1

Temat: Kilka pytań Laika...

Witam. Planuje zakup pierwszego motocykla supermoto. Motocykl ma byc do codziennej jazdy oraz zabawy. Szukam sprzętu niezawodnego, bez obsługowego ( nie tak jak hard enduro, tłok co weekend). Narazie zastanawiam sie miedzy: Ktm lc4 w wersji sm, suzuki drz 400 sm. Czy sa jeszcze jakieś motocykle w tej klasie godne uwagi?
Startować w zawodach nie mam zamiaru, jednakze pobawic na torze nie omieszkam
Z tego co się dowiedziałem suzuki ma przeglady co 6 tys. km, natomiast KTM co 4 tys.
Suzuki ma koło 40 koni, KTM w zaleznosci od wersji koło 60 km.

Żeby nie zakładac kolejnego tematu zapytam tu...
Mam kask integralny jednak na sm przydał by sie inny. Czy warto kupic kast typu: hornet DS, S4 czy lepiej jask cross z goglami. Mam na to jakies 700-800 zł.
z góry dzieki za odpowiedz.
pozdrawiam

[url]http://picasaweb.google.pl/marszalkowicz.bartosz[/url]

2

Odp: Kilka pytań Laika...

Jak wybierzesz sie na tor, a jesli dodatkowo wjedziesz w odcinek terenowy to kask z szybka nie zapewni Ci odpowiedniej wymiany powietrza.

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

3

Odp: Kilka pytań Laika...

... doprowadzi to do tego, że po prostu się udusisz, a któryś z nas (możliwe, że nawet ja) będzie mógł odkupić od Twojej rodziny motocykl po taniości :D

4

Odp: Kilka pytań Laika...

Ok. To postanowione. Kask cross i gogle. Czy sa jakies firmy szczagólnie godne uwagi? chodzi oczywiscie o kask i gogle

[url]http://picasaweb.google.pl/marszalkowicz.bartosz[/url]

5

Odp: Kilka pytań Laika...

Każdy ma jakieś swoje preferencje. Generalnie przy kaskach zasada jest taka, że kupujesz najlepszy na jaki Cię stać, bo zazwyczaj im droższy tym bezpieczniejszy/wygodniejszy/lżejszy/łatwiejszy do utrzymania w czystości. Gogle kup takie, które nie parują, bo to jest najważniejsze. Jak założysz kask i gogle w sklepie i posapiesz trochę a one nie zajdą parą, to znaczy że można brać :D
I to tyle, jeśli chodzi o "prawdy powszechnie uznane". Jak chcesz kupić motocykl, to musisz pooglądać, przejechać się, zobaczyć co Ci pasuje a co nie. Nie masz co się kierować naszymi upodobaniami, bo każdy ma inne. Jeden będzie się zachwycał KTM'em, inny WR, a kolejny DR-Z czy inną Huską. Zobacz na czym Ty się dobrze czujesz i co jesteś w stanie ogarnąć.
Nie ma co się przesadnie spinać przesądami, że to się sypie a tamto już nie, bo jak popatrzysz na czym jeżdżą zawodnicy w mistrzostwach i pucharze to widać, że sprzęt jest przeróżny i nikt remontów co tydzień nie robi.

6

Odp: Kilka pytań Laika...

bart248 napisał/a:

Ok. To postanowione. Kask cross i gogle. Czy sa jakies firmy szczagólnie godne uwagi? chodzi oczywiscie o kask i gogle


Jeżeli będziesz jeździł po mieście to uważam kask crossowy i gogle za nieporozumienie. Jeździłem drz400sm i bardzo Ci ją polecam, teraz mam ktma 690 duka.Kask zostaw integralny, do miasta niezastąpiony, lub jeżeli istotne są dla Ciebie elementy stylistyczne supermoto to polecam Ci araia tour-x, kask crossowy ale z szybką, jedynie budżet musisz zmienić, ale są w tej kwocie kaski tego typu np marushin i airoh. Nie wiem natomiast jak wygląda ich wykonanie. Pzdr 

7

Odp: Kilka pytań Laika...

A co do moto. To poza tymi suzuki I ktm-em jakie sprzęty bede an tyle ucywilizowane by po miscie latac?
widziałem kilka husqwarn i w oim budrzecie moge kupic prawie nowa. Tylko nic o nich nie wiem

[url]http://picasaweb.google.pl/marszalkowicz.bartosz[/url]

8

Odp: Kilka pytań Laika...

Ja dokonywałem wyboru motocykla podobnie jak wybierałem sobie zawsze dziewczyny, czyli ni mniej ni więcej to mi musiały się przede wszystkim podobać, a nie istotne było, że ktoś mi powiedział, że "dobrze się na nich jeździ" :)) Polecam takie kryteria wyboru, bo inaczej to popadniesz we frustrację słuchając setek rad. Szwinia też tak Ci doradza i posłuchaj tego. 

