Temat: jak sprawdzić stan naciągu rozrządu?
proszę o dokładny opis jak sprawdzić stan naciągu łańcuszka rozrządu w ktm 525
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » KTM » jak sprawdzić stan naciągu rozrządu?
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
proszę o dokładny opis jak sprawdzić stan naciągu łańcuszka rozrządu w ktm 525
Odkręcasz śrubę ''A'' tylko odkręcając ją dociskaj ją bo w przeciwnym razie sprężynka która jest w środku lubi zerwać końcówkę gwintu tej śrubki, wyciągasz śrubkę i sprężynkę
Potem odkręcasz obie śrubki ''3'' i masz napinacz na wierzchu
[url=http://www.fotosik.pl][/url]
Później wyciągasz powoli ten popychacz z napinacza i liczysz ilość kliknięć (ząbków), 5 ma nówka jak masz 2 kliknięcia to zmieniaj łańcuszek.
Wkręcasz wszystko w odwrotnej kolejności :)
Czynnosc ta jest dosc prosta: siedzac na moto po lewej stronie (od strony zaplonu) wkrecony masz automatyczny napinacz rozrzadu, ktory w miare zuzywania sie lancycha rozrzadu wysuwa sie i utrzymuje lancuch w odpowiednim naciagu.
Aby sprawdzic czy lancuch jest jez zuzyty nalezy wykrecic w pierwszej kolejnosci srube ze sprezynka na klucz 10 mm a nastepnie dwie pozostale na klucz 8mm ktore trzymaja napinacz, kiedy juz napinacz brdziesz mial w reku delikatnie pociagaj go na zewnatrz i licz ile klikniec pozostalo do konca (pamietaj aby nie uruchamiac silnika bez napinacza nie krecic walem korbowym) jezeli klikniec masz wiecej jak 3 badz 4 to spokojnie sezon polata jezeli ponizej lancuszek do wymiany. To tak w skrocie na ten temat w necie mozna znalezc wiele wskazowek na ten temat powodzenia.
Koledzy, a o ustawieniu tloka w GMP zapomieliscie? Czy nie jest to konieczne? Ja zawsze do spradzenia czy to w drzecie czy w kacie ustawiam tlok w GMP.
Koledzy, a o ustawieniu tloka w GMP zapomieliscie? Czy nie jest to konieczne? Ja zawsze do spradzenia czy to w drzecie czy w kacie ustawiam tlok w GMP.
hmm, a myśląc logicznie co ma położenie tłoka do naciągu ??
Dzinkss napisał/a:Koledzy, a o ustawieniu tloka w GMP zapomieliscie? Czy nie jest to konieczne? Ja zawsze do spradzenia czy to w drzecie czy w kacie ustawiam tlok w GMP.
hmm, a myśląc logicznie co ma położenie tłoka do naciągu ??
Kiedys jak szukalem w necie "jak to zrobic w drz" byla uwaga ze nalezy ustawic gmp poniewaz jak nie ustawimy to zawory sa w jakims dziwnym polozeniu i moze sie wtedy przestawic rozrzad ale dokladnie nie pamietam i dlatego tak prostacko to opisuje.Byc moze to jest jakas bledna teoria. Ale ja i tak sie tego trzymam dla bezpieczenstwa, a zeby nic sie nie spitolilo.
Raku dobrze pisze - bardzo praktycznie i zgadzałoby się z moimi ilościami kliknięć przy wymianie.
Potwierdza się też sprawa podatnego na uszkodzenia gwintu - u mnie był uszkodzony.
Dzinks może mieć rację - nacisk zaworów na krzywki wałka rozrządu może wprowadzić jakieś przekłamanie w niesprzyjającym położeniu wału więc spokojniej będzie sprawdzać w GMP kiedy zawory są pozamykane
Tłok bym powiedział ze nawet musi byc w GMP!!!! inaczej moze wyjsc straszna lipa!!!
Tłok musi być w GMP . Ja w drz wykręciłem napinacz bez ustawienia tej pozycji i rozrząd się przestawił... Także jest to bardzo ważne ;)
Tłok musi być w GMP . Ja w drz wykręciłem napinacz bez ustawienia tej pozycji i rozrząd się przestawił... Także jest to bardzo ważne ;)
naprawde w wielu swoich motocyklach sprawdzalem napinacz i nigdy nic sie nie przestawilo... ale idac dalej waszym tokiem myslenia to przy 4 cylindrach nie da sie sprawdzic napinacza w ten sposob bo nie da sie ustawic 4 tlokow w gmp prawda ?? czy wy wogole wiecie jak dziala i do czego jest rozrzad ?? kto z was piszących te mądrości sam wymieniał łańcuszek rozrządu ??? zdejmował głowicę lub chociaż ustawiał rozrząd ?
No to nie wiem co mogło się stać . Jestem ''newbie'' w sprawach mechaniki..
Ale wiem , że kilka osób w singlach miało podobną sytuację do mojej.
mi tez w 5 zaworowej yz400f przeskoczył rozrzad przy gaszeniu... bo byl zbyt luzny ! ale nie przeskoczy jesli odkrecisz napinacz i go przykrecisz... no chyba ze ruszysz walem bez napinacza lub wkrecisz napiety napinacz !!
kto z was piszących te mądrości sam wymieniał łańcuszek rozrządu ??? zdejmował głowicę lub chociaż ustawiał rozrząd ?
ja, wszystko co powyżej :-)
Masz racje - nie powinno nic przeskoczyć w 525, jednak łańcuch może być lekko napięty tam gdzie nietrzeba i wprowadzać przekłamanie. Lepiej więc ustawić GMP.
tabul napisał/a:kto z was piszących te mądrości sam wymieniał łańcuszek rozrządu ??? zdejmował głowicę lub chociaż ustawiał rozrząd ?
ja, wszystko co powyżej :-)
to wytlumacz mi po co ustawiac tlok w gmp do sprawdzenia naciagu ?? jakie przeklamanie ?? przeklamanie czego ??
ciernik napisał/a:tabul napisał/a:kto z was piszących te mądrości sam wymieniał łańcuszek rozrządu ??? zdejmował głowicę lub chociaż ustawiał rozrząd ?
ja, wszystko co powyżej :-)
to wytlumacz mi po co ustawiac tlok w gmp do sprawdzenia naciagu ?? jakie przeklamanie ?? przeklamanie czego ??
Lepiej jak łańcuszek jest luźno, tzn kiedy wałek rozrządu nie ma kontaktu z popychaczami/zaworami.
W innym położeniu może się zdarzyć, że łańcuh będzie się wydawał napięty od strony napinacza a drugiej będzie luźno.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » KTM » jak sprawdzić stan naciągu rozrządu?
Wygenerowano w 0.054 sekund, wykonano 75 zapytań