1 Ostatnio edytowany przez mrximry (2012-03-13 21:25:32)

Temat: Części LC4 2005r

Witam,
Kupiłem uszkodzonego LC4 640 2005r, po tym jak ktoś "podobno" wymienił olej na zwykły samochodowy. Motocykl po tym zabiegu przejechał kilkanaście kilometrów i wszystko szlag trafił. Motocykl odkupiłem w stanie "lokalny Adam Słodowy z wujkiem Kaziem zabrał się za robotę" więc: rama, kola, przednie zawieszenie (do dziś zastanawiam się po co je było demontować) i 3 kartony części ( z różnych lokalizacji) :-).
Okazało się na razie:
- zużyte łożyska wału, bieżnie (chyba tak to się nazywa)
- tłok do wymiany
- brak niektórych elementów skrzyni biegów (te miał mechanik i kolega)
- cylinder tak trochę na słowo (ale zostawię, bo się nie wyrobię z kasą)
Zamówiłem już komplet uszczelek i składany jest silnik, jednak doszły kolejne problemy i tu potrzebuję waszej pomocy.
Potrzebuję informacji, czy można kupić/dorobić/dopasować część ze zdjęcia. Jest ona pęknięta i mechanik mówił, że nie ma jej do kupienia jako części zastępczej w KTM i nie ma ona swojego part number'a nawet. Orientujecie się czy można to gdzieś kupić, lub może ktoś ma. Nawet nie wiem czy dobrze to nazywam: Zinger sprzęgiełka jednokierunkowego magneto?

http://desmond.imageshack.us/Himg9/scaled.php?server=9&filename=20120312113755.jpg&res=medium

Druga sprawa to sprawa rozrusznika. Widać, że jak silnik stanął to ktoś usilnie próbował odpalić go z rozrusznika i uszkodził zębatkę między rozrusznikiem a wałem. Straszą mnie że to duże koszty w KTM, może ktoś to potwierdzić (ktoś kupował?) lub odsprzedać niepotrzebną.

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

http://www.youtube.com/watch?v=4H0w5DHh0w8

Yamaha WR450F - Brudas
KTM 690 SMC-R - SM

2

Odp: Części LC4 2005r

Mi to wygląda po prostu na pierścień segera. A te ząbki to moze po to żeby sie nie obracał?

3

Odp: Części LC4 2005r

Myśle ze powinieneś odrazu zrobić moto zeby było wpełni sprawne, bo jeśli padnie po 2 tyś km dopiero bedziesz miał problem z kasa :) Wkładając te 800 zł w nikasil nie stresujesz sie w chwili gdy moto nie chce odpalić :)

Husqy SMR-R 450

4

Odp: Części LC4 2005r

na Twoim miejscu tym segerem bym się w ogóle nie przejmował... masz ważniejsze rzeczy do zrobienia jak m.in. uzupełnić skrzynie biegów

5

Odp: Części LC4 2005r

Tylko gdzie tego segera dostać? Zębatkę można zamówić w KTM.

http://www.youtube.com/watch?v=4H0w5DHh0w8

Yamaha WR450F - Brudas
KTM 690 SMC-R - SM

6 Ostatnio edytowany przez figiel (2012-03-15 00:58:50)

Odp: Części LC4 2005r

[url]http://partsfinder.onlinemicrofiche.com/ktmworld/KTM_OEM/KTMDB.asp?Type=13&A=279&B=36[/url]
nie wiem czy dobrze zauważyłem ale czy to nie jest nr 7 FREE-WHEEL FWD 332008 BLS w electric starter

WARSZAWSKI TERROR KAPUTT !  / Yamaha WyjątkowaRzeźba

7

Odp: Części LC4 2005r

mrximry napisał/a:

Tylko gdzie tego segera dostać? Zębatkę można zamówić w KTM.

Widziałem że podobne segery są w Ducati i Aprili.
Nie wiem tylko czy rozmiar ten sam.
Tutaj masz przykładową aukcję.
[url]http://www.ebay.co.uk/itm/DUCATI-88240011A-CIRCLIP-CLUTCH-SPRAG-NOS-OEM-/160692424652?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item256a03cfcc[/url]

Możesz spisać kod części i pytać u Ducati o średnicę tego badziewia.

http://www.sprocket-one-racing.co.uk/ekmps/shops/dukedemon/images/ducati-sprag-starter-clutch-early-type-334-p.jpg

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

8

Odp: Części LC4 2005r

Witam,

No to będę musiał coś przyrzeźbić, bo ciepło się robi :-)
figiel: sprawdź proszę Twojego linka, bo nie znalazłem tego elementu.
napiszę posta w dziale Sprzedaj/Kup i może się trafi.
Chyba, że ma ktoś z was numer do kogoś ogarniętego z KTM,to podpytałbym się z jaką inną częścią jest to sprzedawane, ale boje się że z całym magneto/statore,

