1

Temat: Brak hamulca po skręceniu kierownicy

Pacjent KTM 690 smc.

Wersja krótka.

Przy skręceniu kierownicy w prawo 'znika' mi hamulec przedni. Gdy kierownica jest ustawiona prosto lub skręcona w lewo wszystko jest ok.

Wesja szczegółowa.

Przed sezonem zrobiłem serwis zawieszenia przód, hamulców (nowe uszczelnienia, płyn) i wymieniłem łożyska w przednim kole. Dzisiaj pierwszy jeździłem koło domu i wydawało mi się, że wszystko działa OK dopóki nie wjechałem w taki wolny zakręt 90 stopni w którym muszę maksymalnie skręcić kierownicę w prawo. Okazało się, że wtedy magicznie 'znika' mi hamulec przedni. Klamka staje się miękka i mogę ją dociągnąć do samej kierownicy. Kiedy jechałem na wprost wszystko było jak najbardziej OK, hamulce jak to w 690 czyli ujdzie w tłoku. Mam luz na przedniej osi nie pamiętam czy jest większy czy taki sam jak wcześniej. Koło skręcałem dwa razy i chyba wszystko zrobiłem OK. Na tarczy jest delikatny luz. Wydaje mi się, że się przesówa kiedy mam kierownicę skręconą i naciskam hamulec. Tak jakby ustępowała.

Help

2

Odp: Brak hamulca po skręceniu kierownicy

A płyn w zbiorniczku masz ? może masz go bardzo mało i po skręcie w prawo kierownicy pompa nie ma co pompować bo nie ma płynu w zbiorniczku.

Xt 125--> RMZ-->SMCR --> EXC, YZF 2k3 --> SMR--> YZF 2k14 -->YZF 2k12

3

Odp: Brak hamulca po skręceniu kierownicy

Dziś odpowietrzalem hamulec i wydawało mi się, że uzupelnilem płynu na max  ale jeszcze raz sprawdzę jutro i dam znać. Dzięki.

4

Odp: Brak hamulca po skręceniu kierownicy

Pozwolę sobie jeszcze zapytać o luz na przedniej osi bo nie wiem czy nie jest zbyt duży.

[url]https://youtu.be/fmdkBxGZ4ho[/url]

5

Odp: Brak hamulca po skręceniu kierownicy

film niedostępny

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

6

Odp: Brak hamulca po skręceniu kierownicy

Poprawiłem

[url]https://youtu.be/fmdkBxGZ4ho[/url]

7

Odp: Brak hamulca po skręceniu kierownicy

Masz źle założoną ośkę.

Filmik jak to zrobić poprawnie:
[url]https://www.youtube.com/watch?v=7qRIxzf9nqA[/url]

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

8 Ostatnio edytowany przez ecetera (2019-04-16 17:44:12)

Odp: Brak hamulca po skręceniu kierownicy

Hacker zawsze robiłem tak jak na tym filmiku. Do tego dzisiaj, dla pewności jeszcze raz krok po kroku i dalej luz jak był tak jest.

Dziś jeszcze raz odpowietrzyłem cały układ hamulcowy. Nic to nie dało. Jak kierownica jest prosto to hamulec jest super a wystarczy, że przerkęcę max w lewo/prawo i dupa, klamka miękka tak, że mogę dociągnąć do kierownicy.

Do tego rozlałem trochę płynu hamulcowego po moto. Chciałem go szybko umyć i podjechałem na myjnie go szybko spryskać (mam praktycznie koło domu). Po umyciu, praktycznie koło domu, strzał z wydechu i zgasł. Teraz nie mogę go odpalić, rozrusznik kręci ale nawet nie jest blisko aby zaskoczył.

Ogólnie mam już dosyć tego moto. Nawet nie chce mi się już na to patrzeć.

