16 Ostatnio edytowany przez cichy (2011-10-16 12:11:44)

Odp: No właśnie co kupić

Ponczo z tego co wymieniłeś, wszystko jest bardzo dobre, ale są pewne różnice.

Miałem okazję przejechać się katem 690 wilka i muszę powiedzieć że na gumie lata jak głupi, ale czuć większą masę w porównaniu do hard enduro. W teren bym go nie zabrał.

Crf w wersji R ma wąską skrzynię biegów, i to jest minus jeżeli chodzi o supermoto, zębatkami nie da się do końca uleczyć tego problemu.
Powinieneś rozważać wesję X która poza skrzynią będzie miała też homologację i światła.

WR to bardzo dobry motocykl i ma bardzo szeroko rozstawione biegi, szerzej niż CRF X. 5 biegów Wry jest prawie tak szeroko rozstawione, jak sześć w EXC.
Jest wąska i poręczna, ma bardzo dobre zawieszenie.
Z wrą może być jednak problem przy zakupie.
Jak wiadomo wałki rozrządu w głowicy łożyskowane są bezpośrednio w głowicy.
Oczywiście dopóki dbamy motocykl to rozwiązanie jest praktycznie niezniszczalne, ale jeżeli ktoś zaniedbał czynności serwisowe mógł pokusić się o zrobienie motocykla na tzw. sztukę.
Niestety regeneracja takiej głowicy nigdy nie działa zbyt długo, a więc można się naciąć na niemałe koszty.
WR polecam, ale musi być pewna, albo niech pozwoli zdjąć most wałka przy zakupie.

Osobiście bardzo lubię japońskie motocykle.
Do japońskich motocykli części będą tańsze, jest sporo używek, są to dobre i zaawansowane konstrukcje i mają najlepsze zawieszenia, oraz piękne aluminiowe ramy.
Bardziej skomplikowana konstrukcja silnika, trzeba się trochę więcej przy nich narobić.
Japońskie silniki kręcą się nawet do 12000 obrotów co daje bardzo szeroki zakres obrotów.

EXC to klasa sama w sobie.
Sześć szerokich biegów, zwinny i poręczny. Ale w teren mi nie podchodzi.
Osobiście lubię silniki tzw fast reving (szybko wkręcające się) czyli krótki skok i szeroki tłok, a EXC jest zupełnym przeciwieństwem mały tłok, długi skok i tylko 8000rpm.
W wersji SX jest już silnik krótkoskowoy, ale ten niestety nie ma homologacji.
Zawieszenie WP w EXC jest bardzo dobre, ale w terenie wolę system dźwigni pro-link. Koszty remontu tego elementu nie są takie straszne jak niektórzy podają.

Husqvarna ma chyba najlepszy silnik na szosę. W TE i SM jest ten sam tłok co w crosówce, czyli silnik krótkoskowoy, bardzo mocny i szybko osiągający 10000rpm. W SM ma dodatkowo wałek wyrównoważający.
Średnica gaźnika w TE450 jest większa niżw EXC525.
Jest to najprostszy w obsłudze silnik jaki widziałem.
Czyli wielorazowego użytku uszczelki, łatwy dostęp do wszystkiego, nawet jak silnik jest w ramie, prosta regulacja zaworów, świeca dostępne bez zdejmowania czegokolwiek, itp.
W dodatku konstrukcja jest bardzo trwała i niezawodna.
Do jego wad należy zaliczyć trochę droższe części  i większą masę.
Cały motocykl jest bardzo stabilny, ale wydaje się być troszkę cięższy od konkurencji.
Prawdopodobnie także dlatego że jest wysoko zawieszony.
Skrzynia 6cio biegowa trochę węższa niż w EXC.

http://www.bikepics.com/members/cichy929/
CRF 490 sumo & CRF 250 MX

17

Odp: No właśnie co kupić

Cichy chyba najlepsze porównanie motocykli jakie czytałem.
Same konkrety dla doświadczonego motocyklisty.
A nie ile wchodzi oleju i że ten się podobno psuje a ten podobno nie.


Ja tylko dodam takie swoje doświadczenia:

Suzuki DRZ - wada tego motocykla była taka, że nie podchodziły części od żadnego innego Suzuki.

KTM - obojętnie jakiego nie kupisz SX, EXC, 2T czy 4T wszystko pasuje do wszystkiego.
Do motocykla z 1998 roku pasuje mnóstwo części z np. 2005 roku.
Można podmieniać zawieszenie, koła, półki, kanapy. plastiki, zbiorniki paliwa możliwości naprawdę sporo:)
Łożyska, filtry powietrza praktycznie we wszystkich te same.
Ilość części Power Parts powala, możliwości budowy SM przeogromne.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

18

Odp: No właśnie co kupić

Dobry temat. Cichy, mógłbyś porównać jakoś szerzej exc 525 z Husqvarna 510, bo widzę, że często można tanio taką huśkę dorwać tylko czy to trwały sprzęt i jak się ma do reszty sprzętów typu exc, wr itp itd.  :)

19 Ostatnio edytowany przez dukeSebo (2011-10-16 14:22:38)

Odp: No właśnie co kupić

Ale ja mam wersję R z homologacja a skrzynia, tak X ma wersje o wydłużonych przełożeniach ale czy to jest na plus w ostrym zapierdalaniu.
Zresztą akurat Poncza do mojej CRFy przekonywać nie muszę :D

Znam styl jazdy Poncza i krótka skrzynia a do tego Nm... to jest to co może go cieszyć  :)

A i panowie nie zapominajcie się w tych porównaniach... to najczęściej mogą być tylko nasze subiektywne odczucia.

Jeden lubi ogórki, drugi - ogrodnika córki. To moje podsumowanie tematu, tak jak i awaryjności modeli i kosztów utrzymania.

Nowe wcielenie CRFy - SPRZĘT DO TURYSTYKI :))))) Super Duke 990 "R"
CRF 450 "R" SM na prawdziwych a nie udawanych modach  44.68[kM] 71.14 [Nm] na kole... to są mody a nie dysze i filterek /
Yamaha XS 360 Cafe Racer 78 rok;) CR

20

Odp: No właśnie co kupić

A więc tak propozycja crf seby jest bardzo fajna tylko jeszcze muszę to do końca przemyśleć a przede wszystkim teraz sprzedać dr-z    " w crf seby jest taki mały bonus i tak mi się kurcze podoba seba tylko jak by mi sie nie udało kupić crf bo ktoś ją  wcześniej kupi to zostaw dla mnie ten bonus proszę  :) "


A co do motoru to pewnie crf :P

HONDA CAMINO DX<-MAM/YAMAHA TDR 50<-MAM/YAMAHA DT 125X <------- SPRZEDAM/SUZUKI DR-Z 400SM CZARNA OWCA