16 Ostatnio edytowany przez Qbol (2020-12-22 15:21:11)

Odp: Moja replika KTM SMS 660 Factory Replica :D

Tłok udało mi się nieznacznie odchudzić. Po konsultacjach z użytkownikami i budowniczymi z różnych stron świata zaprzestałem dalszego drążenia tematu. Ma to śmigać zacnie.  Luzy na wale korbowym są w normie i daleko im do limitów. Obecnie regeneruję tylne zawieszenie. Łożysko sferyczne w kiwaku miało już duży luz, jednak wymiana nie jest taka prosta bo nie jest ono praktycznie osiągalne.
Zastosowałem inne łożysko, stoczone o jeden milimeter na średnicy i dołożyłem dystanse by skompensować różnicę w szerokości.
I teraz Oooogromny problem jaki napotkałem to demontaż wahacza. Nie mogę za cholerę wybić sworznia wahacza :/ Silnik wraz z wahaczem porusza się swobodnie. Używałem już penetrantów i palnika. Wczoraj zamówiłem dwie niskie nakrętki M14x1,5 by je skontrować i spróbować obrócić trochę tę oś. Jak w ten sposób się nie uda to pozostaje chyba tylko prasa :/

https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/131888403_2965230787041472_4409891197171743995_o.jpg?_nc_cat=102&ccb=2&_nc_sid=a26aad&_nc_ohc=diD70isB80YAX_zaR_h&_nc_ht=scontent-waw1-1.xx&oh=6955a67fdc41b11d0f275e97544c415e&oe=6006E55D

KTM SMC 660

17

Odp: Moja replika KTM SMS 660 Factory Replica :D

[url]https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/135868995_2979280595636491_3538287826904238604_o.jpg?_nc_cat=110&ccb=2&_nc_sid=a26aad&_nc_ohc=HF7m92oi6wsAX9VzKW5&_nc_ht=scontent-waw1-1.xx&oh=a3a11e79998b5e4b70cdc51f1e54cd02&oe=6016F547[/url]

KTM SMC 660

18

Odp: Moja replika KTM SMS 660 Factory Replica :D

Ok, silnik jest już na stole. Głowica ma wrócić z obróbki w drugiej połowie stycznia więc mam jeszcze czas na dopieszczenie reszty motocykla. Przy okazji wymienię łożyska w wahaczu i kiwaczce. Te znajdujące się w ramie proszą się już o wymianę. Teraz wiem skąd dochodziły nieprzyjemne odgłosy podczas pracy amortyzatora.



https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/135868995_2979280595636491_3538287826904238604_o.jpg?_nc_cat=110&ccb=2&_nc_sid=a26aad&_nc_ohc=HF7m92oi6wsAX9VzKW5&_nc_ht=scontent-waw1-1.xx&oh=a3a11e79998b5e4b70cdc51f1e54cd02&oe=6016F547

KTM SMC 660

19

Odp: Moja replika KTM SMS 660 Factory Replica :D

Update! Odebrałem głowicę! Tak jak wcześniej wspominałem w głowicy zostały wykonane:
- porting,
- kąty 45/30 w celu usprawnienia napełniania cylindra.
- dimpling zaworów wydechowych, czyli zaokrąglenie grzybków zaworowych w celu poprawy usuwania spalin z cylindra.
Poniżej fotki dla tych co nie śledzą FB.

https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/138131785_2985493428348541_2391292217323411002_o.jpg?_nc_cat=110&ccb=2&_nc_sid=a26aad&_nc_ohc=MSxqw0vFSRQAX-u3qX1&_nc_ht=scontent-waw1-1.xx&oh=6259adc25304d66d80674b61589bf84b&oe=60276CEE

https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/138967738_2987623634802187_3980640035024054426_o.jpg?_nc_cat=110&ccb=2&_nc_sid=a26aad&_nc_ohc=YmS30dW90d8AX_GOHlI&_nc_oc=AQmUrvHJ7hKgEsPjco-FedghpNbmWHRtO7wyPkshK_ytSCZEfj3tKxitSXDUKiCYMZc&_nc_ht=scontent-waw1-1.xx&oh=6f174a6cf8f48dd94663cfc2239cf3dc&oe=60241DD8

KTM SMC 660

20

Odp: Moja replika KTM SMS 660 Factory Replica :D

Piękna robota!
I fajny temat, śledzę i kibicuję!

https://www.bikepics.com/members/81

21 Ostatnio edytowany przez Damian (2021-01-15 15:30:48)

Odp: Moja replika KTM SMS 660 Factory Replica :D

Hamowałeś Moto przed wyciągnięciem pieca ? I czy będziesz hamował gdy skończysz projekt?

