526

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Zdjęcie ze slack'a nie działa. Trzeba się zalogować :)

DRZ400 SM -> WR250X-> CR 250 R -> RMZ450 RR -> nicość

527

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

teraz powinno działać

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

528

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

czary mary czary mary - cyk

spodziewane straty - tłoki, cylindry, korby, zawory - jak będzie coś mniej, to byłoby miło...


http://i66.tinypic.com/20le6p.jpg

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

529

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Wrzucaj w rame 5,5!

https://www.bikepics.com/members/81

530

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Skomplikowane te Aprillie jak silnik się wyjmuje 4 miesiące :)

DRZ400 SM -> WR250X-> CR 250 R -> RMZ450 RR -> nicość

531

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

barnabab napisał/a:

Skomplikowane te Aprillie jak silnik się wyjmuje 4 miesiące :)

Levisik wczuł się we włoski styl pracy, dlatego ;)

https://www.bikepics.com/members/81

532

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Delta, nie chcę 5.5 - nie da się tym jeździć w terenie, a mi motocykl musi służyć do duala :)

jakbym nie miał zapasowych cylindrów, to rozważyłbym bigbora na 500cc, ale, że mam to raczej tego nie zrobię. Z resztą i tak moto za mocne jak na moje umiejętności :)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

533

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Pokaż kotku, co masz w środku ;)
Jak otworzysz to daj znać :)

Pozdrawiam,
Piotrek

534

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Ok, silnik częściowo rozebrany. Tylny cylinder, tłok, zawory, głowica - całe.

Na przednim niezłe cuda. Tłok rozsypany, korba zawinięta jak pyton nad wisłą, w koniku brakuje rolki. Co ciekawe głowica wygląda na nietkniętą i zawory też...

Jeszcze nie wiem do końca co było przyczyną wybuchu. Luzy zawory na tylnym cylindrze były ok. W sumie to widzę dwie opcje.

Albo urwała się rolka od konika, przez co spaliny nie wydostały się z silnika, zostały ponownie sprężone i coś wybuchło.

Albo było za ubogo i po prostu tłok od spodu nie wytrzymał i puścił sworzeń.

Co ciekawe, tłok był w normalnym położeniu, tylko spód się urwał. Oczywiście cylinder również do śmieci...

https://images92.fotosik.pl/50/1bd6b9a523c49487.jpg
https://images89.fotosik.pl/50/1981eeef8847c413.jpg
https://images89.fotosik.pl/50/199e4150eb5301fb.jpg

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

535

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

https://images89.fotosik.pl/50/31460456ff31b0a1.jpg
https://images91.fotosik.pl/51/55f658021adc8a47.jpg
https://images90.fotosik.pl/51/7353edab4db06b53.jpg
https://images90.fotosik.pl/51/4e59d051026e7ffc.jpg
https://images89.fotosik.pl/50/7309b84e31cd4963.jpg
https://images91.fotosik.pl/51/edd600534de062e5.jpg
https://images91.fotosik.pl/51/7fec158212a93a2b.jpg

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

536

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Kolor korby troche slaby. Z drugiej strony tez jakies zderzenie..

Pozdrawiam,
Piotrek

537

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Sprzedaj mi ta krzywa korbe XD

Pozdrawiam,
Piotrek

538

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Nieotworzenie zaworu wydechowego nie wytworzyłoby ciśnienia w cylindrze dużo większego niż przy normalnym spalaniu. Otwarcie zaworu ssącego w GMP spowodowałoby wyrzut gazów w dolot.
Ale k* seger jako zabezpieczenie sworznia tłoka? Czy to wymyślił inżynier z Lamborgini z czasów kiedy jeszcze nie produkowali samochodów? Przyjrzyj się tulei cylindra czy nie ma śladu po sworzniu tłoka. Jakiś czas temu robiłem silnik od 50 2T, nie mogłem uwierzyć jak mi kolega tłumaczył że w nim tłok nie dochodził do końca cylindra. Tłok połamany od sworznia w dół. Przemierzyłem wszystko, bo nie mogłem uwierzyć jak to się stało. W końcu się okazało że był zestaw 60 cm³ ale założony był sworzeń od 50 cm³ więc krótszy o jakieś 2..3 mm. Wystarczyło aby osłabić gniazda sworznia w tłoku.
Idąc tym tropem, rolka dźwigienki zaworowej mogła pęknąć po urwaniu tłoka, zawór musiał się spotkać z tłokiem.
Ciesz się że nie poszło więcej drogich części. Karterów nie uszkodziło?

539

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Dzięki za wypowiedź :)

Aktualnie kupiłem identyczne tłoki, tylko tym razem jako zabezpieczenie drut.

W sumie co jest złego w zabezpieczeniu seigerami ?

Na cylindrze widać wżerę - albo właśnie od swożnia albo od krawędzi tłoka...

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

540

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Seger czy drut co za różnica?

Aprillia ma jakiś natrysk oleju na denko tłoka czy tylko rozbryzg?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD