1

Temat: tuleja i sworzeń tłoka

Siema!!
Wlasnie kupilem nowa tuleje gorna korbowodu i nowy sworzen tłoka do mojej husky te 610 ... Pierwsze co chcialem wsadzic tak o sworzeń w tuleje czy pasuje i nie pasuje;/ tzn brakuje setnej milimetra moze mlotkiem bym wbił ale bardzo ciasno. Moje pytanie brzmi czy to jest tak specjanie i jak dam do kogos kto mi tą tulejke wprasuje w korbowód to mi ja jakos do sworznia dopasuje, czy jak ?
Pozdro!

2

Odp: tuleja i sworzeń tłoka

yyyyyy ale o co chodzi??? jestem cykniety ale tylko tylko ja nie wiem czy ktos jeszcze? :lol:

3

Odp: tuleja i sworzeń tłoka

sworzeń w tuleje nie chce wejsc bo za ciasno...

4

Odp: tuleja i sworzeń tłoka

tulejka nie jest jeszcze w korbie.

5

Odp: tuleja i sworzeń tłoka

tuleję w korbę, sworzeń do lodówki

WARSZAWSKI TERROR KAPUTT !  / Yamaha WyjątkowaRzeźba

6

Odp: tuleja i sworzeń tłoka

Jak za ciasno to oddaj do tokarza i zbiorą trochę materiału. Tylko musisz wiedzieć ile zeby nie było za luźno.

Osłony silnika do Suzuki DRZ 400, KTM 690, KTM 950/990

7

Odp: tuleja i sworzeń tłoka

radzio napisał/a:

Jak za ciasno to oddaj do tokarza i zbiorą trochę materiału. Tylko musisz wiedzieć ile zeby nie było za luźno.

Mam nadzieję że jaja sobie robisz :|

SM570R była a teraz???

8

Odp: tuleja i sworzeń tłoka

ot się znaleźli znawcy a jeden lepszy od drugiego.

kluczowe słowo to [url=http://pl.wikipedia.org/wiki/Rozwiertak]rozwiertak[/url]

- Jeśli dziekan nie odwoła swoich słów do  jutra to wypierdalam z tej uczelni
-- A co takiego powiedział dziekan??
- "Wypierdalaj z tej uczelni!!"

9

Odp: tuleja i sworzeń tłoka

- jeżeli kupiłeś "prawidłowe" części to raczej spróbuj motyw z lodówką (serio).... rozwiertak to raczej w sytuacji gdzie dopasowujesz części z innych półek

Hardcore - it's more than music...

10

Odp: tuleja i sworzeń tłoka

Ta lodówka tyle mu może w tym przypadku pomóc, że (może) zmontuje to wszystko i zostanie z (niezdejmowalnym) tłokiem stojącym na sworzniu.
Nie widzę w tym sensu.

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

11

Odp: tuleja i sworzeń tłoka

Ciasne pasowanie...Rozszeżalnośc cieplna materiałów...Takie małe podpowiedzi:))

Nieważne co masz pod dupą, liczy się co masz nad nią...
RM-Z 450 jeszcze na brudasach...

12

Odp: tuleja i sworzeń tłoka

W zdrowym układzie sworzeń wsuwa się w tłok i główkę korbowodu bez problemu jednym palcem. Swoją drogą TE610 ma bardzo słabe smarowanie tego miejsca. Takie małe podpowiedzi...

Zagwarantujesz, że przy pierwszym lub kolejnych odpaleniach na zimno nie obróci mu tej tulejki w korbowodzie? Albo, że nie wyrobi gniazd sworznia w tłoku ? Takie małe pytania ;)

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

13

Odp: tuleja i sworzeń tłoka

sabek_d napisał/a:
radzio napisał/a:

Jak za ciasno to oddaj do tokarza i zbiorą trochę materiału. Tylko musisz wiedzieć ile zeby nie było za luźno.

Mam nadzieję że jaja sobie robisz :|

Owszem, zależy mi na tym żeby ktoś spaskudził sobie silnik. :*

Podam małe info bo chyba nie wszyscy mówią o tym samym albo myślą ze musi być na scisk.

