16 Ostatnio edytowany przez ecetera (2019-04-20 00:10:14)

Odp: Brak hamulca po skręceniu kierownicy

BANANvanDYK napisał/a:

Jedyna słuszna diagnoza. Koło przesuwa się wraz z tarczą, tłoczki wciskają się (chowają) w zacisk, skutkiem jest konieczność "podpompowania" hamulca przy następnym użyciu. Tyle że ogranicznikiem dla tego luzu osiowego koła jest szczelina na tarczę w korpusie zacisku hamulcowego.
Pęcherz powietrza w pompce hamulcowej? Nie sądzę. Jakby co, jest to łatwo do usunięcia. Wystarczy podpompować hamulec do prawie całkowitego wypchnięcia tłoczków, a następnie wciśnięcie ich ręcznie.
Poszukaj starych łożysk. Jeśli to nie tuleja pomiędzy łożyskami, dystanse po zewnątrz i niewłaściwy montaż, to łożyska muszą być za wąskie.

Wybaczcie, że nie pisałem ale nie bardzo było kiedy... W środę robiłem sobie odpoczynek od grzebania przy moto bo nie miałem nerwów a wczoraj pół dnia spędziłem na szukaniu przyczyny nie odpalania (poluzował się wężyk od filtra paliwa).

Faktycznie teza jest słuszna, winny jest luz który powoduje przesówanie się koła wraz z tarczą. Mechanik który wymieniał mi łożysko powiedział, że było ono praktycznie wybite i dlatego paradoksalnie ten luz był znikomy (może 3 mm). Teraz łożysko jest nowe, siedzi jak powinno i luz nagle się podwoił. Dlaczego w ogóle jest luz skoro wszystko jest proste i złożone tak jak być powinno? Tego nie wiem, możliwe, że któraś z części (dystanse, ośka) nie są oryginalne i wszystko po prostu nie pasuje tak jak powinno.

W każdym bądź razie, postaram się zlecić u tokarza wykonanie dwóch dystansów po 3mm na każdą stronę tak aby wszystko ładnie pasowało. Myślałem nad zakupem oryginalnych dystansów ale te kosztują po 88 zł każdy i wcale nie ma pewności czy te które teraz mam nie są takie same a problem tkwi gdzie indziej. Faktycznie, na ten moment jazda odpada, jest niebezpieczna.

Ewentualnie, wiecie czy da się gdzieś kupić jakieś podkładki, takie o średnicy wewnętrznej 26mm? Znalazłem podkładki miedziana 27 x 32 x 1.5 ale tylko na internecie i nie wiem czy się nadadzą.

17

Odp: Brak hamulca po skręceniu kierownicy

No to goń mechanika, a raczej wymieniacza części, Sprawdź te fabryczne łożyska bo może były 1 mm szersze. Zmierz długości wszystkich elementów (osi koła, dystansów, łożysk) i podaj je na forum. Jest to tak zaprojektowane, aby było 1 - 2 mm zapasu na zaciśnięcie przy montażu koła. Na pewno tutaj się znajdzie osoba która posiada identyczny model i będzie miała możliwość porównania.
O miedzianych podkładkach dystansowych zapomnij. Jest coś takiego jak DIN988 ale o najbliższej średnicy wewnętrznej 26 mm lub 28 mm (zewnętrzna odpowiednio 36 mm i 40 mm).

18

Odp: Brak hamulca po skręceniu kierownicy

Zgaduje ze kupił łożyska w sklepie z łożyskami a są one o 2mm węższe od org ktma :)

Xt 125--> RMZ-->SMCR --> EXC, YZF 2k3 --> SMR--> YZF 2k14 -->YZF 2k12

19

Odp: Brak hamulca po skręceniu kierownicy

Z tymi podkładkami uważaj, bo jak się okaże, że wewnętrzna tulejka jest za krótka i nie spełnia swojego zadania to tymi podkładkami skasujesz cały luz łożysk...i pewnie wytrzymają góra jedną jazdę:)
KTM sprzedaje coś takiego jak zestaw naprawczy piasty. Są tam łożyska, wewnętrzna tulejka, dystanse i uszczelniacze. I może w tym kierunku pójdź.
https://www.ktm-parts.com/mm5/graphics/00000001/54809015000.jpg

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

20 Ostatnio edytowany przez ecetera (2019-04-20 19:36:25)

Odp: Brak hamulca po skręceniu kierownicy

hacker33 napisał/a:

Z tymi podkładkami uważaj, bo jak się okaże, że wewnętrzna tulejka jest za krótka i nie spełnia swojego zadania to tymi podkładkami skasujesz cały luz łożysk...i pewnie wytrzymają góra jedną jazdę:)
KTM sprzedaje coś takiego jak zestaw naprawczy piasty. Są tam łożyska, wewnętrzna tulejka, dystanse i uszczelniacze. I może w tym kierunku pójdź.
https://www.ktm-parts.com/mm5/graphics/00000001/54809015000.jpg

Hacker ale mnie zdenerwowałeś tym, 220 zł za cały zestaw naprawczy a ja za same łożyska i uszczelniacze dałem 150... :D Ten zestaw kupię chociaż coraz bardziej wydaje mi się, że winne są dystanse. Samych dystansów się nie opłaca bo to koszt 90zł za sztukę.

Tutaj link do zestawu do 690 jeśli kogoś to interesuje: [url]https://ktmsklep.pl/75009015000-front-wheel-repair-kit[/url]

A tutaj jest porównanie dystansów SMC i enduro. Z lewej jest ten od SMC, znacznie dłuższy jak widać. Wydaje mi się, że te moje mają znacznie bliżej do tego po prawej chociaż musiałbym to wszystko pomierzyć i porównać jeśli ktoś na forum ma takie informacja.

PunBB bbcode test

A jeśli winna jest ta tulejka ze środka to czy aby na pewno powinno się to objawiać takim luzem? Tak się patrzyłem do środka i te łożyska nie bardzo mogą wyjść już więcej na zwenątrz jeśli to ma sens. Tzn. jeśli tulejka byłaby dłuższa to łożyska wychodziłyby chyba trochę poza swoje gniazdo, bo na ten moment są tak jakby idealnie w nie spasowane.

21

Odp: Brak hamulca po skręceniu kierownicy

Dystanse ze zdjęcia się różnią ponieważ SMC ma szersze półki. Czyli jest szersza ośka.


W czym jest problem nie wiemy, ponieważ nie wiemy co i na co miałeś wymieniane?
Wewnętrzna tulejka jest po to abyś nie "ścisnął" łożysk. Żeby obie bieżnie były w jednej linii i miały katalogowy luz.
Bez tej tulejki skręcając ośkę ściskałbyś wewnętrzne bieżnie do granicy możliwości.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD