albums/cc48/gierwi/cwajtakt6.jpg
http://i214.photobucket.com/albums/cc48/gierwi/cwajtakt5.jpg
http://i214.photobucket.com/albums/cc48/gierwi/cwajtakt1.jpg
http://i214.photobucket.com/albums/cc48/gierwi/cwajtakt2.jpg
http://i214.photobucket.com/albums/cc48/gierwi/cwajtakt3.jpg
http://i214.photobucket.com/albums/cc48/gierwi/cwajtakt4.jpg

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

12

Odp: Co wybrać ?

Gierwi Ty to zawsze wynajdziesz w sieci niezłe smaczki :) i popieram Twoje zdanie w sprawie kolegi Jareksa, na 17 da sie latać i po gładkim i po terenie!przecież nie o to chodzi by wyprzedzić w terenie jakąś YZ lub sx bo możemy odwrócić sytuacje i zaprosić kolegów z MX na aswalt i wadomo jaki będzie rezultat. ja też zamierzam latać w terenie na kołach sm tym bardziej ze w poblizu domu same pola i lesne drogi

13

Odp: Co wybrać ?

Niom kochane 2 t nieda sie ich zatrzec o gumowania nietrzeba tyle wymieniac oleju w silniku to tam od skrzyni i sprzegla.I tak jak dobrze wiem to w 250 exc i czytałem to tłok sie zmienia co 60 mth czyli okolo 3 tysiaki kilosow korbe co 2 tłoki zawsze mozna tulejej żeliwna do cyla to troche wiecej posmiga sie mth ale tez trzeba robic mieszanke 1:50 i potrafi spalic tez sie zastanawialem nad ktm exc 250 z 99r bo tanie czesci tlok 350 korba 400 i na zeliwna tuleje ale tez wpaly mi w oko ktm 380 i 360 bo wiecje mth mozna zrobic na nich niz na 250 jakos mam sentyment do 2t bo od malego nimi smigam i ważą tylko 100kg i jak wejdzie na obroty to masakra

Hero Majestic Ankur--->Derbi Senda Xtreme R--->Lifan Cross 125--->Mz Etz 250--->Ktm Egs 360--->Kawasaki Zr7--->Gas Gas EC 300  2006 & Kawasaki Zr7s 2004

14

Odp: Co wybrać ?

Ja zastanawiam się nad 200 i 300.... tylko boje sie że 300 to będzie za mocna po 50  :/

No nic ! dzięki wszystkim za wypowiedzi !!!! Trzeba szukac dalej ! i robic to zdziadziałe A :P (szkoda że jazd niema)

Yamaha DT 50 R

15

Odp: Co wybrać ?

tylko boje sie że 300 to będzie za mocna po 50  :/
To znaczy że masz ponad 50 lat? dotychczas jeździłes 50?przed jazdą musisz wypić 50 gram wódy? 
(szkoda że jazd niema)
Przyjedź do Poznania, jazdy są!

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"