1

Temat: Dylemat smc 690 a 990sm KTM

Witam
Sprzedałem swoją huskę i mam pewien dylemat mianowicie chodzi mi głównie o względy techniczne i niezawodność między dwoma sprzętami tj. smc 690 a ktm 990 sm (chociaż moim zdaniem 990  to bardziej street niż sm bo 200kg sm to lekki paradoks).
        Wiadomo , jeżeli chodzi o styl jazdy to 990sm  lepiej na trasy smc do miasta to wiem dlatego interesowały by mnie głównie względy niezawodności i kwestie techniczne albowiem
  za dużo nie miałem do czynienia z ktm-ami poza tym , że miałem duka 2 i zdąrzyłem się zrazić do Ktm-a bo w dwuletnim duku wysypała mi się skrzynia i nagminnie spalał mi tyle oleju co marynarz fajek na kacu...........

Dlatego proszę o opinię osoby , które miały do czynienia z tymi dwoma sprzętami


Podziękował

Najgorsze na początku tygodnia jest pierwsze PIĘĆ dni, później leci z górki.....

http://www.youtube.com/watch?v=sKH49zdu5mc

2

Odp: Dylemat smc 690 a 990sm KTM

Dodam tylko , że zależy mi na zwinności , zwrotności i dymaniu w zakrętach więc wybierałbym 690 ale z drugiej strony mam dosyć przekręcających się tytanowych zaworów rodem z crf , padających skrzyń i nnych dziwnych motywach także każdy aspekt techniczny mile widziany

Najgorsze na początku tygodnia jest pierwsze PIĘĆ dni, później leci z górki.....

http://www.youtube.com/watch?v=sKH49zdu5mc

3

Odp: Dylemat smc 690 a 990sm KTM

A moto kupujesz nowe? Bo tylko wtedy możemy mówić o niezawodności, jeśli kupujesz używkę to musisz być tego świadom że może wydarzyć się wszystko.
Gierwi miał 950 SM więc porozmawiaj z nim ale nie myl tego z SM, owszem wszechstronność tak, ale typowe SM tu już raczej nie jest ;)

Nowe wcielenie CRFy - SPRZĘT DO TURYSTYKI :))))) Super Duke 990 "R"
CRF 450 "R" SM na prawdziwych a nie udawanych modach  44.68[kM] 71.14 [Nm] na kole... to są mody a nie dysze i filterek /
Yamaha XS 360 Cafe Racer 78 rok;) CR

4

Odp: Dylemat smc 690 a 990sm KTM

Miałem okazję przejechać się 990 SMT. Naprawdę fajne moto - mocy dosyć, b. dobra trakcja, świetnie się tym jeździ.
Co do awaryjności, to ciężko powiedzieć - świeży model i mało kto je ma.

0,654l SMC AKR

"Dialogi nie dobre... Bardzo nie dobre dialogi są.
Proszę pana... Yyyy... W ogóle brak akcji jest. Nic się nie dzieje. Proszę pana..."

5

Odp: Dylemat smc 690 a 990sm KTM

Zupełnie inne maszyny, musisz sie zdecydować czy wolisz lekkość czy moc i klocowatość :D

-----------------------------
XT500 -> 625SMC -> WR426 -> EXC200 -> Hornet 600 -> CBR 954RR -> Speed Triple 1200 RS

6

Odp: Dylemat smc 690 a 990sm KTM

Dla mnie 690 to już kloc  :) na plus 690 pewnie będzie spalanie, wiem ile potrafi wciągnąć 990 trudno zejść poniżej 10 litrów, bądź tego świadom.  ;)

Nowe wcielenie CRFy - SPRZĘT DO TURYSTYKI :))))) Super Duke 990 "R"
CRF 450 "R" SM na prawdziwych a nie udawanych modach  44.68[kM] 71.14 [Nm] na kole... to są mody a nie dysze i filterek /
Yamaha XS 360 Cafe Racer 78 rok;) CR

7

Odp: Dylemat smc 690 a 990sm KTM

Fakt, że całkiem inne maszyny, ale ciężaru na SMT nie czuć - świetnie wyważona.
Przy podobnej masie do dużego Horneta, prowadzenie o niebo lepsze.
Na jakieś dalsze wypadziki za miasto idealna maszyna

0,654l SMC AKR

"Dialogi nie dobre... Bardzo nie dobre dialogi są.
Proszę pana... Yyyy... W ogóle brak akcji jest. Nic się nie dzieje. Proszę pana..."

