Odp: Kupno DRZ
Apropos zakupu DR-Z SM mam jeszcze jedno pytanie diagnostyczne :
W 'Instrukcji Użytkownika' jest wpis dotyczący łańcucha napędowego oraz jego utrzymywania (specjalny łańcuch napędowy nieposiadający spinki, z o-ringami) , czytając dalej jest tam wzmianka :
"Łańcuch ten jest łańcuchem typu niekończącego się, bez spinki. W celu jego zmiany trzeba zdjąć
wahacz. Praca ta musi zostać zlecona Autoryzowanej Stacji Obsługi. Nie należy stosować
łańcucha ze spinką." itd.
I teraz pytanie, a raczej dwa :
- czy rzeczywiście używacie łańcuchów bezspinkowych i podczas zmiany konieczny jest demontaż wahacza ? (ew. czy są trwałe zamienniki z możliwością zakucia? jak to wygląda w realu)
- jeśli już będe miał przed sobą moto (mowa o DR-Z 400 SM) to jak sprawdzić zużycie łańcucha - chodzi mi o ustawieniu luzu/naciągu przy wahaczu i ośce tylnej (nie mówię tu o samym luzie łańcucha). Jest tam 'nakrętka kontrująca' oraz 'podziałka' - i teraz czy w normie jest że 'kwadratowa' podkładka wskazuje połowę podziałki czy powinna być właśnie gdzieś na krańcach podziałki ? typu : im dalej od "silnika/zębatki zdawczej" tym lepiej czy to już koniec regulacji luzu ? Pytanie laickie ale proszę o wyrozumiałość -dobrze by było wiedzieć przy zakupie czy "kończy mi się łańcuch"... (ufff) ;)
Z góry dzięki