1 Ostatnio edytowany przez SPAWAK (2012-02-10 00:51:18)

Temat: Użytkowanie i koszty

Witam. Wiem, wiem tematów takich milion było ale każdy ma podzielone zdanie a odpowiedzi konkretnych można policzyć na palcach jednej ręki. Do sedna sprawy: Supermoto w granicach 10000 zł służące do jazdy po mieście bez większych wyczynów. Przebiegi w sezonie to maks 6 tysięcy kilometrów. Naczytałem się bardzo dużo o całym rynku SM ale na potwierdzenie moich myśli chcę odpowiedzi od specjalistów, osób użytkujących sprzęty na co dzień a nie stronniczych redaktorów. Zależy mi żeby moto było bezawaryjne i żeby każdy wyjazd nie wiązał się z czynnościami kontrolnymi pt.: "Czy dojadę do celu". Aktualnie śmigam na Aprili SX 125 która daje mi mnóstwo frajdy i najchętniej włożyłbym do niej większy silnik. W oko wpadły mi: KTM 625 SMC, KTM LC4 640 SM oraz Suzuki DR-Z 400 SM czyli kanony SM w Polsce. Głównie chodzi mi o koszty użytkowania oraz czy przy takich małych przebiegach mam się co martwić awaryjnością tych sprzętów( głównie KTM)? Husqvarne odrzucam, mimo, że podoba mi się również SM 610 z uwagi na brak dostępu do częsci. Aha moto musi mieć rozrusznik elektryczny. Więc czekam na konkretne odpowiedzi.

Pozdro

Kupie moto :)

2

Odp: Użytkowanie i koszty

Apka Sx ma cos  okolo 34 koni wiec po przesiadce na DRZ nie  poczujesz zbytnio róznicy wiec na wstepie bym odrzucił,chyba ze bys znalazł w wersji "E"  ale w tym przedziale cenowym moze byc ciezko, a koszty eksploatacji? w kazdym SM (nie wyczynowym ) koszty podobne - popatrz na ceny czesci na allegro, tlok ok.600zł, naped, 300-500zł, itp itd. Dostepnosc gratów do ktm jest elegancka wiec o to sie nie martw a odnosnie czy LC4 czy SMC to niech sie wypowiedza uzytkownicy bo ja wczesniej huska 610 a teraz EXC

525 EXC

3

Odp: Użytkowanie i koszty

Wielkie dzięki, słyszałem właśnie o DR-Z, że może być lipa jak wejdę na niego po mojej Aprilii. Olej w LC4 wymienia się co 5000km(?), a luzy zaworowe co ile się reguluje? Jakie są koszta oraz częstotliwość wykonywania typowego serwisu( filtry, olej, zębatki, łańcuch, luzy zaworowe)?

Kupie moto :)

4

Odp: Użytkowanie i koszty

filtry i olej to koszty ok 100-150zl. Wymiana pewnie co jakies 2 tys km. Luzy zaworowe to tak naprawde sprawa indywidualna, bo kazdy mowi co innego, niektorzy co 2 zmiany oleju, niektorzy co iles tys. km. Ja w EXC reguluje co jakies 30mth co przeklada sie na 1500 km, tak wiec przypuszczam ze w LC4 bedzie to okres 1,5-2 raza dluzszy. Oczywiscie koszt regulacji zaworow zalezy tylko i wylacznie od twojego mechanika. Zebatki i łancuch to tez indywidualna sprawa. Jak kupisz zestaw za grosze to tyle pewnie Ci potrzyma. Ja do swojego kupilem zestaw zebatek IRONMAN ktore wyniosly mnie ponad 450zl za komplet. Sprowadzalem ze stanow, bo w polsce koszt takich zebatek to ok 700zl plus łancuch. Do tego kupilem lancuch DID'a X-ringowego. Lancuch jest juz na polowie regulacji po 2000km, tak wiec mysle ze nie jest zle jak na hard enduro ktore tapla sie w blocie, kurzy i innych niekorzystnych dla naped warunkach. Zebatki - Rewelacja, nie dosc ze w dloni waza nie wiecej niz 16-kartkowy zeszyt, to sa mocne jak cholera.

