16

Odp: Motocykl powyścigowy

W tym smr masz do wymiany korba, tłok i zawory. To minimum. Nie mówię że to źle. Taki czas. Ale później wiesz co jest

"Nie ma boga. Jest Mmmmotór!"
KTM SMR450 '13 #23

17

Odp: Motocykl powyścigowy

Czyli jakieś 4 tys + robocizna bo sam tego nie wykonam. Domyślam się w takim razie , że tak będzie z każdym sprzętem , który nie kosztuje 20 tyś

18

Odp: Motocykl powyścigowy

Dla świętego spokoju każdego wyczyna warto otworzyć po kupnie.
Ja wolałbym kupić i zrobić remont niż kupić po remoncie.
Ktoś zrobi remont, zapomni wymienić jakąś małą pierdołkę (tak jak levis mierzy sprężyny a nie wymienia) np. pompę oleju albo łożysko balansera i ono Ci się urywa za 5-10mth robiąc spustoszenie w wyremontowanym silniku.

Jeżeli masz blisko to jedź zobaczyć tego smr-a i oceń go chociaż z zewnątrz. Zobacz w jakim stanie ma napęd, tarcze hamulcowe, łożyska główki ramy, łożyska kół. Czy faktycznie wygląda na zadbany. Czy odpali od razu. Bo czasami ktoś tu się zastanawia nad perełkami przez miesiąc myśląc i pytając o jakieś detale a na miejscu się okazuje że sprzęt w ogóle nie bangla.

Tarcze i klocki to lekko ponad 1000zł. Poproś więc może kolesia o lepsze fotki tych podzespołów.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

19

Odp: Motocykl powyścigowy

hacker33 napisał/a:

Jeżeli masz blisko to jedź zobaczyć tego smr-a i oceń go chociaż z zewnątrz.

W jedna stronę mam 500km , muszę znaleźć jeszcze z jedna lub dwie sztuki do obejrzenia po drodze .

Wczoraj odgrzebałem tu na forum temat o wybuchających silnikach rfs smrów ze starszych modeli i muszę przyznać , że odrobinę to wystudziło moje zapędy

20

Odp: Motocykl powyścigowy

haker - są części, które wymagają wymiany za każdym razem a są takie, które wymagają inspekcji i jeżeli jest w normie to się zakłada i tyle...

tym tokiem rozumowania, za każdym razem jak otwierasz silnik, to powinieneś korbę wymienić, a nie mierzyć.

Wiadomo, że najlepiej po otworzeniu silnika to zostawić tylko wał, skrzynie biegów i cylinder jak trzyma wymiar - a resztę wymienić... Natomiast takich remontów chyba nikt oprócz jakiś pro teamów GP może sobie na to pozwolić.

Co innego jeżeli chodzi o newralgiczne rzeczy - typu uszczelniacze, kluczowe łożyska, oringi - te zawsze wymieniam.

Także podtrzymuję moje zdanie, że mierzenie sprężyn, które defacto pracują z lekkimi zaworami tytanowymi to całkowicie normalny proces :)

Odnośnie tematu - jeżeli chcesz jeździć przez kolejne 60 godzin to weź po prostu moto od delty. Jeżeli chcesz kupić od razu otworzyć i zrobić wszystko tak, żeby wytrzymało kolejne 100h, to bierz KTMa od miecia.

Jeżeli śpisz na forsie, nie boisz sie serwisu i chcesz mieć top maszynę, to bierz TMa od Mańka

tyle w temacie

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

21

Odp: Motocykl powyścigowy

Z RFS "wybuchały" jeżeli można to tak nazwać tylko 560.
Pozostałe pojemności są "bezpieczne". A jeżeli coś się komuś stało to chyba tylko przez nie umiejętny serwis lub przez przeciąganie interwałów serwisowych bo to przecież pancerny RFS.

Ogólnie co nie kupisz na tor z torowych maszyn lub nawet z cywilnych i będzie je ujeżdżał tylko po torze to licz się z corocznym remontem/inspekcją. Jeżeli będzie szarpać te 50mth w sezonie.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

22

Odp: Motocykl powyścigowy

A jak z bleboodpornością takich sprzętów ? przez zimę zamierzam szlifować technikę i formę na pitbikach , ale na początku pewnie trochę gleb będzie.

23

Odp: Motocykl powyścigowy

idioto odporne.
Oczywiście jak się postarasz to wszytko popsujesz.

Z moich doświadczeń:  Warto zabezpieczyć chłodnice, jak chcesz jeździć w terenie. No i co jakaś mocniejsza gleba to kierownica może się pogiąć.

Pozdrawiam,
Piotrek

24

Odp: Motocykl powyścigowy

Warto mieć w zapasie na każdy wyjazd klamkę sprzęgła.
A w garażu dźwignię zmiany biegów.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

25

Odp: Motocykl powyścigowy

hacker33 napisał/a:

Warto mieć w zapasie na każdy wyjazd klamkę sprzęgła.
A w garażu dźwignię zmiany biegów.

klamka Sprzęgło, hamulec. Zestaw do odpowietrzania hamulca jak lubi się robić fikołki. ;)

Pozdrawiam,
Piotrek

26

Odp: Motocykl powyścigowy

Lepiej od zawodnika niż od Andrzeja który płacze, że jedna mała uszczelka kosztuje 150zł.

27

Odp: Motocykl powyścigowy

mallly200sx napisał/a:
hacker33 napisał/a:

Warto mieć w zapasie na każdy wyjazd klamkę sprzęgła.
A w garażu dźwignię zmiany biegów.

klamka Sprzęgło, hamulec. Zestaw do odpowietrzania hamulca jak lubi się robić fikołki. ;)

No i najważniejszy element, którym naprawisz wszystko to trytyrytki i można śmigać na zawody :)

KTM SMC-R 690 - był :(
Husqvarna FS450  #510  :)

28

Odp: Motocykl powyścigowy

mallly200sx napisał/a:

Zestaw do odpowietrzania hamulca jak lubi się robić fikołki. ;)

Trauma po MM została xD

#66

29

Odp: Motocykl powyścigowy

Żonkil napisał/a:
mallly200sx napisał/a:
hacker33 napisał/a:

Warto mieć w zapasie na każdy wyjazd klamkę sprzęgła.
A w garażu dźwignię zmiany biegów.

klamka Sprzęgło, hamulec. Zestaw do odpowietrzania hamulca jak lubi się robić fikołki. ;)

No i najważniejszy element, którym naprawisz wszystko to trytyrytki i można śmigać na zawody :)

Zapomniałeś o równie ważnej Power Tape!?

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

30

Odp: Motocykl powyścigowy

mainz napisał/a:

A jak z bleboodpornością takich sprzętów ? przez zimę zamierzam szlifować technikę i formę na pitbikach , ale na początku pewnie trochę gleb będzie.

Gleby zawsze są,a te na początku są najbezpieczniejsze:)

Było MT-09,WR125X,jest MT-07-SP