1

Temat: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

Witam,

Zeszłego sezonu kupiłem KTM supermoto R 690 2008r.
Motocyklem przejechalem ok. 2 tyś kilometrów bez problemów.

Mam kilka pytań:

1. Czy normalnym zjawiskiem jest ubywający płyn chłodniczy? Wydaje mi się że płyn ubywa gdy podczas jazdy w mieście(korkach) motocykl mocno sie nagrzeje, to po powrocie do domu gdy motocykl zostaje na cała noc do rana ubywa płynu ze zbiorniczka. Ubywa go do stanu poniżej minimum. Nigdy nie zauważyłem żadnego wycieku czy plamy pod motocyklem.

2. Przy ilu kreskach powinien włączać się wentylator ? U mnie włącza gdy wskoczy 10 kreska temp. mija jakaś krótka chwila i włącza sie wentylator.(przed pojawieniem się 11 kreski)

3. Motocykl zgasł mi raz w korku przy 11 kreskach temp. nie mogłem odpalić myślałem ze to brak paliwa ale dziś mam wrazenie że nie byl to brak paliwa. A dlaczego opisze dalej..



Po sezonie motocykl postanowiłem umyć przygotować na zimę. Po myciu odpaliłem motocykl chodził na wolnych obrotach ok. 15-20 minut po czym zgasł, na wyświetlaczu bylo 11kresek. Odczekałem chwile az ostygnie około do polowy skali temperatury. Odpalił bez problemu pochodził chwilkę normalnie bez jakiś objawów. Zgasiłem schowałem do garazu. Następnego dnia po około 24h motocykl już nie odpalił. Slychac jedynie jakby klikniecia przekazników, i z za każdą próba uruchomienia na zegarach pojawia sie jak by ktos włączał i wyłączał zaplon zegary sie resetuja itp. W zbiorniczku płynu oczywiscie po nizej minimum a w chlodnicy ok. polowa poziomu. Dodatkowo olej zrobił sie jakby ciut jaśniejszy, wizjer poziomu oleju zaszedł takim białym osadem.

Mam nadzieje ze wszystko opisalem "w miarę zrozumiale.."
Czekam na jakieś opinie i diagnozę może ktoś miał podobny przypadek..

2

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

!. Płyn w oleju.
2. Wentylator włącza się późno na seryjnym czujniku. Pomaga wymiana na akcesoryjny (dość drogi) lub na czujnik od zaprzyjaźnionej firmy Suzuki o nr. 17680-50F70. Co prawda na 100% pasuje do 690 SMC/SMC-R, ale chyba to to samo. Sprawdź sobie numery w fiszkach.
3. Trudno powiedzieć, zapalały się przy tym jakieś kontrolki?

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"
KTM 690 SMC-R

3

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

Płyn ucieka i nie ma go już czy po nagrzaniu się pojawia a po ostygnięciu znika?
Bo to drugie to poprawny objaw działania układu chłodzenia. Zwłaszcza teraz jak jest zimno.

Masło na bagnecie, korku itd. to zły objaw:) Oznacza płyn w oleju.
Zapewne tym 20sto minutowym staniem z włączonym silnikiem przegrzałeś maszynę. Ogólnie podziwiam Cię, że widząc iż jest coś nie halo z układem chłodzenia lub że może być, zostawiłeś włączony silnik na postoju na tak długo.

Te miganie wyświetlaczy może być związane z dużym poborem prądu przez rozrusznik. Być może go zatarłeś - tłok stoi w miejscu, rozrusznik nie może obrócić wałem, pobierany jest kosmiczny prąd i wszystko aż przygasa.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

4

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

gierwi napisał/a:

!. Płyn w oleju.
2. Wentylator włącza się późno na seryjnym czujniku. Pomaga wymiana na akcesoryjny (dość drogi) lub na czujnik od zaprzyjaźnionej firmy Suzuki o nr. 17680-50F70. Co prawda na 100% pasuje do 690 SMC/SMC-R, ale chyba to to samo. Sprawdź sobie numery w fiszkach.
3. Trudno powiedzieć, zapalały się przy tym jakieś kontrolki?

Wentylator włącza sie pózno na serii no ok ale te 10 kresek to jest tak jak powinno byc czy to już za późno wdg. hmm Producenta ?

Za pierwszym razem w korku nie zauważyłem nic więc myślę że nic sie nie pojawiło brak efektow na próbę odpalenia.
Był podpinany przed odpaleniem pod komputer zero błędów.

5

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

hacker33 napisał/a:

Płyn ucieka i nie ma go już czy po nagrzaniu się pojawia a po ostygnięciu znika?
Bo to drugie to poprawny objaw działania układu chłodzenia. Zwłaszcza teraz jak jest zimno.

Masło na bagnecie, korku itd. to zły objaw:) Oznacza płyn w oleju.
Zapewne tym 20sto minutowym staniem z włączonym silnikiem przegrzałeś maszynę. Ogólnie podziwiam Cię, że widząc iż jest coś nie halo z układem chłodzenia lub że może być, zostawiłeś włączony silnik na postoju na tak długo.

