5,236

(4 odpowiedzi, napisanych Garaż)

15V to za duże napięcie. Pewnie jeszcze podczas jazdy wzrasta do 15.5-16 i to powoduje przeładowanie akumulatora...

Kierunki oryginalne, czy jakieś diodowe ?

5,237

(19 odpowiedzi, napisanych Na każdy temat)

Trzeba mieć jaja, żeby wrzucać na sieć własne filmiki jak ucieka się policji :P

5,238

(8,466 odpowiedzi, napisanych Ogólne)

Wczoraj widziałem 3 supermoto jak mijali kilka razy Night skating - ktoś z forum ?

5,239

(4 odpowiedzi, napisanych Na każdy temat)

dogadaj się z kimś z blabla.car - pewnie ktoś Ci to zabierze :-)

5,240

(218 odpowiedzi, napisanych Husaberg)

ja Ci mogę polecić kolegę Majstra128 z forum.motox.com.pl - gość co prawda serwisuje crossy, no ale piece są podobne.

Mi wsadzał tuleję do 24 letniego crossa i lata jak złoto. Jest jeszcze masa innych zadowolonych pacjentów :)

PS

fajna maszyna :)

5,241

(7 odpowiedzi, napisanych Przywitalnia)

Cieszę się, że kogoś zaciekawiłem :-)

Wszystko zaczęło się od tego, że Żonka kupiła mi godzinę jazdy na crossie jako prezent. Polatałem na CRF230 i bardzo mi się spodobało. Rok mi zajęło ugadywanie mojej lubej, żeby zgodziła się na zakup crossa.

W końcu się zgodziła, no ale budżet 4000-5000 - co tu dużo mówić, słabo, no ale nie poddałem się. Twardo szukałem Kawasaki KX 125, bo tylko ten model wchodził w grę ( jestem fanem tej marki ;-) ).

Po 2 miesiącach poszukiwań trafił się obecny egzemplarz. Sprzedający poinformował mnie o wadach, ale byłem na to przygotowany, bo to w końcu 22 letni cross za małą kasę. Z listy, którą dostałem od sprzedającego:

- motocykl zapala, ale jest wyciek spod głowicy, można się przejechać
- przed awarią szedł na koło nawet na 3 biegu

Więc wsiadłem w samochód i pojechałem 210km w jedną stronę. Na miejscu lista usterek się nieco wydłużyła :P :

- motocykl odpalał, ale mniej więcej po 20 min kopania :P
- mocy prawie zero, ale tego się spodziewałem - bardziej chodziło mi o sprawdzenie skrzyni biegów - do tej nie miałem zastrzeżeń
- luz na główce ramy
- przednia tarcza cieńka jak papier + wyciek z zacisku
- nadłamane klamki
- brak kilku szprych + ogólnie koła lekko jajowate

Pewnie jeszcze kilka wad by się uzbierało, no ale te główne napisałem. Zapłaciłem te 2100 za motocykl i wróciłem do domu.

W sumie było tyle rzeczy do zrobienia, że nie wiedziałem za co się zabrać. Postawiłem na silnik - w sumie piec to jedna z ważniejszych rzeczy.

Okazało się, że tłok już faktycznie miał dość:

https://lh5.googleusercontent.com/-QKOAI0jLfGM/U46voTOYJiI/AAAAAAAAGoU/qhzBnslK2l4/w1280-h720-no/t%25C5%2582ok.jpg

Ale to nie była najgorsza wiadomość. Tuleja była już tak wytarta, że nawet największy nadwymiarowy tłok był za mały.

https://lh3.googleusercontent.com/-sNrHs3PKGAc/U46vl2sFGJI/AAAAAAAAGnk/ONi5Isvo6tE/w487-h866-no/cylinder.jpg

Postanowiłęm więc oddać cylinder do tulejowania i wsadzić tłok Wossnera.

Jakie było moje zdziwienie, gdy podczas rozbierania zaworów KIPS moim oczom ukazały się takie o to skarby :D

https://lh5.googleusercontent.com/-Dd8SeQQFpwY/U46vpEXS9xI/AAAAAAAAGog/MUJpdn4W9ks/w487-h866-no/zawory_zaslepki.jpg


Po otrzymaniu cylindra, złożyłem wszystko do kupy - niestety bez zaworów wydechowych, bo nie mogłem ich nigdzie kupić...

Dalszy update jak wciąż kogoś będzie to ciekawić :]

5,242

(7 odpowiedzi, napisanych Przywitalnia)

Cześć.

