1

Temat: huska te 450 przeobrażenie w sm

siemka

mam te450 z 2007
co jest konieczne aby przeobrazić te w sm
jadąć od przodu :
koło - tarcza - adapter do zacisków
czy konieczna jest wymiana pompy hamulcowej i zacisków ???
na jakiej piaście i jaka opona może być wsadzona wiem ze to zależy od półek a z tyłu od szerokości wahacza
z tyłu:
koło - z tarzczą
trzeba zmieniac tylni zacisk ???
jakie rozmiery kół??
no i oczywiście napęd
mówimy  o amatroskiej jezdzie sm jak sie fest spodoba i zacznie coś wychodzić to zostana poczynione odpowiednie inwestycje
proszę o podpowiedz z jakie sprzęty mogą byc dawcami

aha ma ktoś na zbyciu licznik  pasujący do tego modelu????

2

Odp: huska te 450 przeobrażenie w sm

hej
A to czytałeś?
[url]http://www.supermoto.pl/2009/10/husqvarna-tc450-uzywany-wyczynowy-motocykl/[/url]

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

3

Odp: huska te 450 przeobrażenie w sm

Crazy_Russian napisał/a:

hej
A to czytałeś?
[url]http://www.supermoto.pl/2009/10/husqvarna-tc450-uzywany-wyczynowy-motocykl/[/url]

tak czytałem ale znalazłem niewielkie rozbieżności w tym artykule
Pierwszą zmianą jaką w nim wykonano było zastąpienie kół crossowych, pięknymi niebieskimi 17 obręczami firmy Rexfelgen. Kolejną, związaną z tym przeróbką, była zmiana małej tarczy hamulcowej na 320-ke i dorobienie adaptera pod oryginalny zacisk hamulcowy, a także dołożenie kompletnego, tytanowego układu wydechowego firmy Acrapovic. W takiej konfiguracji motocykl wystartował w polskich zawodach supermoto w 2005 roku.

Od zimy 2006/2007 Huska miauczy dla mnie. Niestety do tylnego Ohlinsa oraz Beringera, poprzednik był tak przywiązany, że otrzymałem motocykl na crossowym tylnym amorze oraz przednim zacisku.
Pierwsze starty i treningi na dwu-tłoczkowym Brembo z przodu skończyły się zagotowaniem przedniego hamulca i zdecydowanym spadku skuteczności hamowania. Przeglądając niemieckie fora supermoto znalazłem sposób na dopasowanie zacisku od starego Ducata do mojej kosiarki. Zacisk kupiony w komplecie z drugim na moto-bazarze kosztował mnie 250 PLN.

rozumiem ze tył oryginalna tarcza z te
przód mnie zastanawia ja rozumiem ze oryginalny zacisk wystarcza na amatorską jazdę
z artykułu wnioskuje ze oryginał staje sie słaby przy startach w zawodach (kierujący juz z doświadczeniem )

nic zaczynam szukać kólek tarczy i adaptera
no i niedługo łogieńńńńńńń :)

4

Odp: huska te 450 przeobrażenie w sm

Jak bedziesz latal tylko do szkoly/pracy lub po bulki to zacisk crossowy starczy, ale na duzej tarczy. Natomiast jak lubisz chocby robic stoppi, albo ganiac ostrzej po miescie, to juz bedzie malo i zacznie ci puchnąć hebel.
Kola 17" i duza tarcza to podstawa.
A reszte ocenisz sam czy potrzeba.

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

5

Odp: huska te 450 przeobrażenie w sm

dzięki Panie kolego :)
bardzo rzeczowa odpowiedz na moje pytanie
a co z kwestią dawców ??
mam tylny hebel z gixa 1000k7 ale rozumiem ze to mija sie z celem
jesli zmienie zacisk np. jak w artykule z dukata pompe tez trzeba zmienić ??
niechce rezygnowac z kólek enduro sama zmiana to 20 min więc z rana mozna latac sm wieczorem enduro

6

Odp: huska te 450 przeobrażenie w sm

Tylny zacisk zostaw w spokoju. Nie ma potrzeby go zmieniac, nawet do wyscigow.
Jesli chodzi o przedni hebel, jak dasz 4-o tłoczkowy to pompa crossowa bedzie za slaba i nici z hamowania. Do takiego zacisku powinna być pompa od pojedynczego zacisku 4-o tloczkowego. WTedy mozemy mowic o dozowalnosci. Ja początkowo w poprzednim moto mialem zacisk 4 tł. a pompe od sporta gdzie byly dwa zaciski po 4 tloki. Działało, ale bez zadnej precyzji. Tzw 0/1.
Kup kola + tarcze 320, dorób adapter pod zacisk crossowy na duzą tarczę i zobacz jak działa. Na początek powinno wystarczyć.

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

7

Odp: huska te 450 przeobrażenie w sm

no i okej jak na tą chwile wszystko w temacie
dzieki za pomoc

8

Odp: huska te 450 przeobrażenie w sm

przerabiałem (przerabiam) tą samą sytuacje co Crazy kiedyś wiec jak masz jakieś pytania pisz pw

HUSKA FC 250 / 2018
HUSKA FS 450 / 2018
HUSKA FS 450 / 2021