8

Odp: Dylemat smc 690 a 990sm KTM

Tak korzystając z tematu, ile ci Maciey pali 690.?

Nowe wcielenie CRFy - SPRZĘT DO TURYSTYKI :))))) Super Duke 990 "R"
CRF 450 "R" SM na prawdziwych a nie udawanych modach  44.68[kM] 71.14 [Nm] na kole... to są mody a nie dysze i filterek /
Yamaha XS 360 Cafe Racer 78 rok;) CR

9 Ostatnio edytowany przez szubi41 (2011-04-13 20:11:38)

Odp: Dylemat smc 690 a 990sm KTM

mam 950 jesli chodzi o jazde po torze amatorsko jest super....Co prawda zaczynam dopiero przygodę ale kiedy wsiadam gęba mi się śmieje cały czas a przejechałem i miałem już pod dupą bbb.dużo motorków...(22 latka ).Ja jestem maniakiem v-ek i jesli to lubisz napewno bedziesz zadowolony...Drogi Polskie przestają Cię wku...Jeżdziłem też 690 i na nią też chorowałem .Ale jeśli chcesz mieć tylko jeden motor to radze 990sm .......Masz fan z jazdy po mieście ale śmiało pojedziesz i w Świat....Co do zawotności zrobiłem dobry wywiad na ten temat i 690 jak i 990 są raczej chwalone silniki nie mają pięknej pracy ale walić to chodzi o esencję z jazdy...Chcesz mieć niezawodny sprzęt kup sobie vfr 800 tylko po co?.....

Post's attachments

Attachment icon DSC00082.jpg 575.63 kb, 85 downloads since 2011-04-13 

10

Odp: Dylemat smc 690 a 990sm KTM

W trasie, na docieraniu i nie przekraczaniu 4000tś obr., na oryginalnej mapie zapł - 3,8l
Teraz przy nieoszczędnej jeździe, na mapie akrapa: 5,5-6l

0,654l SMC AKR

"Dialogi nie dobre... Bardzo nie dobre dialogi są.
Proszę pana... Yyyy... W ogóle brak akcji jest. Nic się nie dzieje. Proszę pana..."

11

Odp: Dylemat smc 690 a 990sm KTM

maciey napisał/a:

W trasie, na docieraniu i nie przekraczaniu 4000tś obr., na oryginalnej mapie zapł - 3,8l
Teraz przy nieoszczędnej jeździe, na mapie akrapa: 5,5-6l

No właśnie to mnie najbardziej pociąga w SMC spalanie. W duku to lekkie przegięcie  :mad:

Nowe wcielenie CRFy - SPRZĘT DO TURYSTYKI :))))) Super Duke 990 "R"
CRF 450 "R" SM na prawdziwych a nie udawanych modach  44.68[kM] 71.14 [Nm] na kole... to są mody a nie dysze i filterek /
Yamaha XS 360 Cafe Racer 78 rok;) CR

12

Odp: Dylemat smc 690 a 990sm KTM

Odpowiadając interesuję mnie zakup 2-3 letniego sprzęta
  Fakt na pewno dużym plusem 990 jest v-ka POEZJA ,miałem 3 lata temu VTR sp2 przerobioną na streeta(w stylu b-king a nie stunt) (power commander, 9 zębów na tył i cholerni wrogowie "moment obrotowy kontra bieżnik laczka) wyrywało ręce jeździłem i plastikami i crossami 2T , 4T i nic nie było tak dzikie i narowiste więc z tego powodu przychylałbym się do v-ki......................Pytanie brzmi jaką charakterystykę silnika ma 990 i jak jest zestrojony (skok tłoka , stopień sprężania) czy faktycznie ma charakterystykę typu Sm czy raczej plastik z mocnym środkiem w zakresie obrotów?!
   Czy dobrze wyczytałem , że 950 jest na gaźniku a 990 już na wtrysku???

