1

Temat: Hamownia

Cześć. Zastanawiam się nad sprawdzeniem mojej maszyny na hamowni, ciekawość mnie męczy :D
Poszukuje hamowni najlepiej w woj.opolskim, ale dolnośląskie i śląskie też wchodzi w gre.
Nie wiecie może jaka jest cena takiego testu i gdzie najlepiej się zgłosić?

-----------------------------
XT500 -> 625SMC -> WR426 -> EXC200 -> Hornet 600 -> CBR 954RR -> Speed Triple 1200 RS

2

Odp: Hamownia

U nas hamownia kosztuje 99 zł za 3 pomiary. :)
Tak dla Twojej informacji, Gdańsk Hallera 132 KTM Gdańsk :)

sKills, faiTh & Madness :)

KTM 690 SMC

3

Odp: Hamownia

Zajebista cena.

W Oleśnicy jest hamownia za 50 lub 80zł za 1 pomiar a trzeba wykonać 3 żeby pomiar był miarodajny.

joł

4

Odp: Hamownia

Najlepiej się zgłosić do Suzuki Piaseczno, jest to najbardziej pesymistyczna hamownia w Polsce wiec jeśli pomiar zostanie dokonany tam to żadna inna nie pokaże mniej. Niedawno mieli serwisowany moduł w USA i chyba kalibracje tez wiec powinno być git. Ewentualnie jeszcze rutmar w Łodzi, ale u nich pokazuje 5-7 hp wiecej w przypadku 600cc

Rm-Z 450 MEOW MOTORSPORT PROJECT:
Powered by: Yosh St-R cams, STM slipper, Devil Sprinter, Braking M/C, MM 4-pot, Twenty Suspension, No-Moto MX Graphics
und gejowski lawendowy lakier :P

5

Odp: Hamownia

A w Free&Fun chyba hamuja ktos cos słyszal

Husaberg 81 www.plastidip.waw.pl  http://www.youtube.com/watch?v=mEnYHuj1-UY

6

Odp: Hamownia

ratka motocykle z mikołowa mi w gixie pokazałó 180 km i 114 nm
ale nie wiem czy jest to miarodajny wynik pomiar robiony 2 razy

7

Odp: Hamownia

Ratka... Dużo pokazuje. Zależy jakie mody tego gixa. Litry w PP raczej nigdy nie wychodzily poza zakres 155/160 koni(seryjne bo wydechu i ewentualnie pc nie uznajemy w tym przypadku za poważne mody). 180 koni na kole to wynik s1000rr albo japoncow w które poszły naprawdę grube miliony...

Rm-Z 450 MEOW MOTORSPORT PROJECT:
Powered by: Yosh St-R cams, STM slipper, Devil Sprinter, Braking M/C, MM 4-pot, Twenty Suspension, No-Moto MX Graphics
und gejowski lawendowy lakier :P

8

Odp: Hamownia

pozdroszejset napisał/a:

Ratka... Dużo pokazuje. Zależy jakie mody tego gixa. Litry w PP raczej nigdy nie wychodzily poza zakres 155/160 koni(seryjne bo wydechu i ewentualnie pc nie uznajemy w tym przypadku za poważne mody). 180 koni na kole to wynik s1000rr albo japoncow w które poszły naprawdę grube miliony...

ja miałem gixa 1000k7 w serii bez żdnych zmian
hajka 2 na joszkach pokazała 190

9

Odp: Hamownia

dzymol napisał/a:
pozdroszejset napisał/a:

Ratka... Dużo pokazuje. Zależy jakie mody tego gixa. Litry w PP raczej nigdy nie wychodzily poza zakres 155/160 koni(seryjne bo wydechu i ewentualnie pc nie uznajemy w tym przypadku za poważne mody). 180 koni na kole to wynik s1000rr albo japoncow w które poszły naprawdę grube miliony...

ja miałem gixa 1000k7 w serii bez żdnych zmian
hajka 2 na joszkach pokazała 190

kolego ze tak sie wtrace.wypisujesz jakies rzeczy z kosmosu.operujesz liczbami ktoe ciezko osiagnac typowo klasie supersport na tor.jak hayabusa mogla ci pokazac 190 skoro wersja otwarta do 2000 roku ma 184 osiolki gsxr bodajze 174 ale te wartosci to wartosci mocy na silniku fabrycznie.na kole zawsze ma 30 do 40 mniej.wiec jak na hamowni mogla ci pokazac 190.poza tym najlepszy uklad wydechowy z power commanderem i dobrym zestrojeniem da nie wiecej jak 7 do 12 koni.tez mialem hayke i gsxra i kilka tysiaczkow i nawet nie probowalem wciskac takich pierdol.a jak ci pokazalo 190 to moze to byly kilometry na liczniku a nie na hamowni.popraw mnie jaksie myle ze hamownia bierze moc z kola tylniego.sa oczywiscie wzory po ktorych mozna obliczyc z kola moc silnika ale to juz spece potrafia .

