16

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

Motocykl odpala problemem był slaby aku...
Świeca kolor kawa z mlekiem sucha
stary olej wymieniony na świeży dalej zły kolor nowy olej wymieniony na jeszcze nowszy razem z kompletem filtrów ten sam problem.
motocykl odpala pracuje idealnie obroty itp.

olej za każdym razem wygląda jak woda z błotem

https://zapodaj.net/images/815577f78649e.jpg
https://zapodaj.net/images/450591bdab2fa.jpg
Dodatko zauważyłem że przy wyższej temp. około 10 kresek(przy 10 włącza się wiatrak nie grzałem więcej.)
robi się dość twardy wąż którym idzie woda na silnik. Zbrojenie węża( białe nitki w środku węża) zaczynają się lekko pocić.
Stan płynu w chłodnicy full pod korek ale to co wleje do zbiorniczka wyrównawczego zawsze podczas stygnięcia wciągnie..

Więc Uszczelka pod głowica i przerwa między kanałami olejowy wodnym ?
czy może uszczelka pod cylinder i tam jest pękniecie dzięki czemu motocykl odpala i chodzi normalnie?
Kompresji nie sprawdzałem szczerze mówiąc nawet nie wiem jaki powinien być wynik nie znalazłem nigdzie parametru..

17

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

płyn chłodniczy miesza się z olejem. Silnik na stół i weryfikacja.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

18

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

Ja też obstawiam uszczelkę jedna lub druga. Chciałem się upewnić co myślą o tym inni może jeszcze się ktoś wypowie..

19 Ostatnio edytowany przez ciernik (2019-02-09 21:16:10)

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

Zanim bym się dobrał do głowicy i cylindra, przeanalizowałbym jeszcze na początek pompę wody.
Nie miałem 690 co prawda, no i po fiszkach widzę, że są dwa uszczelniacze na wałku pompy wody. Ktm najczęściej wtedy między nimi daje taki kanał przelewu płynu lub oleju.  Zależnie który uszczelniacz słabnie z dziurki coś wycieka.
Jeżeli kanał jest i jest drożny to ubytek płynu byłoby widać i moja teoria raczej nie ma sensu.
Jeżeli kanału nie ma (tak jak nowe exc 450/500 czy np. 990), lub jest zapchany, (widziałem wkręcone w kanał śruby jak leciało :) ..  to zaczął bym od uszczelniaczy pompy wody.

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally

20

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

Myślisz że wtedy robił by takie ciśnienie na tym wężu zasilającym?
No i czemu gaśnie przy 11 kresacha temperatury jak powinno być 12 i zacząć mrugać.. ?

21 Ostatnio edytowany przez ciernik (2019-02-09 22:04:54)

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

supermocarz690 napisał/a:

Myślisz że wtedy robił by takie ciśnienie na tym wężu zasilającym?
No i czemu gaśnie przy 11 kresacha temperatury jak powinno być 12 i zacząć mrugać.. ?

To jedna z opcji gdzie płyn może dostawać się do silnika.
Prosta i tania do sprawdzenia.

Korek chłodnicy pewnie ma 2 bary, wiec to normalne, że wąż jest twardy.
Dopóki nie wywala pary, ciśnienie nie jest za duże.
No chyba, że korek masz zepsuty....

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally

22

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

Hmm korek wdg fiszek ma 1.4 bara
Czy mam sprawny nie wiem..

A możesz rozwinąć co miałeś na myśli
"widziałem wkręcone w kanał śruby jak leciało :) "

23 Ostatnio edytowany przez ciernik (2019-02-09 22:08:49)

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

supermocarz690 napisał/a:

A możesz rozwinąć co miałeś na myśli
"widziałem wkręcone w kanał śruby jak leciało :) "

Normalnie. Jak się lekko pociło, ktoś wkręcił blachowkręt na silikon żeby nie leciało na zewnątrz.
Wtedy leci do silnika :)

Ja nie wiem czy to dobry trop.
Możliwe, że miesza się w kanale w cylinder/gowica.
Tam będą koszty. Tu za darmo. Tylko tyle.