Pozdrawiam

http://www.youtube.com/watch?v=4H0w5DHh0w8

Yamaha WR450F - Brudas
KTM 690 SMC-R - SM

9

Odp: Części LC4 2005r

w linku wejdź w odpowiedni dział tak jak napisałem, nr katalogowy KTM 58440026000 nazwa FREE-WHEEL FWD 332008 BLS, na polski to sprzęgiełko rozrusznika, chyba to to,na różnych forach się przewala ta nazwa
[url]http://www.ebay.de/itm/Anlasser-Freilauf-KTM-Duke-2-640-2004-E-Start-/400209678409#ht_2217wt_698[/url]
zobacz na allegro trochę jest silników i części lc4

WARSZAWSKI TERROR KAPUTT !  / Yamaha WyjątkowaRzeźba

10

Odp: Części LC4 2005r

Ten element to zabezpieczenie (pierścień segera - nietypowy) sprzęgiełka jednokierunkowego rozrusznika. W katalogu jest to część zestawu z samym sprzęgiełkiem, więc cena coś koło 400zł.
Ten od dukata może pasować - w europejskich sprzętach wiele części pochodzi od wspólnych poddostawców.
Cylinder - po prostu pomierz, ew. wrzuć zdjęcia jeśli nawet optycznie źle to wygląda.
Zębatkę od rozrusznika na pewno dostaniesz bez problemu, ten element się nie sypie więc łatwo go kupić.
Pytanie jeszcze czy dużą czy małą - te małe mam na pewno luzem, dużą musiałbym sprawdzić.
Z tym, że często leci samo sprzęgiełko (to od którego seger jest pęknięty), zwłaszcza jeśli było przeciążone.

Zmieniając bieżnie na wale pamiętaj o tym, że wał trzeba wydystansować (tzn. zrobić to przed nabiciem bieżni) - szczegóły w serwisówce.

Skrzynia biegów - pisz co potrzebujesz, na pewno będę miał. Mam co najmniej 2-3 kompletne luzem.

Jak masz wszystko na wierzchu ściągnij od razu mimośród dekompresatora z wałka rozrządu i sprawdź stan klina oporowego (ew. wrzuć tu fotki) - coś czuję, że może być z nim nieciekawie.

KTMy nie lubią chodzenia na skróty, więc rób wszystko bardzo uważnie, żebyś nie musiał tego zaraz drugi raz rozbierać.
Ja proponowałbym od razu wszystkie możliwe uszczelniacze zmieniać - zaoszczędzisz sobie potem kłopotów.

W tą histroryjkę z olejem samochodowym jakoś nie bardzo wierzę (pomijając to kto coś tak durnego mógłby wymyślić nawet jako ściemę). Raczej jeśli już to gdzie indziej tkwił błąd (n.p. zła zmiana lub niedopatrzenie czegoś - n.p. bypassu).
KTM będzie jeździł dopóki będzie miał jakikolwiek olej. Kolega w Maroku załatwił pierścienie (zapomniał nasączyć filtra i pojechał na pustynię...) i wracał katem na bazę przy spalaniu rzędu 1l/100km - oczywiście samochodowego już. Moto przepaliło coś ponad 10 litrów i po wymianie samego tłoka lata dalej. Ile razy padły komuś uszczelniacze na pompie wody albo utopił moto - i LC4 jeździł na brei w silniku, nie padały. Nie twierdzę, że to zdrowe, ale nie jest na pewno tak, że od złego oleju moto po kilkunastu km staje. Ja sam przetestowałem, że nawet zupełnie bez oleju da się kilkanaście km przejechać - tłok się stopił, ale łożyska wału całe, rozrząd (on szybko leci przy słabym smarowaniu) też nie zdążył jeszcze paść.

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

11

Odp: Części LC4 2005r

Dziękuję Panowie za konkretne odpowiedzi. Co dokładnie się stało nawet nie wnikałem - choć było w częściach to 3 z nich były wg mnie warte całościowej ceny 4 tyś - wydech Akrapa, rama z papierami i głowica Highflow.
Cylinder jest w stanie, hmm - ciężko to dobrze określić - widać rysy i zabrudzenia od lekkiego szorowania tłokiem - jednak myślę, że da radę - latałem na dużo gorszym w starszym LC4 i nie było problemów. Wiem, że najlepiej byłoby kupić nowy lub dobrą używkę, ale mam drugiego konia na utrzymaniu (WR450F) i on zabiera więcej kasy (i więcej dostaje po tyłku). Ja akurat jestem z tych co nie wierzą w czarodziejską moc regeneracji nicasilu czy uczciwość sprzedawców pokroju - "cylinder pół sezonu przelatał".
Standardowe rzeczy też są oczywiście wymieniane i sprawdzane - tu nie chodzi o to żeby zaoszczędzić jak najwięcej bo sprzęta robię dla siebie, jednak koszt cylindra by mnie pewnie zabił. Muszę powiedzieć, że części do Yamahy są tańsze i łatwiej dostępne - choć może to być tylko moje odczucie zdobyte przy kupowaniu części dla siebie.
Co do zębatki, to ta która jest założona bezpośrednio na wałek rozrusznika - chyba ta mała - coś średnicy szklanki - gdybyś miał do odsprzedania miałbym jeden problem z głowy :-)
Olej w Jadzi wymieniam często, a miałem taką zasadę, że co drugą wymianę wymieniałem też w KTM (miałem wcześniej LC4 620 z 97r) choć latałem nim głównie po mieście - dlatego myślę, że te będzie miał ze mną dobrze.
Jeżeli macie jeszcze jakieś podpowiedzi na co zwrócić uwagę będę wdzięczny.

