31

Odp: Na czym można się przejechać...?

maniek-rr312 napisał/a:

No a jak można dostać kredyt bez AC??? Raczej mało realne!!!! AC to podstawa przy kredytach

może kredyt brał konsumpcyjny a nie typowo na zakup moto

Supermoto is motorcycle racing on a circuit that alternates between three types of track: flat track, motocross and road racing

32

Odp: Na czym można się przejechać...?

donelvis napisał/a:
maciey napisał/a:

W ramach oszczędności, założyłem na tył Dunlopa D220, który został mi w spadku po Hornecie i walał się po garażu.
180-tka, ale co tam. Małe wymiarowanie i stwierdziłem, że wlezie. Najwyżej łańcuch trochę ją przytrze i jakoś do końca sezonu  polatam.
Większość pewnie wie, co to za guma.  :(:(
Na niej to dopiero można się przejechać.
Na początku myślałem, że może wysmarowana jakąś konserwacją, może zimna (trzeba rozgrzać), ale nie - ona taka jest.
Ślizg prawie przy każdym mocniejszym dodaniu gazu, czy hamowaniu tyłem. Teraz już zaczyna mi się to podobać.
Dobrze, że to tył, a nie przód.
Polecam do nauki slide'ów.
Uważajcie co zakładacie na felgi.

no to jak Ty na takich oponach jezdziles hornetem który ma duzo wiecej mocy niz ten ktm? i którym dużo szybciej się raczej lata

To są opony bardziej turystyczne i w hornecie pewnie lepiej by się sprawowały.
Hornet jest dużo cięższy i inaczej oddaje moc, bardziej łagodnie.
Co prawda, nie jeździłem na nich, kupiłem je kiedyś okazyjnie, tzw "na zaś".

0,654l SMC AKR

"Dialogi nie dobre... Bardzo nie dobre dialogi są.
Proszę pana... Yyyy... W ogóle brak akcji jest. Nic się nie dzieje. Proszę pana..."

33

Odp: Na czym można się przejechać...?

maciey napisał/a:

To są opony bardziej turystyczne i w hornecie pewnie lepiej by się sprawowały.
Hornet jest dużo cięższy i inaczej oddaje moc, bardziej łagodnie.
Co prawda, nie jeździłem na nich, kupiłem je kiedyś okazyjnie, tzw "na zaś".

no tak ale co z hamowaniem takim hornetem z takimi oponami? masa większa więc hamowanie powinno być trudniejsze i bardziej by się podczas hamowania uślizgiwały

Supermoto is motorcycle racing on a circuit that alternates between three types of track: flat track, motocross and road racing

34

Odp: Na czym można się przejechać...?

Przecież głównie hamujesz przodem, a hornet przy masie ponad 200kg i takiej geometrii nie odciąża tak bardzo tyłu.
Teoretyzuje, bo nie jeździłem na tych gumach

0,654l SMC AKR

"Dialogi nie dobre... Bardzo nie dobre dialogi są.
Proszę pana... Yyyy... W ogóle brak akcji jest. Nic się nie dzieje. Proszę pana..."

35

Odp: Na czym można się przejechać...?

dobra nie wiedziałem gdzie, a więc pytanie do tych co na duzych kołach pewnie, czy opona kostka przednia podobnie się ślizga co zwykła guma na liściach błocie ??

WARSZAWSKI TERROR KAPUTT !  / Yamaha WyjątkowaRzeźba

36

Odp: Na czym można się przejechać...?

figiel napisał/a:

dobra nie wiedziałem gdzie, a więc pytanie do tych co na duzych kołach pewnie, czy opona kostka przednia podobnie się ślizga co zwykła guma na liściach błocie ??


Liście a jakie podłoże masz?
Na błocie zwykłą to jest masakra. Jak zacznie Tobą rzucać to nie jest fajnie.
A kostka prowadzi się spoko

Czemu ten Pan pojechał? - https://bit.ly/2VlprSp

37

Odp: Na czym można się przejechać...?

polne drogi wilgotne lekkie błoto na tym liście, oraz też jak na wilgotnej trawie się zachowuje

WARSZAWSKI TERROR KAPUTT !  / Yamaha WyjątkowaRzeźba

38 Ostatnio edytowany przez Fikoł (2011-11-14 22:28:01)

Odp: Na czym można się przejechać...?

Na krótkiej czy długiej  trawie ? :D haha bo na tej długiej ochlapniętej  ładnie można dupę przytrzeć :P
Jak jest mała i ubita też nie najlepiej trzyma a jak jest miękka gleba  z trawką to lepiej trzyma jak asfalt :)
Moje kostki w połowie zdarte :P

39

Odp: Na czym można się przejechać...?

Normalna crosowa kostka sie slizga na trawie? Czy to taka kostka jak w niektorych wet-ach czy innych mutantach? Doswiadczenie mam male, ale z tego co zauwazylem, to na trawie trzyma bardzo dobrze. No moze nie jak rozgrzany slick na asfalcie. Uslizgi sie zdazaja, ale opona sie przesunie pare cm. wgryzie sie w podloze i wtedy trzyma pewnie. Co do blota to moze poplynac calkiem galancie bo cale podloze sie usuwa i opona nie ma sie w co wgryzc. Dowiedzialem sie tez przy okazji kupna opon, ze kostki sa endurowe i crossowe. Endurowe maja wiecej kostek (mniejsze przestrzenie miedzy nimi) i jako nowe maja nizsze kostki. Endurowe 15mm a crossowe 19mm. Crossowe maja skrajne kostki bardziej na boki pochylone i lepiej sie wgryzaja przy wiekszych pochyleniach. Moja propozycja, to kupowac opony crossowe. Lepiej trzymaja.