Tuleje w główce korbowodu stosuje sie zamiast łożyska jeżeli ma zapewnione należyte smarowanie, w tym wypadku jest to silnik 4T i wszystko co znajduje sie poniżej tłoka czy jak kto woli być dokładnym, poniżej pierscieni tłokowych pływa w oleju. W ten sposób mamy zapewnione ciągłe smarowanie główki korbowodu ( jeżeli oczywiście jest oliwa i wszystko jest sprawne).
W tym przypadku dokładność prawidłowego spasowania tulei z korbowodem i sworzniem tłoka jest niesamowicie istotna, aby smarowanie było prawidłowe.
A jak to działa i o co kaman?

Między sworzniem tłoka, a tuleją tworzy sie film olejowy który zmniejsza tarcie obu tych elementów wzajemnie, przez co moze bardzo długo działać i przenosić siły na korbe, potem wał itd.

Oczywiście tuleje wciska sie za pomocą prasy w korbowód, a potem sie wymiaruje tuleje pod sworzeń. A to wszystko w zakładzie obróbki silników.

Aby wszystko było prawidłowo, między sworzniem, a tuleją musi być odpowiedni luz aby film olejowy miał szansę sie utworzyć.
i analogicznie...
Zbyta mały luz-główka chodzi na sucho-zatarcie.
Zbyt duży luz- wyklepanie elementów- może pęknąć korba.

Osłony silnika do Suzuki DRZ 400, KTM 690, KTM 950/990

14

Odp: tuleja i sworzeń tłoka

radzio napisał/a:
sabek_d napisał/a:
radzio napisał/a:

Jak za ciasno to oddaj do tokarza i zbiorą trochę materiału. Tylko musisz wiedzieć ile zeby nie było za luźno.

Mam nadzieję że jaja sobie robisz :|

Owszem, zależy mi na tym żeby ktoś spaskudził sobie silnik. :*

Podam małe info bo chyba nie wszyscy mówią o tym samym albo myślą ze musi być na scisk.

Tuleje w główce korbowodu stosuje sie zamiast łożyska jeżeli ma zapewnione należyte smarowanie, w tym wypadku jest to silnik 4T i wszystko co znajduje sie poniżej tłoka czy jak kto woli być dokładnym, poniżej pierscieni tłokowych pływa w oleju. W ten sposób mamy zapewnione ciągłe smarowanie główki korbowodu ( jeżeli oczywiście jest oliwa i wszystko jest sprawne).
W tym przypadku dokładność prawidłowego spasowania tulei z korbowodem i sworzniem tłoka jest niesamowicie istotna, aby smarowanie było prawidłowe.
A jak to działa i o co kaman?

Między sworzniem tłoka, a tuleją tworzy sie film olejowy który zmniejsza tarcie obu tych elementów wzajemnie, przez co moze bardzo długo działać i przenosić siły na korbe, potem wał itd.

Oczywiście tuleje wciska sie za pomocą prasy w korbowód, a potem sie wymiaruje tuleje pod sworzeń. A to wszystko w zakładzie obróbki silników.

Aby wszystko było prawidłowo, między sworzniem, a tuleją musi być odpowiedni luz aby film olejowy miał szansę sie utworzyć.
i analogicznie...
Zbyta mały luz-główka chodzi na sucho-zatarcie.
Zbyt duży luz- wyklepanie elementów- może pęknąć korba.

Co racja to racja tylko nasuwa się pytanie czy przy takiej wymianie nie jest konieczna wymiana korby??
Na mój rozum to aż się prosi o wymianę korby, to tak jakby wymienić łańcuch na starych zębatkach
kilka tlokow korb sie wymienilo w zyciu i szczerze powoem zawsze wchodzilo gladko tzn z oporem ale szlo recznie wcisnąc no kobieta by rady nie dała wiec dla mnie taki przypadek jest okazją do nauczenia podglądnięcia od kogo bardziej kumatego

SM570R była a teraz???

15

Odp: tuleja i sworzeń tłoka

sworzeń powinien wchodzić gładziutko, czasami w zimę trzeba ogrzać tłok trochę, łożysko korbowodu górne zamaczają w azocie i samo wchodzi  w niektórych fabrykach.
Na twoim miejscu to bym przy okazji korbowód wymienił   z łożyskiem górnym , jest to  najczulsze miejsce w każdym silniku.

TOR JEST WSZęDZIE