Temat: Organoleptyczny test jakości asfaltu. Z bliska.
Z okazji że się dzisiaj malowniczo rozwaliłem mam okazję wrzucić crashtest wiezionych na grzbiecie ciuchów i innych takich dupereli. Więc jakby kogoś interesowało, najpierw wstęp teoretyczny: 70-80km/h, gładki i równy asfalt, olej na zakręcie, moto wyrżnęło w krawężnik i wleciało do rowu, ja na szczęście "prześlizgałem" obok. Szorowałem asfalt jakieś 12m (zaskakująco daleko, może dlatego że było z górki)i zatrzymałem się na trawie (asfaltu było 11.5m), pomarańczka na podobnej wysokości przywaliła w krawężnik, przekręciła się i wpadła do rowu jakieś 1.5-2m ode mnie. A test właściwy, czyli co i jak wygląda:
- kurtka tekstylna Ozone: na prawym rękawie przetarta praktycznie na wylot, na boku przytarta ale materiał wytrzymał
[url]http://imageshack.us/photo/my-images/444/zdjcie0114i.jpg/[/url]
- rękawice Polednik, tekstylne, bardziej offroadowe: tu miła niespodzianka, bez przetarć (chociaż jak się ślizgałem to w ręce konkretnie grzało:P)
[url]http://imageshack.us/photo/my-images/684/zdjcie0116s.jpg/[/url]
- spodnie typu "bojówki": poprzycierane, przystrzępione, nigdzie nie przedarte na wylot. Ślady szorowania na prawym boku i kolanie
[url]http://imageshack.us/photo/my-images/834/zdjcie0124mn.jpg/[/url]
- ochraniacze kolan Ufo: bez uszkodzeń
- buty Forma Terrain: prawy lekko przytarty z boku, bardziej kosmetyka niż jakieś uszkodzenie
[url]http://imageshack.us/photo/my-images/137/zdjcie0123v.jpg/[/url]
Jeśli o maszynę chodzi:
- crashpady na tylnej ośce: prawy starty oczywiście
[url]http://imageshack.us/photo/my-images/3/zdjcie0120d.jpg/[/url]
- urwany prawy podnóżek. Ewidentnie od uderzenia w krawężnik
- handbary Acerbis Rally Brush: prawy przetarty i urwany przy manetce. Trup :(. Klamki w całości
[url]http://imageshack.us/photo/my-images/215/zdjcie0119ee.jpg/[/url]
- przytarty prawy bok, nie ma nędzy
- urwany tylny prawy kierunek
- Konkretnie skrzywiona kierownica (Afam)
Reszta sprzętu bez śladów uszkodzenia. Gdyby nie pier*olony krawężnik maszyna pewnie wyszłaby bez szwanku. Twarde te Austriackie wynalazki. Strasznie wujowo wyszła kurtka, szczególnie w porównaniu do zupełnie niesupermotowych bojówek które wytrzymały ślizg. Kask nie bił o matkę ziemię. Przy okazji pytanie: kierę lepiej prostować czy kupić nową? Jeśli nową to jaką polecacie? I ma ktoś prawy podnóżek na sprzedaniu?:P
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)