Temat: oględziny sm
Witam.
planuje zakup ktma w wersji sm. niestety nic o tych moto nie wiem. planuje obejrzec ten motocykl (http://allegro.pl/item585833276_ktm_smc_660_supermoto_lc_4.html )
tylko nie wiem czy warto jechac 150 km. czy jest moze ktos kto mieszka w tamtych okkolicach?
jesli nie to chciał bym by ktos soc powiedział, jelsi da sie ze zdjecia.
Jakis czas juz sie interesuje ktmami i narazie zebrałem takie oto rzeczy do sprawdzenia:
1. Jaki gażnik? mikuni- bezobsługowy, dosc mała moc
delorto- wieksza moc, duzo regulacji
keihin- połoczenie stosunkowo duzej mocy z bezobsługowoscia
2. 1.) Silnik powinien chodzić "gładziutko"-to co w SX/EXC jest normalnym odgłosem, w LC4 oznacza że silnik juz wystawia kopyto. Dopuszczalny jest tylko cichy, równy odgłos pracy, dudnienie bez rzężenia.
2.) Silnik powinien zagadac od razu z buta. W dobrym stanie-zapala błyskawicznie. Jeśli są problemy-to albo odpalający nie potrafi odpalić, albo sztuka jak w punkcie 1. Mowa o silniku zimnym/ciepłym. Albo zla regulacja gaźnika.
3.) Iskrownik SEM-stan magnesów, czy nie popękane.
4.) Korozja-nie jest kompletnie na nią podatny
5.) Układ dźwigni tylnego zawiasu-ze wzgledu na około 10 smarowniczek które to obsługuje, to jest to dość niezawodny i trwały układ. Jednak jak jest wszystko do wymiany-koszta są spore. Było kilka typów tego zawieszenia, i niektóre simmeringi i łozyska nie są dostepne poza KTM. Mozna sobie oczywiści i z tym poradzic, ale to już sa kombinacje.
6.) Stan karteru miedzy zebatką zdawczą, a obudową iskrownika. Jak wmieli się tam łańcuch-potrafi narobic dużego bałaganu.
7.) Stan wajhy od kopniaka-oryginał kosztuje kosmiczne pieniądze, uzywek brak. Lubią się robić na nim luzy-wykasowanie ich jest pioruńsko cięzkie (robiłem to), jesli luz jest za duży-wajha się łamie, i kłopot robi się duży. Odpalanie na zapych jest mozliwe ale jak szejsete pcha minimum 2-3 ludzi.
8.) Stan łańcucha rozrządu-bardzo szybko się to sprawdza.
9.) Rocznik-często ludzie robia czary mary w tej kwestii. Po róznych szczególach-tylna pompa hamulcowa, kształt głowicy, karterów, układu wydechowego itd-mozna dojść z grubsza z rocznikiem. Dokładne dane wyjdą z numerów ramy.
10.) Łącznik elastyczny gaxnik-filtr, gaźnik-głowica. Lubią być do wymiany.
11.) tylny trójkąt-jesli jest stalowy, nowego typu (prostokatne rurki) lubi bardzo pękać. Jeśli jest to wariant z rurek aluminiowych-tym bardziej lubi pekac.
12.) Wał korbowy-stukanie. Podobno jest dość czuły.
Po kupnie-od razu wymiana płynów w silniku i olej w zawieszeniu p/t.
3. Pocenie się przednich lag
Czy jest cos wiecej o czym warto pamietac?