31

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

Silnik na stole...
Pytanie czy tak ma wyglądać pokrywa pompy wody ? Wygląda na wyrobioną od wirnika pompy, chyba że to po obróbce..
https://zapodaj.net/images/74a99d2d44d1c.jpg

Po wyjęciu pierwszego uszczelniacza wylało się trochę płynu na wałku jest lekki rowek. Drugi jest podmoknięty olejem z płynem. Ogolnie kolor plynu w układnie wyglada dobrze.

https://zapodaj.net/images/baae4d2a037b0.jpg

https://zapodaj.net/images/948f19ca5e07c.jpg

Było pytanie kiedyś jak wygląda świeca..
https://zapodaj.net/images/6e627e84ca5c0.jpg

Czy przez uszczelniacze na walku pompy płyn dostaje się do oleju ? Olej pracuje pod większym ciśnieniem więc raczej powinno iść w druga stronę...
Silnik na stole ściągać głowice czy zmienić tylko uszczelniacze i silnik w ramę? Przypomnę że wąż który idzie z chłodnicy na silnik strasznie puchnie...

32 Ostatnio edytowany przez gierwi (2019-02-13 09:13:34)

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

Olej pracuje pod większym ciśnieniem - to prawda -, ale niekoniecznie w tym miejscu. Sama wymiana uszczelniaczy nie ma sensu. Piszesz o rowku na wałku pompy wody i nie masz zamiaru go wymieniać? Jak się ułoży nowy uszczelniacz? Jak dobrze pamiętam, zestaw naprawczy zawiera wałek i uszczelniacze. Co do wirnika, to sprawdź czy na wirniku nie ma śladów "współpracy" z obudową.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

33

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

Zestaw zawiera nowe dwa uszczelniacze, podkładka i wirnik pompy.  Wałek    75030057044  owszem możliwa wymiana ale nie jest w zestawie.

https://emphu.eu/15986-home_default/ktm-sm-690-2007-balancer-shaft-cpl-07-75030057044.jpg

A co do przetarc na obudowie. Na wirniku nie zauważyłem żadnych śladów.

34

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

Może tak ma być, a może to ślad poprzedniej awarii. Jeśli to jest gładkie, bez zadziorów to bym to olał.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

35

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

Widziałem na innych forach walki poważnie zjedzone od uszczelniaczy. Mój ma mikro rowek wyczuwalny pod paznokciem  więc raczej wałek zostawiam stary.
Poza tym wymiana wałka to już dość czasochłonne i kosztowne

36

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

W Bergu przy takim rowku woda nadal mi leciała.
Tylko tam miałem otworek i nic mi się nie mieszało. Jedyny tani sposób naprawy to znaleźć uszczelniacz o tych samych wymiarach tylko z wargą w innym miejscu. Lub o 1mm grubszy lub węższy - warga wtedy też wypadnie w innym miejscu.

A pompa ewidentnie miała kiedyś jakąś katastrofę. Może to jest powód twoich problemów. Ktoś przed tobą zajechał pompę wody i wiadomo jakie mogły być tego skutki.
https://imperialsportbikes.com/EzLister/Images/2010_KTM_690_DUKE_V731972__Engine_Cover_Water_Pump__id_872807204_07_Scratch.jpg

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

37

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

Silnik mam na stole Moto prawie 40k na zegarze.
Więc zaraz ściągam głowice i wszystko pójdzie do sprawdzenia plus zestaw naprawczy pompy wody. Koszty jakieś olbrzymie nie są. A przy tym przebiegu kontrola nie zaszkodzi..

Jedno mnie zastanawia czy uszczelniacze tak powinien wstawać czy raczej schować się cały?? Wystaje 2mm
https://zapodaj.net/images/4cfb93a2ea639.jpg

38

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

Schować się cały.
Ten uszczelniacz nie powinien być odwrotnie?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

39

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

hacker33 napisał/a:

Schować się cały.
Ten uszczelniacz nie powinien być odwrotnie?

Pytanie czy to ktoś robił czy fabryka tak złożyła..
Jedyny plus tego ze jest za mało włożony to taki ze wałek się tu wypracował a jak nabije nowy prawidłowo będzie siedział na idealnie gładkiej powierzchni ośki.
Odwrotnie na pewno nie. Są dwa ten na zdj oddziela płyn od oleju a za nim jest drugi w drugą stronę i oddziela olej od płynu.

40

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

Według mnie powinien być odwrotnie, zresztą serwisówka też to potwierdza.

41

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

Uszczelniacz zawsze zakłada się sprężynką do strony cieczy więc jeśli jest to widok od strony wirnika to jest źle założony