1

Temat: oględziny sm

Witam.
planuje zakup ktma w wersji sm. niestety nic o tych moto nie wiem. planuje obejrzec ten motocykl  (http://allegro.pl/item585833276_ktm_smc_660_supermoto_lc_4.html )
tylko nie wiem czy warto jechac 150 km. czy jest moze ktos kto mieszka w tamtych okkolicach?
jesli nie to chciał bym by ktos soc powiedział, jelsi da sie ze zdjecia.

Jakis czas juz sie interesuje ktmami i narazie zebrałem takie oto rzeczy do sprawdzenia:
1.    Jaki gażnik? mikuni- bezobsługowy, dosc mała moc
                        delorto- wieksza moc, duzo regulacji
                        keihin- połoczenie stosunkowo duzej mocy z bezobsługowoscia
2.    1.) Silnik powinien chodzić "gładziutko"-to co w SX/EXC jest normalnym odgłosem, w LC4 oznacza że silnik juz wystawia kopyto. Dopuszczalny jest tylko cichy, równy odgłos pracy, dudnienie bez rzężenia.
2.) Silnik powinien zagadac od razu z buta. W dobrym stanie-zapala błyskawicznie. Jeśli są problemy-to albo odpalający nie potrafi odpalić, albo sztuka jak w punkcie 1. Mowa o silniku zimnym/ciepłym. Albo zla regulacja gaźnika.
3.) Iskrownik SEM-stan magnesów, czy nie popękane.
4.) Korozja-nie jest kompletnie na nią podatny
5.) Układ dźwigni tylnego zawiasu-ze wzgledu na około 10 smarowniczek które to obsługuje, to jest to dość niezawodny i trwały układ. Jednak jak jest wszystko do wymiany-koszta są spore. Było kilka typów tego zawieszenia, i niektóre simmeringi i łozyska nie są dostepne poza KTM. Mozna sobie oczywiści i z tym poradzic, ale to już sa kombinacje.
6.) Stan karteru miedzy zebatką zdawczą, a obudową iskrownika. Jak wmieli się tam łańcuch-potrafi narobic dużego bałaganu.
7.) Stan wajhy od kopniaka-oryginał kosztuje kosmiczne pieniądze, uzywek brak. Lubią się robić na nim luzy-wykasowanie ich jest pioruńsko cięzkie (robiłem to), jesli luz jest za duży-wajha się łamie, i kłopot robi się duży. Odpalanie na zapych jest mozliwe ale jak szejsete pcha minimum 2-3 ludzi.
8.) Stan łańcucha rozrządu-bardzo szybko się to sprawdza.
9.) Rocznik-często ludzie robia czary mary w tej kwestii. Po róznych szczególach-tylna pompa hamulcowa, kształt głowicy, karterów, układu wydechowego itd-mozna dojść z grubsza z rocznikiem. Dokładne dane wyjdą z numerów ramy.
10.) Łącznik elastyczny gaxnik-filtr, gaźnik-głowica. Lubią być do wymiany.
11.) tylny trójkąt-jesli jest stalowy, nowego typu (prostokatne rurki) lubi bardzo pękać. Jeśli jest to wariant z rurek aluminiowych-tym bardziej lubi pekac.
12.) Wał korbowy-stukanie. Podobno jest dość czuły.
Po kupnie-od razu wymiana płynów w silniku i olej w zawieszeniu p/t.
3.    Pocenie się przednich lag

Czy jest cos wiecej o czym warto pamietac?

[url]http://picasaweb.google.pl/marszalkowicz.bartosz[/url]

2 Ostatnio edytowany przez paolo (2013-04-04 06:11:00)

Odp: oględziny sm

.

3

Odp: oględziny sm

Miło mi ze mnie zacytowałes z innego forum heheheheh.
Pzdr.

Husqa SM 450 R 08`, Husqa CR 250 82`,  Beta Zero 125 91`

4

Odp: oględziny sm

jakbym chciał takiego KTMa to zapomniałbym o połowie tego co napisałeś i pojechał go obejrzeć , 150km to nie odległość

5

Odp: oględziny sm

ale zaj...es wywód... :) heheh jak bym tak motocykla szukał to nie jeździł bym siedem lat, a poprostu dalej go szukał... :) masakra :D

"Art. 54. Konstytucji RP:
1.Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji."

6

Odp: oględziny sm

A mi się podoba, jedź najlepiej z mechanikiem lub użytkownikiem takiego sprzęta i kupuj jak tylko spełnia w/w warunki :>

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

7

Odp: oględziny sm

pojedz, postaw go na gumie jak przejedziesz 3 km na odcieciu i nic sie nie stanie, bier!!

8

Odp: oględziny sm

PAnowie. ale ja tu powaznie pytam. czyli nie ma co liczyc na egzemplarz w ktorym nic nie bedzie do roboty?

[url]http://picasaweb.google.pl/marszalkowicz.bartosz[/url]

9

Odp: oględziny sm

To są sprzęty specjalnej troski. Nawet jeśli w momencie kupna wszystko jest jak trza to i tak za pare km moze cos sie posypać. W moim przypadku tak bylo : P Ale i tak kupilbym mojego husa drugi raz ; D
powodzenia

10

Odp: oględziny sm

bart248 - używana mechanika, co by to nie było NIGDY nie będzie w stanie gdzie nie musisz nic doinwestować. To jest 2005, czyli tak jak mój. Ja za swojego wybecelowałem 13k i jest trochę roboty. Moto trzeba przygotować do sezonu, sprawdzić luzy zaworowe, wymienić tarczę hamulcową, olej, łożysko w główce kierownicy, luzy na wahaczu. To niby pierdoły, ale trochę tego się nazbierało.
Jeżeli nie przymkniesz oka na niektóre wady, w granicach rozsądku ofkors, to będziesz szukał do usranej śmierci. Jak coś wykryjesz to od razu targuj się ze sprzedającym. Ja sporo urwałem.

http://p0lish.wordpress.com

11

Odp: oględziny sm

łożysko w głowce kierownicy? a przypadkiem nie ramy?

Czyli tak mniej/wiecej ile musze liczyc ze dolożę?

[url]http://picasaweb.google.pl/marszalkowicz.bartosz[/url]

12

Odp: oględziny sm

w główce ramy ofkors, ale od tego mam luzy w kierownicy
ile dołożysz to wyjdzie jak sobie moto poużywasz i potem zrobisz mu przegląd. ze zdjęcia i samych oględzin to wszystkiego nie wyłapiesz.

http://p0lish.wordpress.com

13

Odp: oględziny sm

Zaproś któregoś z forumowiczów/posiadaczy na wycieczkę, postaw mu browara/y ( po oględzinach) a te parę złotych może pomóc w zaoszczędzeniu paru setek później.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"