1

Temat: TECHNIKA JAZDY - prawy zakret z poslizgiem tylnego kola

Witam.

lubie sobie pocwiczyc hamowania i wejscia w ciasne zakrety.
Ostatnio udaje mi sie wchodzic w lewe ciasne zakrety z zablokowanym tylnem kolem.
Nie potrafie jednak zrobic tego w prawo, bo moja prawa noga zamiast lapac balans dozuje tylny hamulec.
Podpowiedzcie, czy wchodzicie w ciasne prawe zakrety z uslizgiem, i jak to robicie skoro prawa noga jest na hamulcu.??

Pozdrawiam
SiemczakSM610
Jedno serce/jeden Cylinder

2

Odp: TECHNIKA JAZDY - prawy zakret z poslizgiem tylnego kola

W teori - hamować mocno przodem i zredukować bieg(1 lub 2) i mały przeciwskręt i puszczasz sprzęgło.
W praktyce - musisz sam wyczuć, obroty muszą być dość wysokie po zbiciu biegu i trzeba naprawde mocno przodem hamować.
Był na forum temat o slidach, poszukaj :)

-----------------------------
XT500 -> 625SMC -> WR426 -> EXC200 -> Hornet 600 -> CBR 954RR -> Speed Triple 1200 RS

3

Odp: TECHNIKA JAZDY - prawy zakret z poslizgiem tylnego kola

No i chyba najwazniejsza rzecz. Tylne kolo nie moze byc zablokowane.

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]

4

Odp: TECHNIKA JAZDY - prawy zakret z poslizgiem tylnego kola

heh Jery z doświadczenia teraz może cos powiedzieć :D

http://bleft-style.blogspot.com/

http://www.bikepics.com/members/bleft1/

5

Odp: TECHNIKA JAZDY - prawy zakret z poslizgiem tylnego kola

Ja tylko niesmialo cos tam probuje. Ale kazdy poradnik czy film instruktazowy o tym wyraznie mowi. Zablokowane kolo to +10 do mozliwej gleby.

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]

6

Odp: TECHNIKA JAZDY - prawy zakret z poslizgiem tylnego kola

To kiedy trenujemy :D

http://bleft-style.blogspot.com/

http://www.bikepics.com/members/bleft1/

7

Odp: TECHNIKA JAZDY - prawy zakret z poslizgiem tylnego kola

jutro kolo 15 tej

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]

8

Odp: TECHNIKA JAZDY - prawy zakret z poslizgiem tylnego kola

Hej dzieki za komentarze...

Byc moze blokowanie kola to sposob na dzwona, ale probuje cwiczyc wlasnie to zeby wiedziec jak z tego wyjsc i przezyc.
Chyba znam odpowiedz, ale musze to jeszcze pocwiczyc na parkingu.
Jery...zdaza mi sie zredukowac na wysokich obrotach i uslizgnac tylne kolo...ale zeby to zrobic w zakrecie pocwiczyc numez z hamulcem. Wyobrazam sobie ze wlasie to jest najlepszy sposob na branie ciasnych zakretow. Swoja droga o jakich poradnikach jazdy SM wspominales??. Podeslij jakis tytul, chetnie bym sie doszkolil teoretycznie.
Z gory dziekuje. ;))

Pozdrawiam
SiemczakSM610
Jedno serce/jeden Cylinder

9

Odp: TECHNIKA JAZDY - prawy zakret z poslizgiem tylnego kola

Jesli chodzi o slaida to tu jest troche napisane: [url]http://www.supermoto.pl/2009/01/backing-it-in-czyli-jak-sie-slizgac/[/url]

10 Ostatnio edytowany przez JERY (2011-09-15 14:46:16)

Odp: TECHNIKA JAZDY - prawy zakret z poslizgiem tylnego kola

Opisze Ci jak ja zaczalem cwiczyc. Jedziesz dosyc szybko. Powiedzmy 2gi bieg i dosyc wysokie obroty. Naciskasz tylny hebel delikatnie i zaczynasz hamowac przodem. Jak juz nacisniesz tylny hamulec, to go nie dotykaj. Trzymaj stale delikatnie wcisniety. Hamujesz przodem coraz mocniej. Jak najmocniej, ale unikajac stoppie. No i uczywiscie uwaga na uslizg przodu. Gdy tak hamujesz przodem, czekaj na uslizg kola. Jesli tylne kolo sie nie uslizgnelo, robisz nastepne podejscie. Przy nastepnej probie, wcisnij tylny hamulec minimalnie mocniej i trzymaj w tej pozycji. Potem heblowanie przodem i znowu patrzysz na efekty. Za ktoryms razem, tylne kolo zlapie uslizg, ale sie nie zablokuje. Oczywiscie, moze sie zdazyc tak, ze zablikujesz tylne kolo. Dobrze by bylo, gdyby jakis kumpel stanal i pokazywal Ci czy jest ok. Kciuk w dol- zablokowane kolo. Kciuk w gore- kolo sie kreci. Pierwsze probby rob na wprost. Nie wywalisz sie jesli zablokujesz kolo. Jak wyczujesz kobinacje obu hebli, zacznij od minimalnych lukow. Poczujesz sie pewnie, to coraz wieksze luki. Potem mozesz rozpedzac sie do 3ki i robic powyrzsza kombinacje dodajac element redukcji. AAAAA, tez wazna rzecz. Oczywiscie wszystko robisz z "podniesionym" sprzeglem. Pol sprzeglo to za duzo, ale sprzeglo musisz delikatnie podniesc. Nie rob tego z wcisnietym sprzeglem, bo to nie ma sensu.


Zaden ze mnie ekspert. Opisuje tylko jak ja to cwicze, i cos tam zaczyna wychodzic.

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]

11

Odp: TECHNIKA JAZDY - prawy zakret z poslizgiem tylnego kola

Było zadzwonić ale po 17 dopiero mogłem JERY :>

http://bleft-style.blogspot.com/

http://www.bikepics.com/members/bleft1/