5

Odp: Użytkowanie i koszty

Czyli koszty wmiarę normalne. A co jeżeli się coś zepsuje, jak wygląda kaszt naprawy czy jest on wyższy w porównaniu z innymi moto? Może macie jeszcze jakieś ciekawe SM które spełniały by moje oczekiwania, cena maks 13000zł. I jeszcze jedno czy KTM 625 SMC da się zarejestrować na 2 osoby przez dodanie dodatkowych podnóżków, bo widziałem, że niektóre miały i jestem ciekaw czy można "prawnie" przewieźć plecaczek czy tylko nie prawnie?

Kupie moto :)

6

Odp: Użytkowanie i koszty

[url]http://allegro.pl/harley-sportster-xl-1200-ktm-640-lc4-supermoto-i2104554227.html[/url]

tu masz fajnego 640 sam mnie kusił, ale jednak wole nowszą konstrukcje

Ktm 690 SMC R (4sztuka :D
Can-Am Renegade 1000
Honda Crf 250

7

Odp: Użytkowanie i koszty

Dzięki ale narazie chce się dowiedzieć o tych moto jak najwięcej, jeszcze nie kupuje, zbieram informacje.

Kupie moto :)

8

Odp: Użytkowanie i koszty

Te 34 KM  w Apce to jest coś zupełnie innego niż 40 w drz :)
Jest róznica momentu obrotowego :) Drz z pewnością jest najbardziej bezobsługowa z tych maszyn :)
Jazda na 2T i 4T to coś zupełnie innego. Ja mam huske 125 a kumpel drz i różnica jest ogromna

Husqy SMR-R 450

9 Ostatnio edytowany przez czarnysm610 (2012-02-10 14:59:13)

Odp: Użytkowanie i koszty

kusloncu jezdziles Taka aprilia? ja jezdzilem RS125(fakt to nie to samo co SX ale silnik chyba ten sam) i DRZ400SM i powiem tylko tyle ze apka objade drezyne, fakt nie ciagnie tak z dołu ale czego wymagac :)

525 EXC

10

Odp: Użytkowanie i koszty

No dobra już mniej więcej wiem to o co mi chodzło. Jeszcze mam pytanie czy można SMC 625 zarejestrować na 2 osoby przez dodanie podnóżków? Jeszcze jedno jako że się nie załapie już na A tylko na A2 to jak wygląda proces wbijania w dowód 35 KW przy takich moto, to znaczy jakie procedury są potrzebne oraz ile to wszystko kosztuje? Słyszałem że trzeba do serwisu jechać, oni zakładają "kaganiec" na moto orazdają papier potwierdzający, następnie jedziemy na przegląd gdzie potwierdzają nam te informacje a na sam koniec jedziemy zarejestrować moto. Teraz ile każda z tych czynności może kosztować oraz jakie prawdopodobnie założą blokady, żeby można było je ściągnąć po zarejestrowaniu?

Kupie moto :)

11

Odp: Użytkowanie i koszty

Na A2 masz jeszcze czas do przyszłego roku.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

12

Odp: Użytkowanie i koszty

Wiem wiem ale nie załapie się o jakiś miesiąc :/.

Kupie moto :)

13

Odp: Użytkowanie i koszty

Polecam LC4. Jak znajdziesz w tej cenie ładną 625 to brałbym. 640tka jest trochę słabsza (ale trochę podłubiesz i będzie podobnie), za to interwały serwisowe są dłuższe - wg. serwisówki olej co 5000km (ale jak ostro orzesz polecam co 3000), zawory też co 5000. W 625 o ile dobrze pamiętam olej co 2500km wg serwisówki, zawory jak w 640. W kwestii awaryjności.. LC4 czasem ma humory ;] ale jak do porządku serwisujesz to katastrofa Ci nie grozi. Wg mnie bardzo dobry kompromis między serwisem i osiągami, sam jeżdżę 640tką (co prawda tylko od zeszłego roku - zrobiłem jakieś 5000-6000km. Poprzednio jeździłem XF650) i jestem zadowolony

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)

14

Odp: Użytkowanie i koszty

Jezdziłem aprilią rx i to na gaźniku 34 (ten sam silnik) i na 100% nie ma szans z drz. Nie miała szans z moją huską, a huska znacznie odstaje za drz :)

Husqy SMR-R 450

15

Odp: Użytkowanie i koszty

Ok wielkie dzięki wszystkim, jednak chciałbym się dowiedzieć ile będzie kosztować zblokowanie takiego moto w serwisie oraz cała procedura wbicia nowych danych w dowód ?

Kupie moto :)