31

Odp: Problem FE650 03r.

Chciałbym dalej zrozumieć ten temat karterów. W Apce również ma cylindry zamykane karterami. Realizowane jest to tak, że tuleja aka cylinder jest osadzona w karterach, ale opiera się o nie na oringu. Po założeniu wystaje około 0.5-1mm nad powierzchnię płaską karterów. Dopiero wtedy dociskana jest głowicą "na płasko". Nie wiem w którym momencie mógłaby się ta tuleja "wyosiować". Zdażały się przypadki, że jej górna część nie była idealnie płaska, przez co puszczały uszczelki pod głowicami, ale żeby zaraz przycierał się cylinder :-) ?

Może Bergi już takie są po prostu ;-)

Aprilia SXV 450

32 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2018-03-08 07:59:09)

Odp: Problem FE650 03r.

Łopatologicznie. składasz same połówki silnika wrzucasz tuleje a tam zonk, tuleja nie wpadanie do końca , bez zniwelowania tej wlasnie różnicy, nieświadomy takich cudów, ściskasz ja karterami i masz na startcie już jajo, dalej ustawiasz luz osiowy wału wg. serwisowki i jesteś szczęśliwy, a tak naprawdę to remont już kaput a jeszcze nie masz silnik w ramie. To są podstawy w tych silnikach, a gdzie reszta. Ty znasz na wylot Apke i nikt Cię nie neguje tylko ewentualnie mądrze skorzysta na twoich spostrzeżeniach, z Bergiem jest podobnie i to nie jest kolejny silnik jak Maćko myślisz bo się mylisz i nie jeden z takim podejściem zakończył żywot Berga na części w kartonie i później na złomie. Dlatego taka popularność i zainteresowanie tą marka, a ładnych kilka przykładów tutaj było właśnie takich remontów włącznie z 550 mojego kumpla po wymianie samych pierścieni przez szpecow od ktm, samodzielny dokładny remont i fura lata po dziś dzień, tym bardziej ja już nie miałem wątpliwości co do wyboru 650 i następny kumpel zaraz 570. Praktycznie w tym samym czasie zaczęliśmy od drz, razem działamy przy okazji coś chl.apniemy, części sobie pod.pierdalamy, śmiechu co nie miara przy tym i zapytaj któregokolwiek czy zamienił by na coś innego:) Mojego tez to najprawdopodobniej dotyczy, stad znikający olej, sralem się ze hoho, sprawdziłem co się da ale nie będę przecież rozbierał silnika który nie okazuje żadnych słabości, stan oleju to świętość, a jakiekolwiek niedomagania, czyli np. spadek mocy, to wiem ze odrazu jest stop gdzie bym nie był i pierwsze co to właśnie zaczynam od tego co tu piszemy, a wy tam swoje dalej. Jest tez dział Husaberg i tam można wszystkiego się dowiedzieć ze szczegółami.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

33

Odp: Problem FE650 03r.

Potwierdzam żaden Berg nie ma idealnego koła w karterach.
Montujesz tuleję i po kilku mth tuleja jest już jajem. Każdy Berg ma wytartą tuleję i tłoka z przodu i z tyłu.
Robiłem korektę u siebie podczas pierwszego remontu.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

34

Odp: Problem FE650 03r.

czyli jak to się naprawia ? wywala się wszystko z karterów, skręca na sucho i daje do owalizacji dwóch otworów w karterach, w których osadzona jest tuleja ?

Aprilia SXV 450

35

Odp: Problem FE650 03r.

skręcasz i obrabiasz

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

36

Odp: Problem FE650 03r.

Podsumowując Waszą dyskusje, strasznie mnie przestraszyliście... Wiem, że mój mechanik jest dobrym, doświadczonym mechanikiem.
Tuleja już do mnie leci, prosto z USA :P Pozostało czekać. Jak będę miał tuleję to zamówię tłok. Piec do tej pory nie został otwarty, więc tak na prawdę w 100% nie jestem w stanie określić co takiego się wydarzyło. Jak będę miał tłok z tuleją, mechanik otwiera silnik i patrzymy co dalej robić. Mi na naprawie się nie śpieszy, jednakże fajnie byłoby polatać w nadchodzącym sezonie...

Yamaha TZR50 ---> Yamaha YZ450F / SM ---> BigBore :)
                               Husaberg FE 650 E / SM

37

Odp: Problem FE650 03r.

Pierwsze zamawiasz części, a później rozbierasz silnik? Cóż to za dziwna kolejność ?
Prawidłowa kolejność to:
- Demontaż silnika,
- Mycie części,
- Weryfikacja części,
- Wycena,
- Podjęcie decyzji o naprawie,
- Naprawa.

Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów. Chemiczne mycie gaźników. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

38

Odp: Problem FE650 03r.

Hyhyhyh, dobre

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

39

Odp: Problem FE650 03r.

Majster128 napisał/a:

Pierwsze zamawiasz części, a później rozbierasz silnik? Cóż to za dziwna kolejność ?
Prawidłowa kolejność to:
- Demontaż silnika,
- Mycie części,
- Weryfikacja części,
- Wycena,
- Podjęcie decyzji o naprawie,
- Naprawa.

To mój mechanik dzwonił dziś do Ciebie w sprawie Berga ;P

Yamaha TZR50 ---> Yamaha YZ450F / SM ---> BigBore :)
                               Husaberg FE 650 E / SM

40

Odp: Problem FE650 03r.

Lazuril napisał/a:
Majster128 napisał/a:

Pierwsze zamawiasz części, a później rozbierasz silnik? Cóż to za dziwna kolejność ?
Prawidłowa kolejność to:
- Demontaż silnika,
- Mycie części,
- Weryfikacja części,
- Wycena,
- Podjęcie decyzji o naprawie,
- Naprawa.

To mój mechanik dzwonił dziś do Ciebie w sprawie Berga ;P

Mechanik mechanikowi łatwo skory nie sprzeda zapewne;)

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

41

Odp: Problem FE650 03r.

Oto jak wygląda mój HSB po około dwóch latach serwisu u jednego z okolicznych speców, link poniżej:



https://zapodaj.net/5d2d89247b5c6.jpg.html

Yamaha TZR50 ---> Yamaha YZ450F / SM ---> BigBore :)
                               Husaberg FE 650 E / SM

42

Odp: Problem FE650 03r.

https://zapodaj.net/55176d1c6f958.jpg.html

Yamaha TZR50 ---> Yamaha YZ450F / SM ---> BigBore :)
                               Husaberg FE 650 E / SM

43

Odp: Problem FE650 03r.

TO jest spec?
Wisi i ile tak będzie wisiał?

44

Odp: Problem FE650 03r.

dido1214 napisał/a:

TO jest spec?
Wisi i ile tak będzie wisiał?

Motor jest już u Majster128 ;)

Yamaha TZR50 ---> Yamaha YZ450F / SM ---> BigBore :)
                               Husaberg FE 650 E / SM