Pozdrawiam

http://www.youtube.com/watch?v=4H0w5DHh0w8

Yamaha WR450F - Brudas
KTM 690 SMC-R - SM

12

Odp: Części LC4 2005r

Jesteś chyba pierwszą osobą, która twierdzi, że japońskie ASO jest tańsze od KTMowego ;)
Zwykle raczej KTM jest chwalony za ceny i n.p. katalogi gdzie łożyska inne elementy mają podane oznaczenia bądź wymiary - w przeciwieństwie do żółtych, gdzie trzeba robić reverse engineering ;)

Chyba, że masz na myśli używki - tutaj trzeba śledzić aukcje - najlepiej też na ebay.de. Ja gdy jeszcze rok temu regularnie obserwowałem allegro kupiłem n.p. głowicę HFa za 500zł bez wałka i cały silnik HF (jeżdżący) za 1000. O innych rzeczach już nie będę pisać, żeby nie denerwować niepotrzebnie ;) Oczywiście za niektóre paskudnie przepłaciłem (nie chce ktoś może kółek do SM?)

Co do Twojej zębatki - bezpośrednio na rozrusznik nie nachodzi żadna zębatka - wielowypust z rozrusznika bezpośrednio napędza (1 z 2) małą zębatką pośredniczącą. Na końcu jest większa zębatka (już na wale, osadzona na łożysku rolkowym), która bezpośrednio współpracuje ze sprzęgiełkiem rozrusznika. Te małe (fi ok. 5cm) na pewno mam. Mam ogólnie 2 całe doły silników w częściach (bez wałów - sorry), a że mój "jeżdżący" dół jest już dobrze zrobiony to nie muszę wszystkiego trzymać na zapas - więc jak coś to pisz. Od biedy nawet ten seger mógłbym wyciągnąć, tylko obawiam się, żeby też nie strzelił przy tej okazji - bo tylko jeden taki mam.
Prawdopodobnie jutro będę w garażu gdzie to wszystko trzymam, więc jeśli Ci się śpieszy (bo nie bywam tam często ani regularnie) to przygotuj na wieczór jakąś listę części które potrzebujesz - mógłbym to pokompletować jutro.

pzdr, Adam

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

13

Odp: Części LC4 2005r

Co do cen to są moje odczucia jako posiadacz niebieskiego i pomarańczowego :-)

Zębatka rzeczywiście nie jest osadzona na wałku rozrusznika, tylko bezpośrednio się z nim styka - dlatego gdy silnik stał i chciano go odpalić to wałek uszkodził kawałek zębatki - ma ona swoją obudowę nawet, więc można ją póżniej wstawić. Z segerem się już pali bo trzeba dól składać, żeby wiedzieć czy czegoś jeszcze nie brakuje.
Co do zamówienia części to są 2 opcje - albo wezmę teraz te dwie, albo poczekam jeszcze tydzień i może coś jeszcze będę potrzebował. Wolałbym opcję pierwszą - żebyś się nie rozmyślił :-) lub nie zaginął :-) Druga opcja jest po to żebyś się nie zdenerwował, że się kręcę i męczę dupę :-)
Daj znać jak Ci pasuję i jak to załatwić.

Pozdrawiam

http://www.youtube.com/watch?v=4H0w5DHh0w8

Yamaha WR450F - Brudas
KTM 690 SMC-R - SM

14

Odp: Części LC4 2005r

Witam,pozdrawiam i pozwole zadac pytanie jak się sprawdza poziom oleju w duke 99r.? i do czego jest to oczko na prawym deklu?

15

Odp: Części LC4 2005r

Hej,
forum wczoraj coś szwankowało więc dopiero dziś mogę odpowiedzieć. Mogę to załatwić jak chcesz. Niedługo będę wystawiał trochę gratów na allegro więc będę w miarę regularnie bywał w garażu i na poczcie.

Co do sprawdzania oleju - w '99 musisz postawić moto do pionu, wykręcić bagnet z lewej strony, wytrzeć go, wkręcić do końca (moto w pionie), wykręcić i sprawdzić poziom.
Oczko na deklu po prawej służy to ustawiania tłoka w GMP, praktycznie nieprzydatne.

pzdr, Adam

P.S. LC4 wybuchają właścicielom, którzy nie czytają service manuala.

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...