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally

24

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

Zacznij powoli szukać przyczyny ale praktycznie a nie teoretycznie.
Zacznij od tej pompy wody. Może spotkało Cię coś podobnego jak tutaj.
[url]https://www.supermotojunkie.com/showthread.php?143701-KTM-690-Head-Gasket-Replacement[/url]

Jeżeli pompa okej to musisz rozebrać silnik od góry.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

25 Ostatnio edytowany przez levis (2019-02-09 23:18:33)

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

A to nie jest tak, ze te dwa simmery w pompie oddzielone sa perzerwa i dziurka, ktora wylatuje plyn lub olej w zaleznosci co sie zjebie, wlasnie, zeby nie mieszaly sie plyny w razie awarii ktoregos z simmerow ? :-)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

26 Ostatnio edytowany przez ciernik (2019-02-10 00:06:35)

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

levis napisał/a:

A to nie jest tak, ze te dwa simmery w pompie oddzielone sa perzerwa i dziurka, ktora wylatuje plyn lub olej w zaleznosci co sie zjebie, wlasnie, zeby nie mieszaly sie plyny w razie awarii ktoregos z simmerow ? :-)

Generalnie kiedyś częściej były a teraz coraz częściej nie ma dziurki. Zależy od konstrukcji.
Trzeba pilnować bo nie ma ostrzeżenia niestety.
Wycierają się też wałki pod simeringiem.
Trzeba zagladać częściej jak do tłoka
Pocieszające że simering OEM 19zl i prosta robota.

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally

27

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

Zacznę od kontroli tej pompy. Najszybciej I koszty najmniejsze..

28

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

dalej uważam, że to nie pompa.

Na logikę - jakby zjebał się uszczelniacz olejowy, to olej spierdalałby do płynu chłodniczego, ale ciągle olej byłby w dobrym kolorze, tylko płyn chłodniczy byłby kiepski.

Jakby zjebał się uszczelniacz od płynu chłodniczego, to skąd brałoby się ciśnienie (twardniejący wąż od chłodzenia) ?

Najszybciej, to kup lub pożycz od kogoś test do wykrywania CO w układzie chłodzenia.

wg mnie na 95% zjebana kwestia głowica/uszczelką po dnią :)

good night :)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

29

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

levis napisał/a:

dalej uważam, że to nie pompa.

Na logikę - jakby zjebał się uszczelniacz olejowy, to olej spierdalałby do płynu chłodniczego, ale ciągle olej byłby w dobrym kolorze, tylko płyn chłodniczy byłby kiepski.

Jakby zjebał się uszczelniacz od płynu chłodniczego, to skąd brałoby się ciśnienie (twardniejący wąż od chłodzenia) ?

Najszybciej, to kup lub pożycz od kogoś test do wykrywania CO w układzie chłodzenia.

wg mnie na 95% zjebana kwestia głowica/uszczelką po dnią :)

good night :)

Taki wystarczy ?
[url]https://allegro.pl/oferta/tester-szczelnosci-uszczelki-glowicy-co2-50-testow-6267558995?utm_source=google&utm_medium=cpc&gclsrc=aw.ds&ev_campaign=_mtrzcj_czescimaszyn_pla_akcesoria_narzedzia_i_sprzet_warsztatowy&ev_adgr=Narz%C4%99dzia%20i%20sprz%C4%99t%20warsztatowy&gclid=Cj0KCQiAkfriBRD1ARIsAASKsQJz-7CRFYXnRnh13Uf5xTYyzS61Y6-TKV4skXs_GoITDSA-PMDKPgAaAnzXEALw_wcB&fbclid=IwAR11nS5yNFP_eVizjozW3Ohb9MGmPvyBmHY1DDGjQipu0kSmYxUTlxJWPag[/url]

czy są jakieś lepsze/gorsze ? ( bo tańsze i droższe wiem że są.. :D )

30

Odp: KTM SMR 690 nie odpala, uciekający płyn, nieciekawy kolor oleju...

to żadna rakietowa technologia, to co podałeś wystarczy :)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450