Te miganie wyświetlaczy może być związane z dużym poborem prądu przez rozrusznik. Być może go zatarłeś - tłok stoi w miejscu, rozrusznik nie może obrócić wałem, pobierany jest kosmiczny prąd i wszystko aż przygasa.

Płyn uciekał ze zbiorniczka podczas stygnięcia motocykla(np. przez noc) i na zimnym rano był już poniżej minium więc go uzupełniałem. Dodam ze stan oleju sprawdzałem codziennie nic się ani nie dźwigał ani nie zmieniał koloru, nie zauważyłem też białego dymu za sobą. Co do masła na korku brak śladów.

Teraz sam siebie podziwiam ale nie ma co przeżywać trzeba działać i ratować na przyszły sezon.. :)

Co do zatarcia to nie wiem czy dobrze zrobiłem mały test może kolejna głupota z mojej strony ale..
Zapodalem w moto 6 bieg przepchnąłem kawałek to normalnie tłok przeskoczył dało sie odczuc wydmuch z wydechu.

6

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

Nie pamiętam ile tam jest tych kresek, bo dawno nie jeździłem, ale to chyba norma. Może też na to mieć wpływ niski poziom płynu w chłodnicy, jeśli ni sięga czujnika.
Stan oleju za bardzo nie wzrośnie, bo większa część odparuje przez odmę.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"
KTM 690 SMC-R

7

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

gierwi napisał/a:

Nie pamiętam ile tam jest tych kresek, bo dawno nie jeździłem, ale to chyba norma. Może też na to mieć wpływ niski poziom płynu w chłodnicy, jeśli ni sięga czujnika.
Stan oleju za bardzo nie wzrośnie, bo większa część odparuje przez odmę.

Dobra skoro nie wzrośnie to chociaż powinien zmieniać kolor zgadza się ?
Przez cały czas kiedy uzupełniałem płyn kolor oleju był prawidłowy do czasu tego dłuższego postoju po myciu..
Zastanawiam mnie kwesta czemu zgasł w korku a po ostygnięciu odpalił normalnie. Z tego co wyczytałem w książce powinno pokazać się 12 kresek i zacząć migać a u mnie było 11 pyk i zgasł.

8

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

Sprawdzałeś jak wygląda świeca?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

9

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

hacker33 napisał/a:

Sprawdzałeś jak wygląda świeca?

Nie sprawdzałem obecnie nie mam dostępu do motocykla bo jestem zagranicą. A co do zawarcia to jedna kwesta.
Załóżmy że się zatarl. Więc chodził ok. 20 minut zgasł ostygl do połowy i znowu odpalił i chodził bez żadnych objawów. Więc myślę że ta opcję można by wykluczyć?

10

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

Jaki masz wydech? Jaka jest mapa?

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"
KTM 690 SMC-R

11 Ostatnio edytowany przez supermocarz690 (2019-01-11 16:02:12)

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

gierwi napisał/a:

Jaki masz wydech? Jaka jest mapa?

Jedynie co wiem o tym wydechu to ze jest marki "leovince sbk" nigdy nie znalazłem tego modelu nigdzie w internecie.
Wrzucę fotki może ktoś kojarzy. Motocykl kupiłem z tym wydechem a co do mapy nie wiem nigdy nie sprawdzałem.

https://zapodaj.net/a375439687fd7.jpg.html

12

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

Sprawdź czy nie siadło UPG. Jak poszła woda na tłok, to może mieć problem żeby to sprężyć.
Wykręć świece i sprawdź czy zakręci. To na początek. Jak zakręci i chlupnie płyn to przygotuj się do małego serwisu.
Jeśli zostawiłeś na dłużej moto z wodą w cylindrze, to nie wróży nic dobrego, łatwo o korozję wewnątrz. Wtedy lepiej nie kręcić silnikiem.

PBM

13

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

DumDum napisał/a:

Sprawdź czy nie siadło UPG. Jak poszła woda na tłok, to może mieć problem żeby to sprężyć.
Wykręć świece i sprawdź czy zakręci. To na początek. Jak zakręci i chlupnie płyn to przygotuj się do małego serwisu.
Jeśli zostawiłeś na dłużej moto z wodą w cylindrze, to nie wróży nic dobrego, łatwo o korozję wewnątrz. Wtedy lepiej nie kręcić silnikiem.


Też mam wrażenie ze to może być UPG. Moto stoi tak jakoś od 17 grudnia więc juz prawie miesiąc. Więc jeśli poszła woda to po tym okresie czasu lepiej nie robić tej próby bez świecy i czy zakręci ?

14

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

Dla bezpieczeństwa wsadź strzykawkę z wężykiem, albo endoskop jeśli masz.
Jeśli będzie jakikolwiek ślad wody lepiej nie ryzykować. Świeca też coś powinna pokazać.

PBM

15

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

DumDum napisał/a:

Dla bezpieczeństwa wsadź strzykawkę z wężykiem, albo endoskop jeśli masz.
Jeśli będzie jakikolwiek ślad wody lepiej nie ryzykować. Świeca też coś powinna pokazać.

Tak zrobię jak tylko będę w kraju niestety nie wiem kiedy..

Jeśli będzie woda to raczej UPG A co jeśli nie będzie o ile jest taka możliwość aby nie było ?