16

Odp: Hamownia

SnowMoto napisał/a:

moc na silniku nie obliczasz ze wzorów, no chyba że wzorem nazwiesz moc na kole+ moc strat na jałowym. Generalnie wciskasz sprzęgło i masz wynik strat. Idąc dalej, pomiędzy slickiem a oponą drogową na kole jest od 1,5 do 4 KM różnicy (stockowy gixer1000 MP), różnica w ciśnieniu w tylnej gumie 1,5 a 2,8 powoduje wahania w mocy na kole od 1,5 do 4 KM

Jest pewien wzór, z którego oblicza się moc. Moc nie jest żadną wartością, którą możemy sobie odczytać z silnika - na hamowni mierzą moment obrotowy silnika na poszczególnych obrotach i przy wiadomej zmiennej momentu i obrotów obliczają moc silnika.moc* = (moment obrotowy** x obroty na minutę)

* moc wyrażona w kilowatach (KW)
** moment obrotowy wyrażony w niutonometrach (NM

Motocyklizm- Choroba dziedziczna, niestety niewyleczalna. Objawia się już od najmłodszych lat chorego, w postaci "rogala twarzowego"

17

Odp: Hamownia

to jak chcesz wchodzić w szczegóły, to może opiszesz dokładnie, bo nie jest mierzony bezpośrednio moment obrotowy silnika, a bębna hamowni. A jeszcze dokładniej prędkość i przyspieszenie masy wirującej. Chłopie, akurat projektowałem kilka szczegółów do hamowni. Opis był uproszczony, bo chyba nie ma sensu tłumaczyć zależności wyniku od momentów bezwładności mas wirujących wchodzących w skład konstrukcji hamowni.
Zawsze możesz obliczyć moc użyteczną ze wzoru: Nu=sprawność*Ni, a Ni=(pi*Vs*i*n)/(60*tau)
gdzie: pi - średnie ciśnienie indykowane w kPa, Vs - objętość skokowa w m3, i - liczba cylindrów silnika (u nas jeden, chyba że masz apke;) ), n - prędkość obrotowa w obr/min, tau-współczynnik zależny od zasady działania silnika, przy czym dla normalnego silnika czterosuwowego = 2
sprawność z tego co pamiętam wychodziła nam od 75% do 95%- różne konstrukcje i war. zewnętrzne
Łatwiej wrzucić do wzoru ciśnienie efektywne- koło 900-1100kPa wtedy: sprawność*pi=pe
oczywiście sprawność to w uproszczeniu sprawność mechaniczna jak wyżej. 75-95- taki przedział wyszedł przy padaniach na hamowni silnikowej i silnikach od poloneza i jakiegoś tam zetora do ecoteca oplowskiego. Przy badaniach w Brabusie silników V8 biturbo/ V12 nie udało mi się podpatrzeć danych, ale jak tamtejsi inż stwierdzili, nie mogą się wstydzić.

18

Odp: Hamownia

SnowMoto napisał/a:

to jak chcesz wchodzić w szczegóły, to może opiszesz dokładnie, bo nie jest mierzony bezpośrednio moment obrotowy silnika, a bębna hamowni. A jeszcze dokładniej prędkość i przyspieszenie masy wirującej. Chłopie, akurat projektowałem kilka szczegółów do hamowni. Opis był uproszczony, bo chyba nie ma sensu tłumaczyć zależności wyniku od momentów bezwładności mas wirujących wchodzących w skład konstrukcji hamowni.
Zawsze możesz obliczyć moc użyteczną ze wzoru: Nu=sprawność*Ni, a Ni=(pi*Vs*i*n)/(60*tau)
gdzie: pi - średnie ciśnienie indykowane w kPa, Vs - objętość skokowa w m3, i - liczba cylindrów silnika (u nas jeden, chyba że masz apke;) ), n - prędkość obrotowa w obr/min, tau-współczynnik zależny od zasady działania silnika, przy czym dla normalnego silnika czterosuwowego = 2
sprawność z tego co pamiętam wychodziła nam od 75% do 95%- różne konstrukcje i war. zewnętrzne
Łatwiej wrzucić do wzoru ciśnienie efektywne- koło 900-1100kPa wtedy: sprawność*pi=pe
oczywiście sprawność to w uproszczeniu sprawność mechaniczna jak wyżej. 75-95- taki przedział wyszedł przy padaniach na hamowni silnikowej i silnikach od poloneza i jakiegoś tam zetora do ecoteca oplowskiego. Przy badaniach w Brabusie silników V8 biturbo/ V12 nie udało mi się podpatrzeć danych, ale jak tamtejsi inż stwierdzili, nie mogą się wstydzić.