9

Odp: Kilka pytań Laika...

Jesli jak dziewczyne to Ktm lc4. Tylko tu mam kilka pytan. Który bedzie lepszy 620 czy 640? jakie sa miedzy nimi różnice? jak wyglada sprawa czesci? jak z serwisem? I najlepiej gdyby ktos powiedział na co patrzec przy kupnie?

[url]http://picasaweb.google.pl/marszalkowicz.bartosz[/url]

10

Odp: Kilka pytań Laika...

Pewnie jak już uzyskasz podpowiedź czy 620 czy 640 to znowu zapytasz, jaki kolor Ci polecić, a były trzy z tego co wiem, pomarańczowy, czarny, srebrny i znowu będziesz miał klina w mózgu.
Moje kryterium to niski przebieg w danym roczniku, jak najmłodszy, zadbany, brud na motocyklu oferowanym do sprzedaży natychmast by go dla mnie zdyskwalifikował, od flejtuchów się nie kupuje.
Nigdy nie kupowałem używanych motocykli, ale gdybym miał to zrobić to chyba bym raczej na takie rzeczy zwracał najbardziej uwagę. ( oczywiście z góry uprzedzę odpowiedź na głupie pytania a co jeśli motocykl będzie miał wypadek zaraz po wyjechaniu z salonu???czyli nowy bez przebiegu???) oczywiście bez względu na rok przebieg motocykl ma być bezwypadkowy.
Życzę udanych zakupów, aha z częśćiami do ktma bywają problemy, już to niestety poznałem i jeśli wspomniałeś, że budżet jest istotny u ciebie to wybierz suzuki drz 400 sm.

11

Odp: Kilka pytań Laika...

A na co Macie mi kolor polecac? to juz wegług własnego upodobania. Twoja wypowiedz niewiele mi pomogla. Wiadomo, kazdy motocykl jest lekko niedorobiony i w każdym cos sie dzieje. Bardziej mi chodziło o jakies charakterystyczne miejsca wycieków, co lubi stukac itp...

[url]http://picasaweb.google.pl/marszalkowicz.bartosz[/url]

12

Odp: Kilka pytań Laika...

jeśli idzie o kask... jeżeli chcesz jeździć tylko po ulicy w ruchu miejskim to tylko integral ( pole widzenia) jeśli chcesz do tego czasem polatać i się zmęczyć to powinieneś mieć dwa kaski. co do motocykla to oglądaj, jeździj i się zdecyduj na to co ci najbardziej pasuje. jeden powie Ci kup KTM inny suzuki, a kto inny honde... ja żeby namieszać ci jeszcze bardziej, powiem  tylko Husaberg. ale jak to mówią... jednemu matka drugiemu córka.....  jak poszukasz, polatasz to znajdziesz to co najbardziej ci pasuje. z własnego doświadczenia powiem tylko tyle że nie ma pół-środów..... albo ulica, albo tor.

husaberg  fe501SM   ktm 990 super duke (sprzedam)

13

Odp: Kilka pytań Laika...

Jak pisali poprzednicy. Bierz po prostu to co Ci sie podoba i na co Cie stac. Serwis w wybranych modelach podobny.
SIlniki KTMa z LC4 to trwale konstrukcje.
W supermociaku nawet przy wywrotce nic praktycznie sie nie dzieje. Przy mocnych wywrotkach giela mi sie kierownica a reszte slizgu przenosily crash-pady. Kierownice wymieniasz i gitara. Popatrz czy olej spod uszczelek nie cieknie, czy przednie lagi sie nie poca a przede wszystkim czy nie maja widocznych i wyczuwalnych pod paznokciem rys i tyle.
To nie plastiki, gdzie nawet drobna gleba to mega zniszczenia.

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

14

Odp: Kilka pytań Laika...

Co do pojemności KTM'a, to 620 były zazwyczaj mocniejsze. 640 natomiast mają high flow, więc wybór nie jest łatwy :) Co do usterek, to zobacz, czy góra silnika nie jest zaolejona (pomiędzy cylindrem i czapką) bo lubi tam się sączyć, czy dekle nie są spawane i czy chłodnice nie pogięte. Zobacz czy sprzęgło się nie ślizga, bo tarcze i sprężyny kosztują prawie 400pln a dla porównania do XR 650r - 250pln. Aaaaa i zobacz jak wchodzą biegi w czasie jazdy, bo czasem potrafi wypadać 2 jak ktoś nieumiejętnie lata na gumie :D
Nie spinaj się jak będzie oliwa przy filtrze powietrza i na odmie, bo wystarczy ciut przelać i przejechać nawet kilka metrów z kołem w górze, żeby wszystko było w oliwie.

15

Odp: Kilka pytań Laika...

co to jest to HigH FLow??

DRZ 450 E SM na modach znowu w jedynej słusznej wersji - czyli SuperMoto
Triumph Speed Triple 2010 SE