1

Temat: Problemy z DRZ 400 SM

Witam.

Pisze bo mam dwa problemy z DRZ.

1) problem z licznikiem. Moto mam sciagniete z usa . Licznik predkosci chwilowej ustawilem na km. Spoko ale totalny dystans jest nadal podany w milach. Nic nie szkodzi ... podobno sie tego nie da zmienic . Ale sa jeszcze licznik A, B  przebigu dzinnego w ktorych mozna ustalic kompensacje w zakresie od 70 do 130 %.
Mam kompensacje ustawiona na 100 i liczniki A,B dlaje wskazuja mi odleglosci w mialch .
Co jest ? nie powinno to juz zliczac w km ?

2) Mylem sobie dzis sprzeta karcherem. Po umyciu odpalilem pojechalem do sklepu ... wrocilem do domu. Wylaczylem sprzeta przed brama wjazdowa , wrocilem po 2 minutach odpalam a tu dupa ... za chiny dran nie chce odpalic.

Zastanawiam sie co moglo sie stac.
Do wydechu napewno nie nalalem. Moze cos z swieca? A moze cos z cewka ? A moze jakos sie dostal woa do filtra powietrza i silnik zassal troche wody ? Dzis juz nie mialem sily dochodzic co sie stalo ale jak jutro go rano nie odpale to  bedzie wnerw.




Macie pomysl co moglo sie zdarzyc ?


2

Odp: Problemy z DRZ 400 SM

Nie myj więcej karcherem !

Mogłeś go zalać przy odpalaniu...Użyj auto startu lub odczekaj do rana i spróbuj Jeśli to nic nie da sprawdź czy jest iskra...

Jeśli nie ma to znaczy że masz albo uszkodzoną cewkę zapłonową albo gdzieś jest przebicie. Bardzo prawdopodobne że uszkodziłeś sobie cewkę w samochodach to dość częsty przypadek. 

www.grafimax.pl
Koszulki z dowolnym nadrukiem, reklamy na samochody, napisy na foli, reklamy led, druk wielkoformatowy, strony www

3

Odp: Problemy z DRZ 400 SM

Ok ... dam znac rano jak poszlo zle ... a jak dobrze to dopiero odezwe sie po poludniu :)

4

Odp: Problemy z DRZ 400 SM

Miałem DRZ-tkę. Zawsze myta karcherem. Nigdy nie odmówiła posłuszeństwa . Myłem ją nawet w pozycji leżącej i zawsze gadała od pierwszego. Inną negatywną cechą ich jest to, że jak silnik jest ani ciepły ani zimny , to trzeba palić z ssaniem bo inaczej będzie trudno zastartować.

Głowa do góry, jutro na pewno będzie OKI

5

Odp: Problemy z DRZ 400 SM

Dobrze by było jakby sprzęt postał sobie w ogrzewanym pomieszczeniu :) to by wilgoć wyschła.
Jak by nie chciała zagadać to wykreć świecę i wygrzej ją nad palnikiem gazowym i spróbuj wtedy odpalić. Przeglądnij wszystkie połączenia elektryczne i psiknij WD-40 :) Powodzenia :)

LC4 Supermoto - hurtownia frajdy i problemów technicznych

6

Odp: Problemy z DRZ 400 SM

DRZ są dośc odporne na wodę mi się zdażyło wpaść do rowu z wodą po szyję i wtedy faktycznie trzeba było moto długo suszyć w pozostałych wypadkach sprawa jest troszkę prostrza :)

Sytuacja tak jak Bartoli666 opisuje zdazyła mi się dwa razy :
-po myciu w słoneczny dzień
-po nocy spędzonej na dworzu i mglistym wilgotnym poranku.

Jest jakieś przebcie w miejscu ktorego mi się nie udało zlokalizować. Problem dotyczy tylko podania impulsu na rozrusznik.
Jest kilka rozwiązań ale niestety nie udało mi się ustalić żadnej reguły dlaczego tak a nie inaczej :

- można odpalić moto na krótko zwierająć odpowiednie przewody i wciskając starter ( potrzebne dwie osoby bo rąk mało)

- suszenie na słoneczku ( opcja działa latem )

- pochylić moto na lewo aż do ziemi i próbować odpalić.


Powodzenia :)

www.propitbike.pl

7

Odp: Problemy z DRZ 400 SM

Jeśli to nie wina mycia i zalał silnik przy odpalaniu jutro rano powinni być wszystko ok.

Z doświadczenia wiem że mycie tym bardziej ciśnieniowe nie wpływa korzystnie na cewki zapłonowe bardzo szybko dostają przebicia a iskra zamiast na świece idzie na obudowę silnika albo ramę motoru. 

www.grafimax.pl
Koszulki z dowolnym nadrukiem, reklamy na samochody, napisy na foli, reklamy led, druk wielkoformatowy, strony www

8

Odp: Problemy z DRZ 400 SM

ok .. zobaczymy rano :) ... a macie pojecie co zrobic z tym licznikiem ?.
Jak by ta kompensacje przestawic na 160 to by chyba dobrze liczylo ?? ale mozliowsc jest tylko do 130 .


AAA jutro bede zmieniac kapacie ... pytanie wiaze sie z wywazaniem kolek.
Czy jest to konieczne. Wczesniej jak mialem Enduro nigdy nie wywazalem :).  Moze wywazyc je tylko statycznie i podarowac sobie dynamicznie bo nikt kolo mni nie ma takiej maszynki.

9

Odp: Problemy z DRZ 400 SM

To Drz'ty się psują ? ; )

10

Odp: Problemy z DRZ 400 SM

Koła muszą zostać wyważone. Inaczej możesz czuć "bicie" w kierownicy lub pod tyłkiem. 

11

Odp: Problemy z DRZ 400 SM

Każde moto będzie ci się psuło jak nie będziesz dbał... Po jeździe w terenie powinno się konserwować napęd (łańcuch i zębatki) oczyścić filtr powietrza. Nie jestem specjalistą może więcej podpowiedzą ci bardziej doświadczeni koledzy. 

www.grafimax.pl
Koszulki z dowolnym nadrukiem, reklamy na samochody, napisy na foli, reklamy led, druk wielkoformatowy, strony www

12

Odp: Problemy z DRZ 400 SM

Hej. Wiem co bylo nie tak.
Rano w garazu odpalilem moto ... chodzilo 30 sekund na ssaniu po czym zgaslo i znowu "terze we" z dnia wczorajszego.
No trudno sciagam bak dobralem sie do swiecy. Sciagam Fajke a z niej woda kapie ... ;/ jak do cholery to sie tam nalalo skoro na fajce usczelka jest ktora powinna uszczelniac. Wyczyssilme swiece wysuszylem faje .
Odpalilem i chodzi jak ta lala . Dzis zjezdzilem na kobylce 90 km ... ale mialem radoche ... banan mnie trzyma do tej pory.

Pozostal mi problem z tymi licznikami.

13

Odp: Problemy z DRZ 400 SM

DRZ są bez awaryjne !!!

14

Odp: Problemy z DRZ 400 SM

Hejka,

pewnie było... Panowie jak zmienić predkość aby pokazywał w km/h a nie milach?

z góry dzięki za pomoc:)

ZAWSZE NA ZIMNYM!

15

Odp: Problemy z DRZ 400 SM

nozder napisał/a:

Hejka,

pewnie było... Panowie jak zmienić predkość aby pokazywał w km/h a nie milach?

z góry dzięki za pomoc:)

trzeba przytrzymac przycisk Select przy liczniku przez kilka sekund o ile sie nie myle ;)