Motocyklizm- Choroba dziedziczna, niestety niewyleczalna. Objawia się już od najmłodszych lat chorego, w postaci "rogala twarzowego"

10

Odp: Hamownia

kolego ze tak sie wtrace.wypisujesz jakies rzeczy z kosmosu.operujesz liczbami ktoe ciezko osiagnac typowo klasie supersport na tor.jak hayabusa mogla ci pokazac 190 skoro wersja otwarta do 2000 roku ma 184 osiolki gsxr bodajze 174 ale te wartosci to wartosci mocy na silniku fabrycznie.na kole zawsze ma 30 do 40 mniej.wiec jak na hamowni mogla ci pokazac 190.poza tym najlepszy uklad wydechowy z power commanderem i dobrym zestrojeniem da nie wiecej jak 7 do 12 koni.tez mialem hayke i gsxra i kilka tysiaczkow i nawet nie probowalem wciskac takich pierdol.a jak ci pokazalo 190 to moze to byly kilometry na liczniku a nie na hamowni.popraw mnie jaksie myle ze hamownia bierze moc z kola tylniego.sa oczywiscie wzory po ktorych mozna obliczyc z kola moc silnika ale to juz spece potrafia
ZATEM CIĘ POPRAWIAM
takie miałem wartości na wykresach i tyle nic więcej nie napisałem
czy jest to mozliwe czy to inna inszość czy było to przeliczane przez speców niewiem podałem to co przeczytłem z wykresów
postaram się wkleic zdjęcie z wykresem z gixa i to powinno rozwiazc wątpliwości i pierdoły jak mówisz które pisze

jak napisałem wyżej niewiem czy był to miarodajny wynik tyle pokazało i już niemam zamiaru wdawac się w dyskusje czy było to przeliczone na moc na silniku czy nie niezależy mi na tym

11

Odp: Hamownia

dzymol napisał/a:

jak napisałem wyżej niewiem czy był to miarodajny wynik tyle pokazało i już niemam zamiaru wdawac się w dyskusje czy było to przeliczone na moc na silniku czy nie niezależy mi na tym

to po co było pomiar robić  :lol:  jak komuś nie zależy

KTM 690 SMC/Enduro + Akrapovic
Beast mode: ON

12

Odp: Hamownia

producent zawsze podaje moc na wale korbowym bo tak jest mu najwygodniej - wynik jest najwiekszy. straty generowane poprzez przeniesienie napedu w scigaczach wynosza okolo 20 koni - tyle gubisz miedzy korba a tylnym kolem. 180 koni z seryjnych motocykli na dobrej hamowni robi tylko bmw s1000rr. reszta litrow ma pod 160. nie wiem jakie dokladnie straty sa w przypadku crossowek. moja rmz k5 ma wg producenta 55koni. po grubych modach (wydech, tlok, walki uszczelka i cos jeszcze) wyplula ostatnio 48 na kole, czyli nie wiem ile ma na korbie. pewnie z 63-65. tak to mniej wiecej oscyluje. rozbieznosc hamowni w przypadku sportowych szescsetek wynosi okolo 8 do 10km. mowie na podstawie pomiarow w PP, free&fun i rutmar.

Rm-Z 450 MEOW MOTORSPORT PROJECT:
Powered by: Yosh St-R cams, STM slipper, Devil Sprinter, Braking M/C, MM 4-pot, Twenty Suspension, No-Moto MX Graphics
und gejowski lawendowy lakier :P

13

Odp: Hamownia

Łańcuch oringowy w rozmiarze 520 zżera 3KM.

14

Odp: Hamownia

Raczek napisał/a:
dzymol napisał/a:

jak napisałem wyżej niewiem czy był to miarodajny wynik tyle pokazało i już niemam zamiaru wdawac się w dyskusje czy było to przeliczone na moc na silniku czy nie niezależy mi na tym

to po co było pomiar robić  :lol:  jak komuś nie zależy

bo był za darmo :)

15

Odp: Hamownia

moc na silniku nie obliczasz ze wzorów, no chyba że wzorem nazwiesz moc na kole+ moc strat na jałowym. Generalnie wciskasz sprzęgło i masz wynik strat. Idąc dalej, pomiędzy slickiem a oponą drogową na kole jest od 1,5 do 4 KM różnicy (stockowy gixer1000 MP), różnica w ciśnieniu w tylnej gumie 1,5 a 2,8 powoduje wahania w mocy na kole od 1,5 do 4 KM