Najgorsze na początku tygodnia jest pierwsze PIĘĆ dni, później leci z górki.....

http://www.youtube.com/watch?v=sKH49zdu5mc

13

Odp: Dylemat smc 690 a 990sm KTM

Ciągnie równo od spodu do góry. Na asfalt 990 jest świetna. Miałem 950 przez 3,5 roku od nówki. Przejechałem prawie 30 tys. km. Jeśli chodzi o zużycie paliwa, to przy normalnej jeździe zapalał rezerwę po ok. 160 - 170 km (13 litrów). Na torze znacznie szybciej :D . :o Jeśli chodzi o trwałość, to myślę że wtopy nie ma. Przechodziłem z nim choroby wieku dziecięcego na gwarancji: pompa paliwa, wysprzęgnik. Później pękła mi sprężyna w układzie rozrządu, kasująca luz na kołach zębatych. Poza tym jakość wykonania jest najwyższa.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

14

Odp: Dylemat smc 690 a 990sm KTM

Powiem Ci jak mam w Super Duku w mieście w korkach jazda jest ciężka, musisz sie przyzwyczaić do ciągłego szarpania łańcuchem.  Jazda między samochodami z małą prędkością tylko na półsprzęgle tak do 3000/3500 obrotów wszystko co się dzieje później to już inna bajka. Nie lubi jazdy na niskich obrotach, to nie jest grzeczny sprzęt.
Ale to nic co by mogło Cię zniechęcić, po przyzwyczajeniu nie będziesz chciał już nic innego.
Oczywiście mówię o odczuciach z Duka... nie jeździłem na SM... (wiem że mieszanie z przełożeniami daje jakiś efekt) swojego kupiłem nowego w salonie ale nie nakręciłem na nim zbyt wiele bo dopiero 12 tysięcy  ;) Na alegro wisi Duke z przebiegiem blisko 30 tysięcy, znajomy ma nakręcone ok 25 tysięcy... on akurat narzeka ale bardziej na elektrykę, tylko z tego powodu że ktoś wcześniej coś w niej grzebał, długo czekał na moduł. W silniku też coś tam robił ale nie znam konkretów.. Pamiętaj też że V-ałki lubią olej... cos tam między wymianami oleju musisz wlać :)

Po wgraniu mam akrapa sprzęt zmienił się nie do poznania... teraz kręci się jak wściekły. Długo zwlekałem z wgraniem map bo nie miałem pojęcia że będzie to taka znacząca różnica. Fakt że morderczo pożera opony, teraz założyłem twardą mieszankę Diablo stradę i po 2 tysiącach nie ma śladu zużycia. Spalanie jak już mówiłem 10 litrów, bez względu na styl jazdy :)

Nowe wcielenie CRFy - SPRZĘT DO TURYSTYKI :))))) Super Duke 990 "R"
CRF 450 "R" SM na prawdziwych a nie udawanych modach  44.68[kM] 71.14 [Nm] na kole... to są mody a nie dysze i filterek /
Yamaha XS 360 Cafe Racer 78 rok;) CR

15 Ostatnio edytowany przez szubi41 (2011-04-13 21:13:01)

Odp: Dylemat smc 690 a 990sm KTM

Tak 950 jest na gażnikach a 990 na wtrysku....Miałem w swojej historii i vtr i rsv mille ale ciężko porównywać wiadomo inna pozycja i wydaje sie że masz zawsze zajebiste przyśpieszenie ..Oczywiście do 200km bo powyzej to już nie ma sensu bo ledwo idzie i cięzko to się znosi ...Rsv najmilej wspominam ze wszystkich sprzętow jakie mialem wersja R ....WKURWI.... ze zawsze gdzieś był minimalny wyciek ale była zajebista i vtr sp2 nie jechała szybciej  ale vtr to najlepszy sprzęt jaki zrobili japonczycy w  ostatnich latach

Post's attachments

Attachment icon IMG_0752.JPG 675.98 kb, 84 downloads since 2011-04-13