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]

40

Odp: Na czym można się przejechać...?

figiel napisał/a:

polne drogi wilgotne lekkie błoto na tym liście, oraz też jak na wilgotnej trawie się zachowuje

Na miksie trawy z lisciami przednie koło kostka nie hamuje wcale. Wpada w poślizg i tyle.
Tylne hamuje bardzo ładnie.
Tylko sprzęgło trzeba wcisnąć ;P Ja z wrażenia zapomniałem.
Lekcja była krótka (a w zasadzie szybka) i zakończona drzewem.
Dwa tygodnie bark leczyłem; ale w te sobote już było znacznie lepiej.
Na co najlepszym dowodem było to, że błędu nie powtórzylem

to pisałem ja: Reklamacje Reklamacji.
płomień tańczący na kurhanach wrogów.

41

Odp: Na czym można się przejechać...?

JERY napisał/a:

Normalna crosowa kostka sie slizga na trawie? .

Nawet na kostce "krosowej" można się jak najbardziej poślizgnąć, a jak już dupcia ucieknie, to trudno to skorygować.
Chodzi głównie o mokrą trawę i ubite podłoże, dodatkowo mokre liście.
Z mokrą trawą jest o tyle dobrze, że zazwyczaj miękko i ślisko ma również tyłek kierowcy :-)

Miałem też przypadek, że podcieło mi przednie koło na takiej polnej, wydeptanej, wąskiej ścieżce - trudno utrzymać tor w środku ścieżki, a przednie koło nie zawsze ma ochotę z niej wyjechać.

Generalnie im lepszy stan kostek tym bezpieczniej.
To chyba dlatego, można czasami kupić niby dobre kostki na rynku wtórnym, które dla zawodników są za słabe.
Jest kolosalna różnica między nową oponą, która ma ostre kanty na końcach kostek a przechadzałą, podjeżdzoną oponą.
Trzeba tu brać poprawkę z biegiem czasu.

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally

42 Ostatnio edytowany przez ciernik (2011-11-15 02:15:13)

Odp: Na czym można się przejechać...?

figiel napisał/a:

dobra nie wiedziałem gdzie, a więc pytanie do tych co na duzych kołach pewnie, czy opona kostka przednia podobnie się ślizga co zwykła guma na liściach błocie ??

Jest bardzo duża różnica w jeżdzie na kołach SM a Enduro.
To nie tylko zasługa kostek ale przedewszystkim rozmiaru i szerokości.
Jak się przesiadam z jednych na drugie, zajmuje chwilę oswojenie się z tym stanem.
Nie daremnie ktoś wymyślił z przodu 21cali w teren - jest wiele lepsze prowadzenie.
Za to na asfalcie nie jest ju tak słodko - mało przyczepności na zakrętach ale to nie to przeznaczenie

Jest zupełnie inna radość z jazdy - to prawie jak dwa motory w jednym  - jeśli ma ktoś takie możliwości aby zaopatrzyć się w dwa komplety kół to szczerze polecam.

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally

43

Odp: Na czym można się przejechać...?

ciernik napisał/a:

Miałem też przypadek, że podcieło mi przednie koło na takiej polnej, wydeptanej, wąskiej ścieżce - trudno utrzymać tor w środku ścieżki, a przednie koło nie zawsze ma ochotę z niej wyjechać.

No to wjedź w koleine na szosowych zobaczysz jak Ci lekko ruszy przodem na bok to zacznie Toba rzucać na wszystkie strony "jak szmatą" :x

Czemu ten Pan pojechał? - https://bit.ly/2VlprSp

44

Odp: Na czym można się przejechać...?

PszczelaRz AGH napisał/a:
ciernik napisał/a:

Miałem też przypadek, że podcieło mi przednie koło na takiej polnej, wydeptanej, wąskiej ścieżce - trudno utrzymać tor w środku ścieżki, a przednie koło nie zawsze ma ochotę z niej wyjechać.

No to wjedź w koleine na szosowych zobaczysz jak Ci lekko ruszy przodem na bok to zacznie Toba rzucać na wszystkie strony "jak szmatą" :x

To właśnie miałem na myśli, i moje odczucia, ogólnie są właśnie takie, że aby sobie porządnie pozapier.dalać to w teren koła terenowe a na resztę SM (szutry to nie teren) - a wyje.bać można się wszędzie i na wszystkim... taki urok - nie mogę znależć badziej odpowiedniego słowa - "zapier.dalania"
Więc mierzmy siły na zamiary i małymi kroczkami coraz szybciej :-)

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally

45 Ostatnio edytowany przez figiel (2011-11-15 11:25:43)

Odp: Na czym można się przejechać...?

nie chcę zmieniać geometrii złego prowadzenia się szerokiego małego kółka w terenie i wpakować kostkę enduro na przód
http://www.triadinternational.co.in/images/vrm022.jpghttp://farm3.static.flickr.com/2737/5747363635_e91997eb83.jpg
co w efekcie daje scramblera niedużym kosztem
http://www.kohtaomotorbikes.com/wp-content/gallery/suzuki-drz-400cc/suzuki-drz-1-400cc.jpg

WARSZAWSKI TERROR KAPUTT !  / Yamaha WyjątkowaRzeźba