Pamiętajmy, że mowa tutaj o motocyklach szosowych i różnych mocach silnika.
Oprócz samej masy i jej rozłożenia, są jeszcze inne czynniki wpływające na to, jak się prowadzi motocykl, jak się go przewala na boki i odczuwa masę.
DRZ ma mniejszy kąt i mniejszy rozstaw osi, co powoduje efekt "kota" mimo swojej masy. Poniżej dane, które to dobrze ukazują:
drz - 1460 mm , kąt główki ramy - 26 stopni , masa ~140 kg
lc4 - 1510 mm , kąt główki ramy - 28 stopni , masa ~142 kg
sxv - 1495 mm , kąt główki ramy - 27 stopni , masa ~135 kg
i dla porównania typowy wyczyn Husqvarna FS 450:
fs450 - 1475 mm , kąt główki ramy - 26 stopni, masa ~113 kg
Mimo iż SXV jest najlżejsza, to prowadzi się trudniej od DRZty. Ja nie miałem okazji przejechać się na LC4, ale Dominik po przejechaniu się na Apce stwierdził, że dużo ławiej się ją kładzie i jedzie w terenie.
Generalnie w drogowych sm, im moto jest mocniejsze, tym ma większy kąt główki i rozstaw osi, aby przy pałowaniu było w miarę stabilnie.
Takie tam moje spostrzeżenia :-)
MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450