Zauważyłem, że są tu zarejestrowani również ludzie posiadający crossy.

Ja takiego nabyłem rok temu i usilnie go reanimuję :-)

Pacjent to Kawasaki Kx 125 z 1990r.

Jak ktoś będzie ciekawy, to mogę napisać jakie zrobiłem naprawy i co mnie jeszcze czeka :-)

a tak w ogóle to szukam jakiegoś towarzystwa do jazdy na torze lub jakieś traski enduro typu wzdłuż brzegu Wisły itd :-)

dysponuję przyczepką samoróbką na 2 moto :)

a tak go przewoziłem w zeszłe lato tuż po kupnie :-)

http://imagizer.imageshack.us/a/img404/7782/28450090.jpg

Pozdro

5,243

(1,267 odpowiedzi, napisanych Co kupić?)

Ja niestety musiałem zareklamować moją GO PRO 3 black edition.

Kupiłem ją w USA w zeszłe wakacje. Opróćz tego, że losowo się zwieszała, to zaczęłó wariować WiFi - samoczynnie włączać się i wyłączać + guzik zrobił się tak jakby ciągle wciśnięty ? Nie wiem jak to opisać.

Siostra zabrała już kamerkę do USA i zobaczymy jak to rozpatrzą.

Z jakości nagrywania jestem zadowolony - zwykle nagrywałem w 720-60fps

5,244

(16 odpowiedzi, napisanych Co kupić?)

Pewnie mnie skarcicie, ale przy takich przebiegach i takim budżecie poszedłbym w 2 maszyny...

Jako wół roboczy, który nawala 100 godzin tygodniowo wybrałbym Kawasaki ER5 lub GPZ 500 - Te silniki naprawdę długo wytrzymują bez remontu, mało palą, serwis jest bardzo łatwy i te 50/60 koni wystarczy na kursantów.

Co do maszyny stricte na gymkanę, to pewnie jakaś lekka CRF'a i w 13 tyś się spokojnie mieścisz.

5,245

(23 odpowiedzi, napisanych Na każdy temat)

Przelałem 20 pln na pomoc w leczeniu - może niewiele, ale mam nadzieję, że sporo ludzi przeleje również jakieś grosze i uzbiera się z tego jakaś suma.

Co do wypadku, wg mnie jeden podstawowy błąd - ja nigdy nie jeżdżę wolniej niż samochody, właśnie po to, żeby mi nikt w tyłek nie wjechał. Jak już muszę to co chwilę gapię się w lusterka. To co jest przede mną, zależy ode mnie, czy wyhamuję czy nie, to co za mną już niekoniecznie :/

Oby kolega wrócił do zdrowia.

5,246

(9 odpowiedzi, napisanych Ogólne)

hmm w sumie, to dajel dość często :-) daje 4L na 2000km :P ale tragedii nie ma :-)

5,247

(9 odpowiedzi, napisanych Ogólne)

Zawsze mnie to ciekawiło, dlaczego w crossach/singlach trzeba tak często zmieniać olej.

Z czego to wynika ??

Zakładam, że jakieś supermoto o pojemności 450 ma 60 koni, to daje 130 koni z litra

Dla porównania taki przykładowy wyczynowy ścig ma pojemność 600 i 130 koni - co daje 216 koni z litra (35 koni na cylinder ale o pojemności 150cc)

W szlifierkach olej zmienia się co 6 tys km lub co rok. Natomiast z tego co tutaj czytam, w SM musiałbym zmieniać olej w maszynie 2 razy w miesiącu, bo w tygodniu robię około 100km na same dojazdy do roboty...

Czy nie jest to lekką przesadą ? Z czego wynika ta zużywalność oleju w wyczynowych singlach ?

5,248

(24 odpowiedzi, napisanych Kawasaki)

Tak jak wymiana tłoka/cylindra jest łatwa, tak wymiana korby, to już grubszy temat. Samych narzędzi trzebaby nakupować za 800 pln pewnie :P

5,249

(24 odpowiedzi, napisanych Kawasaki)

a co ile trzeba tłok wymieniać ? ile km/mtg ?

wolałbym raz w roku nie robić remontu :P

5,250

(24 odpowiedzi, napisanych Kawasaki)

no dobra, to teraz już ostatnie pytanie - co ile trzeba taki tłok wymieniać, tak jak mówiłem, przy jeździe rekreacyjno(do pracy)-upalanej(terror na mieście z chłopakami).

z góry dzięki