16

Odp: regulacja zaworow smc 690

gierwi napisał/a:

A jaki jest nominalny luz? Pewnie ok. 0,15 - 0,20 mm a nie 3mm!

koledze chodzi chyba o to że listek od szczelinomierza wchodzi mu na 3mm pod wałek a później się blokuje.
a teoretycznie powinien przejść na wylot

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

17

Odp: regulacja zaworow smc 690

może ten filmik pomoże
[url]http://www.youtube.com/watch?v=hWS9RuEQzc8[/url]

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

18

Odp: regulacja zaworow smc 690

hacker patrz poprzednia strona

WARSZAWSKI TERROR KAPUTT !  / Yamaha WyjątkowaRzeźba

19

Odp: regulacja zaworow smc 690

Dzinkss patrz poprzednia strona

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

20

Odp: regulacja zaworow smc 690

Więc tak skręciłem, silnik gra dużooo gorzej. Listki zaczęły wchodzić dopiero po lekkim podniesieniu łapek śrubokrętem bo bez dotykania tego nie dało rady włożyć żadnego listka. Czy powinienem w ogóle ruszać te łapki? Czy jakieś minimalne odchyłki mają aż tak dużą znaczenie? Po regulacji na sucho przekreciłem kilka razy kołem, ponownie ustawiłem gmp, zblokowałem śrubą, i ponownie dla pewności sprawdziłem i było dobrze. Gdzie popełniem błąd? Już mam powoli tego dosyć.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

21

Odp: regulacja zaworow smc 690

jak ja lubie jak ktos nie majacy totalnego pojecia o dzialaniu silnika pcha do niego łapy ^^

suzuki ts50-->yamaha xt125x-->ktm lc4 SM HF-->ktm exc530sm-->ktm 450 smr :D

KTM the best fuck the rest

22 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2012-03-02 21:43:10)

Odp: regulacja zaworow smc 690

cross napisał/a:

jak ja lubie jak ktos nie majacy totalnego pojecia o dzialaniu silnika pcha do niego łapy ^^

Jak to mawiają ,, do odważnych świat należy'' Jak nie będzie chciał chodzić to trudno, bede szukał mechaniora.
A Ty zamiast mnie pocieszać to może bys coś pomógł bo z tego co dobrze pamiętam to ubustwiasz te ktm-y hehe.
Jutro kolejna próba, najbardziej zastanawia mnie to dlaczego nie miałem luzów w GMP? tylko dopiero po lekkim podważeniu i poluzowaniu 10 i śrubki na płaski? Najgorsze jest to że nie miałem możliwości(czyt. prawdopodobnie brak umiejętności) a żeby sprawdzić luz nominalny.Hmmm

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

23

Odp: regulacja zaworow smc 690

Bo może znalazłeś nie ten GMP? Pamiętaj że w silniku czterosuwowym praca przypada na 2 obroty wału. Po prawidłowym ustawieniu dźwigienki powinny być luźne. Prawdopodobnie powinieneś zrobić jeszcze jeden obrót wałem, i wtedy regulować.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

24

Odp: regulacja zaworow smc 690

A które zawory mają takie małe luzy?
Wydechowe czy ssące.
A z tą regulacją to nie wiem dlaczego masz takie problemy. Jeżeli masz za mały luz to poluźniasz nakrętki, odkręcasz tą śrubkę pod od płaskiego wkrętaka, wsadzasz odpowiedni szczelinomierz i skręcasz w odwrotnej kolejności.
Z tego co gdzieś mi się przewinęło na forum ktm-a to w 525 zawory wydechowe bardzo często się reguluje.
Szkoda, że nie napisałeś jaki miałeś ten luz na początku i jaki teraz ustawiasz.
PS.
Szczelinomierz masz dobry? Nie posklejały Ci się w nim listki - nie pchasz czasami dwóch na raz?