9

Odp: Brak hamulca po skręceniu kierownicy

jeśli jesteś pewien, że dobrze masz złożone to masz pewnie łożyska do wymiany ;) 
Co do strzału w wydech to zdejmij faje i przedmuchaj powietrzem bo pewnie gdzieś jest woda, jak nie pomoże to kostki do przedmuchania i musi chodzić ;)

10

Odp: Brak hamulca po skręceniu kierownicy

Te łożyska to muszą mieć ostro w dupie aby koło latało po 5 mm na boki.
Przewód hamulcowy masz gumowy czy w oplocie?
Luźny przy skręcie kierownicy czy napięty?
A jak obrócisz kierownicę z już zaciśniętym heblem?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

11 Ostatnio edytowany przez ecetera (2019-04-16 20:59:54)

Odp: Brak hamulca po skręceniu kierownicy

No właśnie chodzi o to, że łożyska zostały wymienione, oem bo zamienników podobno nie było. Wcześniej, na starych łożyskach które już się rozlatywały było wszystko OK. Jutro zadzwonie do kolegi który mi to robił zobaczymy co powie.

Przewód jest w oplocie. Wydaje się być dobrze ułożony czyli bez żadnych zbędnych zagięć itd. Trochę luzu też jest, na pewno nie jest napięty gdy obrócę kierownicę. Obracać kierownicy z zaciśniętym heblem nie próbowałem, może zobacze jutro jak się przeproszę z moto ;)

Jest jeszcze jakiś powód dla którego może być taki luz na tym kole? Może coś źle poskręcałem jak robiłem zawieszenie, sam nie wiem jaki mogłoby to mieć wpływ ale może ja o czymś nie wiem...

12

Odp: Brak hamulca po skręceniu kierownicy

Tak. Może ktoś zapomniał włożyć tulejkę między łożyska.
Chociaż ewidentnie widać na filmiku, że to koło nie jest dociśnięte do lagi przez ośkę. Nie ma luzu na łożyskach tylko jeździ cała piasta w wzdłuż ośki.

Może nagraj też filmik z tym hamulcem.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

13

Odp: Brak hamulca po skręceniu kierownicy

Dzięki hacker, jutro podrzucę filmik. Teraz widzę na schemacie tę tulejkę o której mówisz. Oprócz tego są te dwa dystance ale one akurat na pewno są na swoim miejscu, widać je nawet na filmiku. Ośki bardziej nie dokręce, jest książkowo 40Nm.

14

Odp: Brak hamulca po skręceniu kierownicy

hamulec to nie rakieta, konstrukcja jest prosta jak cep. płyn jest nieściśliwy, jak naciskasz klamkę przesuwają się tłoczki w zacisku. Jak układ jest szczelny (rada pierwsza, sprawdzić czy układ jest szczelny) to gdzieś coś musi ustępować. Stawiasz moto, skręcasz kiere i naciskasz klamkę obserwując co się dzieje przy tarczy.
Mój pierwszy strzał, to jak masz taki luz na łożysku to podczas skrętu przestawia Ci się koło - co za tym idzie tarcza hamulcowa zmienia położenie, z jednej strony wciskając klocek w zacisk a z drugiej powodując luz na kilka mm. To puste wciśnięcie klamki to dopchnięcie klocka z powrotem do tarczy.
PS. z takim luzem nie próbowałbym jeździć..

wzium?

15

Odp: Brak hamulca po skręceniu kierownicy

Jedyna słuszna diagnoza. Koło przesuwa się wraz z tarczą, tłoczki wciskają się (chowają) w zacisk, skutkiem jest konieczność "podpompowania" hamulca przy następnym użyciu. Tyle że ogranicznikiem dla tego luzu osiowego koła jest szczelina na tarczę w korpusie zacisku hamulcowego.
Pęcherz powietrza w pompce hamulcowej? Nie sądzę. Jakby co, jest to łatwo do usunięcia. Wystarczy podpompować hamulec do prawie całkowitego wypchnięcia tłoczków, a następnie wciśnięcie ich ręcznie.
Poszukaj starych łożysk. Jeśli to nie tuleja pomiędzy łożyskami, dystanse po zewnątrz i niewłaściwy montaż, to łożyska muszą być za wąskie.