1 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2012-04-12 22:32:01)

Temat: Zebatka Ktm 525

Mam takie szybkie pytanko czy jak odkrece mala zebatke to czy za nia jest jakis  simering(typowy czy jakis specjalny?) bo mi zapierdziela z tamtad olej? I czy poleci olej jak ja odkrece?

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

2

Odp: Zebatka Ktm 525

Olej nie poleci masz tam simering, jaki to nie wiem bo jeszcze nie zmieniałem. Zebatek masz opór za 50 zł wyrwiesz konkretną np. renthal.

exc 400                 www.oklejsie.pl

3

Odp: Zebatka Ktm 525

Co do zebatek to nie polecam SunStara. Ostatnio wymienialem simering tak jak ty. Nie jest tak latwo go wyjac ale pozniej juz z gorki. Jak odkrecisz zebatke masz tam tulejke ktora wyjac mozesz gola reka. Pozniej masz simera i o-ring ktory warto wymienic (koszt o-ringa to 1.3zl). Zaopatrz sie w duza nasade. Ja jechalem to chyba 34 czy 38. Pamietaj aby simering zwilzyc olejem zeby ladnie sie wpasowal. Ja wymienialem to w EXC 400 to musialem zdjac slizgi lancucha, bo inaczej nie da rady. Nie wiem jak to jest w 525, ale mysle ze jak rozkujesz lancuch i zdejmiesz wachacz to znacznie ulatwisz sobie prace. Co do oleju, to spusc go najpierw bo moze wyplywac a wtedy robi sie syf i robota idzie gorzej.

4

Odp: Zebatka Ktm 525

Dlaczego nie polecasz Sunstara?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

5

Odp: Zebatka Ktm 525

Wymienilem zebatke, ktora przez przypadek znalazlem w gratach ktore dostalem, poogladalem tu i tam i tak na dobra sprawe nadal nie wiem skad ta oliwa. Pojezdze chyba jeszcze chwile i zobacze co sie bedzie dzialo.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

6

Odp: Zebatka Ktm 525

Moto na prawy bok czymś dobrze podeprzeć co by na ziemi nie leżało i się nie 'niszczyło' i oleju nie musisz spuszczać, ja wymieniałem w swoim byłym KTM EXC 125 '03r tulejkę na wałku zdawczym i oring, tulejka wytarła się od simeringu z którym ma styczność. Ja to robiłem przy okazji wymiany kompletnego napędu więc cały napęd miałem ściągnięty, możliwe że tylko wystarczy wymienić simering u Ciebie ja go nie wymieniałem bo poprzedni właściciel go wymienił więc wymieniłem tylko tulejkę (oryginalna kosztowała 65zł a oring wyciągnąłem z zestawu uszczelek na cały silnik). Przed wymianą póki nie kupiłem jeszcze podnośnika pod motor i stało na nóżce bocznej to przez noc 2-3 krople były pod moto, jak wymieniłem to nie zaobserwowałem żadnego wycieku i moto już stało na podnośniku.

7

Odp: Zebatka Ktm 525

Umyj silnik i obserwuj. Może leci wysprzęglikiem, a na zębatkę tylko spływa. Też ostatnio szukałem skąd leci olej, mimo że nie ubywa w silniku. Okazało się, że smar do kiety motula jak złapie trochę temperatury, to płynie jak woda

rmz 250
gas gas txt 250

8

Odp: Zebatka Ktm 525

Wlasnie uzylem pierwszy raz smaru motula i to chyba on jest sprawca calego zamieszania.Dziadostwo ten smar i faktycznie robi sie z niego woda, psiknalem go na karton to nawet po jednym dniu nic nie zgestnial wiec go nie polecam. A pod zebatko sucho i doodkola tez, zreszta tak jak pisalem wczesniej pojezdze i zaobserwuje co sie bedzie dzialo i koniecznie jakis lepszy smar zastosuje.
Ps. A jakiego klucza uzywacie do naciagu lancucha bo 12 za mala a 13 za duza, za cholere nie moglem poluzowac kola i zebatke wymienilem z przodu na partyzanta bez ruszania tylnego kola.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

9

Odp: Zebatka Ktm 525

u mnie zastyga, ale jak dostał trochę temperatury od razu płynął. Do nowego moto dostałem resztkę valvoline'a, który jest baaardzo gęsty. Idąc off topem... z jakiego NDZ jesteś? Działdowo?

rmz 250
gas gas txt 250

10

Odp: Zebatka Ktm 525

Jestem z tego ndz o ktorym piszesz. A wracajac do tematu to dzisiaj sie za dlugo jazda nie nacieszylem, olej zapitala walkiem na zebatke i ona go rozbryzguje na lancuch. I powiem szczerze nie mam pojecia jak to rozszabrowac bo nie widze zadnego punktu zaczepienia. Pamieta moze ktos jak tam sie dostac?

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

11

Odp: Zebatka Ktm 525

Dzinkss napisał/a:

Jestem z tego ndz o ktorym piszesz. A wracajac do tematu to dzisiaj sie za dlugo jazda nie nacieszylem, olej zapitala walkiem na zebatke i ona go rozbryzguje na lancuch. I powiem szczerze nie mam pojecia jak to rozszabrowac bo nie widze zadnego punktu zaczepienia. Pamieta moze ktos jak tam sie dostac?

Jak to już wcześniej ktoś napisał: odkręć i zdejmij zębatkę z wielowypustu. Ta powierzchnia, która współpracuje z siemeringiem to nie wałek tylko tuleja założona na wałku z wielowyputem - wyjmij ją i wszystko się wyjaśni.

Wydłub siemering, wymień na nowy ze sklepu z łoyskami za kilka zł a na końcu tulei jest oring, aby olej nie przedostawał się między wałkiem a tuleją.
Czasami tuleja jest wyżłobiona od siemeringa więć czasami trzeba ją również wymienić .

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally

12

Odp: Zebatka Ktm 525

Panowie w schemacie czesci pokazuje mi o-ring 25,12x1,78 i domyslam.sie ze w normalnym sklepie nie bedzie szans z takim wymiarem i czy nie przeszkadzalo by wsadzic 25x2???

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

13

Odp: Zebatka Ktm 525

A walek musze wyciagac, bo tak to nie ma za bardzo jak te "wnetrznosci" wyciagnac?

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

14 Ostatnio edytowany przez ciernik (2012-04-18 18:08:25)

Odp: Zebatka Ktm 525

Dzinkss napisał/a:

A walek musze wyciagac, bo tak to nie ma za bardzo jak te "wnetrznosci" wyciagnac?

Wałka z wielowypustem nie wyciągniesz na zewnątrz.
Wyciągniesz tylko tulejkę - ciągnij do siebie  - gdyby nie gumka siemeringu wyszłaby bez najmniejszych oporów (delikatnie kombinerkami lub czymś innym tak by jej nie porysować itp),  Jak ją wyjmiesz będzie trochę luzu by czymś zawadzić o siemering i go wydłubać - potem wszystko obejrzysz na żywo i sam zdecydujesz co dalej.

2 sposób - możesz od razu spróbować nawiercić otworek w blaszce siemeringu, wkręcić śrubę i w ten sposób wyciągnąć siemering - tulejka wyjdzie sama. Nie wierć wiertłem za głęboko bo pod siemeringiem, za kilka mm jest łożysko, przewierć tylko blaszkę.

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally

15

Odp: Zebatka Ktm 525

Zrobione. Simering na poczatku nie chcial sie poddac ale uzylem poczciwych narzedzi czyli mlotka i przecinaka, jeb raz od gory raz od dolu i juz byl moj. Wymienilem oring na 25x2 wbilem nowy simering 32x45x7, tulejke zostawilem w spokoju bo jest ok. Po pierwszych probach jest lalka. Simeringu uzylem zwyklego za 4,5zl (jest on bez tej blaszki mam nadzieje ze nic to nie bedzie przeszkadzac!) oring 0,45gr i cala robota ok 1h bez pospiechu.
Podziekowal wszystkim za pomoc. Pozdro

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650