Odp: Hamownia
moc na silniku nie obliczasz ze wzorów, no chyba że wzorem nazwiesz moc na kole+ moc strat na jałowym. Generalnie wciskasz sprzęgło i masz wynik strat. Idąc dalej, pomiędzy slickiem a oponą drogową na kole jest od 1,5 do 4 KM różnicy (stockowy gixer1000 MP), różnica w ciśnieniu w tylnej gumie 1,5 a 2,8 powoduje wahania w mocy na kole od 1,5 do 4 KM
Jest pewien wzór, z którego oblicza się moc. Moc nie jest żadną wartością, którą możemy sobie odczytać z silnika - na hamowni mierzą moment obrotowy silnika na poszczególnych obrotach i przy wiadomej zmiennej momentu i obrotów obliczają moc silnika.moc* = (moment obrotowy** x obroty na minutę)
* moc wyrażona w kilowatach (KW)
** moment obrotowy wyrażony w niutonometrach (NM