Ktm125sx<Ktm300gs<YamahaXt600sm<Husqvarna 610sm<Dorsoduro 750

22

Odp: Moja replika KTM SMS 660 Factory Replica :D

Dzięki, że ktoś kibicuje :). Co do hamowania to planuję to zrobić po krótkim dotarciu pieca. Nie robiłem tego przed wyjęciem bo KTM był już lekko "dłubnięty". Na podstawie wykresów fabrycznych możemy przyjąć, że SMC660 ma ok. 54-55KM na kole w oryginale.

KTM SMC 660

23

Odp: Moja replika KTM SMS 660 Factory Replica :D

Silnik złożyłem, zamontowałem wałek MSP1, zawory wyregulowane, śruby od pokryw inspekcyjnych wymienione na aluminowe z PA9.
Teraz czas na podwozie.

https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/145610756_3001578426740041_6374982699011488663_o.jpg?_nc_cat=107&amp;ccb=2&amp;_nc_sid=a26aad&amp;_nc_ohc=DGezq0sA7jsAX8a5K4u&amp;_nc_ht=scontent-waw1-1.xx&amp;oh=707b2617a1e2a797ca2846cd3ec38b7a&amp;oe=603F3BD8

KTM SMC 660

24

Odp: Moja replika KTM SMS 660 Factory Replica :D

Qbol napisał/a:

Teraz czas na podwozie.

będzie odjebane czy oryginał?

https://www.bikepics.com/members/81

25

Odp: Moja replika KTM SMS 660 Factory Replica :D

delta napisał/a:
Qbol napisał/a:

Teraz czas na podwozie.

będzie odjebane czy oryginał?

Tam gdzie się da i jest to bezpieczne pakuję aluminiowe śruby (7075). Planuję też popracować z włóknem węglowym by zastąpić dwa stalowe elementy ramy. W planie mam też modyfikację airboxa pod filtr stożkowy. Obecnie wymieniam łożyska w wahaczu i w kołysce.

KTM SMC 660

26

Odp: Moja replika KTM SMS 660 Factory Replica :D

Kibicuje, subskrybuje. Generalnie najwiekszy koszt to i tak, Air box, zbiornik (chyba nieosiągalny) i wydech.

2002 625 SuperComp -> 2008 EXC 530 Beringer strona w budowie :)

27 Ostatnio edytowany przez Qbol (2021-02-11 14:18:25)

Odp: Moja replika KTM SMS 660 Factory Replica :D

kubar89 napisał/a:

Kibicuje, subskrybuje. Generalnie najwiekszy koszt to i tak, Air box, zbiornik (chyba nieosiągalny) i wydech.

Dzięki. Orientowałem się i ogólnie wszystko jest osiągalne. KTM zrobi nawet na zamówienie karbonową ramę pomocniczą czy ramę "główną".
Oto cennik części dostępnych od ręki:
- zbiornik paliwa: 1653.12 zł,
- układ wydechowy: obcenie mam taki jak z repliki 2002, cena podwójnego zabija do tego dochodzi większa masa więc sobie odpuszczam,
- osłona zbiornika: 3038 zł,
- rama główna: 18700 zł,
- rama pomocnicza karbonowa: 15129 zł.

Podsumowując, prawdziwa replika kosztuje obecnie ok 10k Euro czyli 45000 PLN. Taniej kupić całość niż kombinować z nowymi częściami w tych cenach :D

KTM SMC 660

28

Odp: Moja replika KTM SMS 660 Factory Replica :D

Temat nie umarł. KTM praktycznie złożony. Teraz walczę z ustawieniami gaźnika. Wałek MSP1, oraz w pełni otwarty airbox zasiał spustoszenie i poprzednie ustawienia nie pozwoliły na odpalenie silnika. Teraz schodzę w dół z dyszami i obserwuję reakcje na te zmiany.

KTM SMC 660

29

Odp: Moja replika KTM SMS 660 Factory Replica :D

Dawaj jakies foty!!

2002 625 SuperComp -> 2008 EXC 530 Beringer strona w budowie :)

30

Odp: Moja replika KTM SMS 660 Factory Replica :D

kubar89 napisał/a:

Dawaj jakies foty!!

+1

https://www.bikepics.com/members/81