76

Odp: Kupno DRZ

Apropos zakupu DR-Z SM mam jeszcze jedno pytanie diagnostyczne :

W 'Instrukcji Użytkownika' jest wpis dotyczący łańcucha napędowego oraz jego utrzymywania (specjalny łańcuch napędowy nieposiadający spinki, z o-ringami) , czytając dalej jest tam wzmianka :

"Łańcuch ten jest łańcuchem typu niekończącego się, bez spinki. W celu jego zmiany trzeba zdjąć
wahacz. Praca ta musi zostać zlecona Autoryzowanej Stacji Obsługi. Nie należy stosować
łańcucha ze spinką." itd.

I teraz pytanie, a raczej dwa :
- czy rzeczywiście używacie łańcuchów bezspinkowych i podczas zmiany konieczny jest demontaż wahacza ? (ew. czy są trwałe zamienniki z możliwością zakucia? jak to wygląda w realu)
- jeśli już będe miał przed sobą moto (mowa o DR-Z 400 SM) to jak sprawdzić zużycie łańcucha - chodzi mi o ustawieniu luzu/naciągu przy wahaczu i ośce tylnej (nie mówię tu o samym luzie łańcucha). Jest tam 'nakrętka kontrująca' oraz 'podziałka' - i teraz czy w normie jest że 'kwadratowa' podkładka wskazuje połowę podziałki czy powinna być właśnie gdzieś na krańcach podziałki ? typu : im dalej od "silnika/zębatki zdawczej" tym lepiej czy to już koniec regulacji luzu ? Pytanie laickie ale proszę o wyrozumiałość -dobrze by było wiedzieć przy zakupie czy "kończy mi się łańcuch"... (ufff) ;)

Z góry dzięki

Hardcore - it's more than music...

77 Ostatnio edytowany przez SFMario (2011-01-21 10:02:38)

Odp: Kupno DRZ

OMG...

Nie czytaj tyle...

Ja mam 600ccm i łańcuch na spinkę jeszcze mnie nie strzelił po plecach.

Co do kontroli jego zużycia to po prostu odciągasz go do tyłu na tylnej zębatce. Jeśli się daje mocno odciągnąć to napęd do śmietnika.
Looknij też na zęby zębatek, jeśli mają kształt zębów piły to kwalifikują się do wymiany (wraz z łańcuchem).

Regulatory naciągu-im bliżej końca wahacza tym bardziej rozciągnięty (zużyty) łańcuch, no chyba że ktoś założył kapkę dłuższy łańcuch, lub inne zębatki i regulatorami to skompensował.

jol

78

Odp: Kupno DRZ

zawsze można jeszcze skrócić łańcuch, jeśli nie odstaje za bardzo na zębatce ;)

Go big or go home!
Największa forma kontroli jest wtedy kiedy myślisz, że jesteś wolny.

79

Odp: Kupno DRZ

Dzięki (!!) , właśnie o taką odpowiedz mi chodziło !

Hardcore - it's more than music...

80

Odp: Kupno DRZ

Podłącze się do pytanai Belzebuba z demontażem łańcucha. ostatnio chciałem wyczyścić go tak totalnie i niestety nie znalazłem spinki. Macie na to jakieś sposoby zęby wymyć z tego całego syfu?

Suzi DRZ 400 SM K5.

81

Odp: Kupno DRZ

ConQest napisał/a:

Podłącze się do pytanai Belzebuba z demontażem łańcucha. ostatnio chciałem wyczyścić go tak totalnie i niestety nie znalazłem spinki. Macie na to jakieś sposoby zęby wymyć z tego całego syfu?

1) Rozkuć łańcuch, wyczyścić go, kupić spinkę i założyć łańcuch z powrotem.

2) Bierzesz szorstki pędzel, naftę i szorujesz łańcuch tym pędzlem maczając go w nafcie. Najlepiej robić to ze zdjętym kołem aby se go nie nasmarować bo będziesz szedł bokiem nie tylko na winklach.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

82

Odp: Kupno DRZ

Próbowałem tak wcześniej tylko że z założonym kołem i ropą to robiłem. Trochę dało ale to nie to czego oczekuje :(

Suzi DRZ 400 SM K5.

83

Odp: Kupno DRZ

Ktoś mi kiedyś powiedział, żeby takie rzeczy czyścić naftą świetlną (do kupienia np. w Castoramie) bo nie wchodzi w żadne reakcje z gumą. Polecam to również do czyszczenia felg itp.
Ja to robię tak, że wlewam sobie tą naftę świetlną do pojemniczka, biorę mały pędzel malarski i smaruję. Brud schodzi niemalże sam. Jak coś jest bardzo zabrudzone to przetrę szmatką i nie ma śladu. Bez żadnego szorowania itp. Polecam ;)

http://bikepics.com/members/kr69/
http://www.youtube.com/user/RajuLDZ

KTM 660 SMC 2006 :D

84

Odp: Kupno DRZ

można zawsze wypiaskować  :lol:  :lol:  :lol:

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology

85

Odp: Kupno DRZ

robocop napisał/a:

można zawsze wypiaskować  :lol:  :lol:  :lol:

kupić nowy ;D

Go big or go home!
Największa forma kontroli jest wtedy kiedy myślisz, że jesteś wolny.

86

Odp: Kupno DRZ

Także polecam naftę, najlepiej czyści smary z łańcucha.

0,654l SMC AKR

"Dialogi nie dobre... Bardzo nie dobre dialogi są.
Proszę pana... Yyyy... W ogóle brak akcji jest. Nic się nie dzieje. Proszę pana..."

87 Ostatnio edytowany przez młody85 (2011-01-21 19:12:34)

Odp: Kupno DRZ

jak możesz zdjąć łańcuch to ja robiłem w rowerze <lol> że wkładałem do metalowej puszki zalałem ropą na parę godz i terapia wstrząsowa po 3-5 łańcuch był ok nie wiem czy w motungu się sprawdzi ;)

88

Odp: Kupno DRZ

-względem serwisówki : "używać tylko nafty, najlepiej nafty świetlnej".
Sumując -benzyna lub inne środki są żrące i mogą rozszczelnić/uszkodzić o-ringi, które utrzymują smar w wałkach łańcucha.

Patent z pędzelkiem chyba najprostszy.

Po czyszczeniu i osuszeniu standard : nasmarować ogniwa ciężkim olejem silnikowym lub spreyem do łańcuchów moto.

Hardcore - it's more than music...

89

Odp: Kupno DRZ

Dziękuje za przydatne informacje. Jutro trzeba zadziałać a później cały w nafcie cisnąć na studniówke :D:D

Suzi DRZ 400 SM K5.

90

Odp: Kupno DRZ

Spotkałem się z opiniami że łańcuchów lepiej nie czyścić. Podobno nafta może wypłukiwać smar stały który jest fabrycznie pod o-ringami i żadne smarowanie już nie dostarczy do wewnętrznych części łańcucha tyle smaru ile jest go fabrycznie.

Czy to prawda czy też nie, nie wiem. W sumie to sam nigdy nie czyszczę łańcucha tylko bardzo często smaruję. W mojej Husce siedzi fabryczny napęd i przy przebiegu 8800 (mam od 3500) naciągałem raz, jeszcze sporo naciągu zostało. Monsterem też zrobiłem przeszło 10tyś tylko smarując i jak kupiłem z dobrym napędem to gdy sprzedawałem nie był w dużo gorszym stanie.