O qrwa :) heheh

"Art. 54. Konstytucji RP:
1.Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji."

19 Ostatnio edytowany przez pedrosa73 (2011-03-10 12:49:15)

Odp: Hamownia

SnowMoto napisał/a:

to jak chcesz wchodzić w szczegóły, to może opiszesz dokładnie, bo nie jest mierzony bezpośrednio moment obrotowy silnika, a bębna hamowni. A jeszcze dokładniej prędkość i przyspieszenie masy wirującej. Chłopie, akurat projektowałem kilka szczegółów do hamowni. Opis był uproszczony, bo chyba nie ma sensu tłumaczyć zależności wyniku od momentów bezwładności mas wirujących wchodzących w skład konstrukcji hamowni.
Zawsze możesz obliczyć moc użyteczną ze wzoru: Nu=sprawność*Ni, a Ni=(pi*Vs*i*n)/(60*tau)
gdzie: pi - średnie ciśnienie indykowane w kPa, Vs - objętość skokowa w m3, i - liczba cylindrów silnika (u nas jeden, chyba że masz apke;) ), n - prędkość obrotowa w obr/min, tau-współczynnik zależny od zasady działania silnika, przy czym dla normalnego silnika czterosuwowego = 2
sprawność z tego co pamiętam wychodziła nam od 75% do 95%- różne konstrukcje i war. zewnętrzne
Łatwiej wrzucić do wzoru ciśnienie efektywne- koło 900-1100kPa wtedy: sprawność*pi=pe
oczywiście sprawność to w uproszczeniu sprawność mechaniczna jak wyżej. 75-95- taki przedział wyszedł przy padaniach na hamowni silnikowej i silnikach od poloneza i jakiegoś tam zetora do ecoteca oplowskiego. Przy badaniach w Brabusie silników V8 biturbo/ V12 nie udało mi się podpatrzeć danych, ale jak tamtejsi inż stwierdzili, nie mogą się wstydzić.

wiec nie rozumiem po co sie uruchamiasz skoro nawaliles wzorow jak mrowkow,jak jabkow antonowkow .naczytales sie gazetow ,i potwierdziles tylko to ze mozna obliczyc moc za pomoca wzoru i ze tym powinni sie zajac tylko spece.zatoczyles wielkie kolo i wrociles do punktu wyjscia potwierdzajaxc moje slowa.myslisz ze zablysnales?moze.dla mnie i tak to[ no matter].ALE MOZE KTOS COS Z TEGO ZROZUMIAL.ja za glupi jestem .ja tylkochce miec duzo FUNU na moto pozdrawiam cie i tak ps.lepiej wypowiedzial bys sie na temat mocy wspomnianych przez poprzednika 190 kucy na kole w serii.

Motocyklizm- Choroba dziedziczna, niestety niewyleczalna. Objawia się już od najmłodszych lat chorego, w postaci "rogala twarzowego"

20 Ostatnio edytowany przez Bondek (2011-03-10 13:17:43)

Odp: Hamownia

:D
sam się prosiłeś:

pedrosa73 napisał/a:

popraw mnie jaksie myle ze hamownia bierze moc z kola tylniego

tylnego jeśli chodzi o ścisłość

- Jeśli dziekan nie odwoła swoich słów do  jutra to wypierdalam z tej uczelni
-- A co takiego powiedział dziekan??
- "Wypierdalaj z tej uczelni!!"

21 Ostatnio edytowany przez SnowMoto (2011-03-10 15:42:37)

Odp: Hamownia

Bondek, to było dobre.
pedrosa, po przeanalizowaniu twojej wypowiedzi w zasadzie nie mam uwag... Po prostu wypowiedź nie była skierowana do kogoś takiego jak ty.

22 Ostatnio edytowany przez dukeSebo (2011-03-10 16:33:42)

Odp: Hamownia

tegma napisał/a:
SnowMoto napisał/a:

to jak chcesz wchodzić w szczegóły, to może opiszesz dokładnie, bo nie jest mierzony bezpośrednio moment obrotowy silnika, a bębna hamowni. A jeszcze dokładniej prędkość i przyspieszenie masy wirującej. Chłopie, akurat projektowałem kilka szczegółów do hamowni. Opis był uproszczony, bo chyba nie ma sensu tłumaczyć zależności wyniku od momentów bezwładności mas wirujących wchodzących w skład konstrukcji hamowni.
Zawsze możesz obliczyć moc użyteczną ze wzoru: Nu=sprawność*Ni, a Ni=(pi*Vs*i*n)/(60*tau)
gdzie: pi - średnie ciśnienie indykowane w kPa, Vs - objętość skokowa w m3, i - liczba cylindrów silnika (u nas jeden, chyba że masz apke;) ), n - prędkość obrotowa w obr/min, tau-współczynnik zależny od zasady działania silnika, przy czym dla normalnego silnika czterosuwowego = 2
sprawność z tego co pamiętam wychodziła nam od 75% do 95%- różne konstrukcje i war. zewnętrzne
Łatwiej wrzucić do wzoru ciśnienie efektywne- koło 900-1100kPa wtedy: sprawność*pi=pe
oczywiście sprawność to w uproszczeniu sprawność mechaniczna jak wyżej. 75-95- taki przedział wyszedł przy padaniach na hamowni silnikowej i silnikach od poloneza i jakiegoś tam zetora do ecoteca oplowskiego. Przy badaniach w Brabusie silników V8 biturbo/ V12 nie udało mi się podpatrzeć danych, ale jak tamtejsi inż stwierdzili, nie mogą się wstydzić.


O qrwa :) heheh

O kurrwa 2... jedyny wiarygodny pomiar to... kto jest z tyłu a ilu jest przed Tobą ;)

Obrzydziliście mi wszystko tymi wzorami ;) nie wiem czy się pozbieram... zszedłem do garażu i mam pustkę w głowie :(

Nowe wcielenie CRFy - SPRZĘT DO TURYSTYKI :))))) Super Duke 990 "R"
CRF 450 "R" SM na prawdziwych a nie udawanych modach  44.68[kM] 71.14 [Nm] na kole... to są mody a nie dysze i filterek /
Yamaha XS 360 Cafe Racer 78 rok;) CR

23 Ostatnio edytowany przez pedrosa73 (2011-03-10 17:32:15)

Odp: Hamownia

Bondek napisał/a:

:D
sam się prosiłeś:

pedrosa73 napisał/a:

popraw mnie jaksie myle ze hamownia bierze moc z kola tylniego

tylnego jeśli chodzi o ścisłość

oooo profesor MIODEK nabija posty.przywaliles sie do mnie o sm z napedem na 2 kola udowodnilem ci ze nie masz racji zamknales dupe to teraz przywaliles sie do mojego bledu w pisowni.nieladnie kolego chyba z natury jestes wredny co i msciwy na dodatek?zal mi ciebie chlopie zreszta twoja racja moj spokoj

Motocyklizm- Choroba dziedziczna, niestety niewyleczalna. Objawia się już od najmłodszych lat chorego, w postaci "rogala twarzowego"

24 Ostatnio edytowany przez Bondek (2011-03-10 18:30:37)

Odp: Hamownia

pedrosa73 napisał/a:
Bondek napisał/a:

:D
sam się prosiłeś:

pedrosa73 napisał/a:

popraw mnie jaksie myle ze hamownia bierze moc z kola tylniego

tylnego jeśli chodzi o ścisłość

oooo profesor MIODEK nabija posty.przywaliles sie do mnie o sm z napedem na 2 kola udowodnilem ci ze nie masz racji zamknales dupe to teraz przywaliles sie do mojego bledu w pisowni.nieladnie kolego chyba z natury jestes wredny co i msciwy na dodatek?zal mi ciebie chlopie zreszta twoja racja moj spokoj

polski sm-owiec nie ma luzu......... :)

nawet nie pamiętam o co chodziło z ty sm na 2 koła,

wyluzuj trochę bo nie ma o co się sadzić chciałeś żeby cię poprawić to spełniłem twoją prośbę.

niestety do Pana profesora Miodka mi brakuje

co do ilości postów to mam to gdzieś.

- Jeśli dziekan nie odwoła swoich słów do  jutra to wypierdalam z tej uczelni
-- A co takiego powiedział dziekan??
- "Wypierdalaj z tej uczelni!!"

25

Odp: Hamownia

Niedługo ruszają motoniedziele na BP. Z reguły zawsze są hamownie więc podaje terminy i adresy:

1. maja Szczecin ul. Hangarowa / Leszczynowa
8. maja Poznań ul. Szwajcarska 1
15. maja Łódź ul. Rzgowska 252
22. maja Warszawa ul. Powstańców Śląskich 122
29. maja Kraków ul. Bora-Komorowskiego 39
5. czerwca Wrocław ul. legnicka 67
12. czerwca Czeladź Trasa DK 86 przy M-1
19. czerwca Gdynia ul. Hutnicza 15A