Pamiętaj, że mniej szkodliwy dla silnika jest za duży luz niż za mały.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

25 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2012-03-02 23:07:43)

Odp: regulacja zaworow smc 690

wydaje mi się ze GMP jest ustawiony dobrze, bo krzywki są ustawione do dołu, czyli zawory są zamkniete, a śuba blokujące na wale tez wkrecona jest dobrze ponieważ nie moge ruszyc kolem i słysze jej dzwiek przy blokadzie. zreszta pisałem juz o tym wcześniej.
Silnik zaczął chodzić głośniej czyli zawory mają większy luz?! A np. czy głośniej znaczy gorzej??? Skoro praktycznie ustawiłem luz 0,10 zakreciłem kilka razy kołem po czym sprawdziłem ponownie i wszystko było gitara? A podobno zawory w tym piecu mają tendencje do zacieśniania luzu=silnik zaczyna chodzić ciszej, a dodam że chodził bardzo cicho jak na ktm-a?! I logicznie myśląc jak nie mogłem wsadzic tego szczelinomierza to byc moze ten luz byl faktycznie za ciasny i dlatego jego praca wydawała się taka cicha, a po zwiekszeniu luzu silnik troche zaczal grać i tak ma byc. bo tak naprawde to nie ma co tam za bardzo już s.pierdolic.
A może ktoś ma jakiś filmik pracy silnika po prawidłowej regulacji zaworów????

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

26

Odp: regulacja zaworow smc 690

Filmikiem się nie wzoruj ponieważ w zależności jakim "telefonem" nagrywany tak na jednym jest głośniej, na innym ciszej itd.
Ogólnie gdybyś źle coś po ustawiał to prawdopodobnie miałbyś problem z odpaleniem moto itd.
Jak silnik pali, jeździ a nawet i przyśpiesza to jest git.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

27

Odp: regulacja zaworow smc 690

I po kolejnym dniu w końcu jest gitara, zawory miały za duże luzy tak że nawet 0,15 mi wchodziło, nie mam pojęcia jak to się stało gdyż wczoraj sprawdzałem je po 10 razy czy jest dobrze. Ale przespałem się z tematem i dzisiaj na spokojnie męczyłem te listki żeby mieć 100% pewności. Dla chcącego nic trudnego, po moich praktykach i wylanych potach bede miał spokój z tą regulacją i wydawaniem niepotrzebnie kasy na mechaniorów:)) Teraz moge powiedzieć że w te dwie godzinki na spokojnie jestem w stanie to sobie ogarnąć. Dzięki za wszystkie rady, które bardzo mi pomogły.
Pamiętajcie nie bać się, rękawy zakasać i być cierpliwym. No i po udanej pracy jaka satysfakcja:)) Także sezon rozpoczęty. Pozdro

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

28

Odp: regulacja zaworow smc 690

Witam poszukuje klucza by odkręcić świecę w SMC czy ktoś wie gdzie można dostać pasujący tam klucz dodam ze to 14 i jest ciasno

690 SMC --> SOLD

29

Odp: regulacja zaworow smc 690

michalp napisał/a:

Witam poszukuje klucza by odkręcić świecę w SMC czy ktoś wie gdzie można dostać pasujący tam klucz dodam ze to 14 i jest ciasno


serwis KTM na pewno kupisz

Braaaping!

30 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2016-08-20 22:03:01)

Odp: regulacja zaworow smc 690

Panowie sry ze tutaj sie podepnę ale mam pytaniem odnośnie regulacji zaworów w r4 (xj600 03' mikuni bds28)Po krótce: sprzęt nie chodzi na 1 cyl. zaczyna chodzić dopiero po fest rozgrzaniu i oczywiscie następnie łapie wyższe obroty na jałowym. Fajki, kable, podmienianiłem cewki, doloty i krócce szczelne, gazniki na stole w drobny mak ultra dźwięki dmuchanie konkretne złożone na glanc, założone, 2,3,4 cylek wyregulowany skład mieszanki p/p na kawe z mlekiem, a kurw.wa na 1cyl, dalej mokra klarowna świeca i kolektor zimny(50-70st) w stosunku palącej reszty. Dojechałem do luzów zaworowych i na 1cyl (reszta ok) jest poza tolerancją 0,02której widelki wynoszą 0,07. Ssące zaciesnione, wydechowe poluzowane. Moto po konkretnym rozgrzaniu i przejechaniu pare km normalnie osiąga maksa jest żwawe itp. Czy te 0,02 rozbieżności moze az tak rzutować na spalanie w 1cylku?

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650