16

Odp: SMC 690 licznik i odpalanie

Ja kiedyś miałem problem z 950 SM i po takim tekście dealera, napisałem maila prosto do centrali na wschodnią Europę chyba w Bratysławie. Pojechałem zawieźć kopię listu do dealera i zanim wróciłem do domu miałem telefon że "owszem wszystko jest na dobrej drodze i proszę uzgodnić termin naprawy z dealerem".

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

17 Ostatnio edytowany przez Spidzior (2017-10-15 14:17:12)

Odp: SMC 690 licznik i odpalanie

Napisałem do kolejnego serwisu, ale odpowiedź taka sama - czyli nie było żadnej akcji serwisowej z licznikami, a parę osób mówiło co innego hehe. Doszła mi jedna sprawa z klaksonem. Jak motocykl zimniutki i nie jeżdżony to napierdziela głośno, a podczas jazdy i z czasem jak naciskam to dźwięk klaksonu jest coraz to słabszy - zanika, a później w ogóle nie działa. Klakson do wymiany chyba, co? Co do licznika, to udało mi się odświeżyć zdjęcia z zagranicznego forum i gość jakiś odpowietrznik z boku licznika robił - wiercił w tym plastiku. Aż tak, to raczej bym nie chciał robić, myślałem, że da radę to jakoś uszczelnić. Choć w jego przypadku parował wyświetlacz, a u mnie paruje tylko sam plastik.

KTM 690 SMC

18

Odp: SMC 690 licznik i odpalanie

Jak masz przelotowe tłumiki to po co klakson xD
Ja w ogole osobiscie nie używam :P

https://www.instagram.com/mdesign_projects/
                      SMCR 2016 <3

19

Odp: SMC 690 licznik i odpalanie

W starych katach klakson pierdział przez kondensator.
Nie wiem czy w 690 jest też kondensator jak tak to on może być winien.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

20

Odp: SMC 690 licznik i odpalanie

Pokaż fotkę jak masz zamontowany klakson. Jeśli jest blisko kolektora lub chłodnicy to rozgrzewa
się zbyt mocno i nie będzie działał prawidłowo.

21 Ostatnio edytowany przez Spidzior (2017-10-23 09:08:29)

Odp: SMC 690 licznik i odpalanie

Klakson jest tak jak fabryka dała.

Co do odpalania, to zauważyłem że na zimnym łapie od strzała, na gorącym tak samo, ale jak się odpali zaraz po zgaszeniu. Dopiero chwilę dłużej kręci jak stoi jakieś 10-20minut. Później już od strzała. A kolejna sprawa, czasami  potrafi "zresetować" licznik przy odpalaniu. tzn wyświetla się soft 33/2 bodajże i dat 11 chyba ( co do cyfr nie jestem pewien ) ale dzieje sie tylko tak jak próbuje odpalić, motocykl odpala licznik znowu się "załącza" i wszystko bangla.

KTM 690 SMC

22

Odp: SMC 690 licznik i odpalanie

Słaby akumulator?

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

23

Odp: SMC 690 licznik i odpalanie

No wyczytałem na zagranicznym forum, że może to być sprawka aku, aczkolwiek gość napisał że podmieni i da znać i znaku brak. Czyli podejrzewam problem rozwiązany, to brak odpowiedzi hehe. Że nie ma tu nikt obok mnie 690, bo bym porównał klekota z innym :(

KTM 690 SMC

24 Ostatnio edytowany przez kamilos (2017-10-23 19:47:55)

Odp: SMC 690 licznik i odpalanie

Spidzior napisał/a:

Klakson jest tak jak fabryka dała.

Co do odpalania, to zauważyłem że na zimnym łapie od strzała, na gorącym tak samo, ale jak się odpali zaraz po zgaszeniu. Dopiero chwilę dłużej kręci jak stoi jakieś 10-20minut. Później już od strzała. A kolejna sprawa, czasami  potrafi "zresetować" licznik przy odpalaniu. tzn wyświetla się soft 33/2 bodajże i dat 11 chyba ( co do cyfr nie jestem pewien ) ale dzieje sie tylko tak jak próbuje odpalić, motocykl odpala licznik znowu się "załącza" i wszystko bangla.

Spidzior, ja miałem dokładnie takie objawy z resetowaniem licznika jak opisujesz i winny okazał się akumulator. Na początku licznik się resetował raz na kilka dni, później codziennie, aż w końcu któregoś dnia w ogóle nie odpalił. Była to oryginalna 9 letnia Yuasa, wymieniłem na ten sam model i problem z resetowaniem licznika znikł :)

Co ciekawe ten stary akumulator udawało mi się ładnie podładować i trzymał prawie 13V przez kilka tygodni, ale podczas rozruchu nie miał już mocy mimo, że napięcie nie spadało znacząco. Aku zdechł w poniedziałek rano przed pracą, mimo, że w niedziele jeszcze nic nie wskazywało na brak prądu. Kolejne ładowanie już nic nie pomogło, zamówiłem nowy jeżdżąc kilka dni komunikacją miejską w oczekiwaniu na kuriera :)

kamilos.net

25

Odp: SMC 690 licznik i odpalanie

Licznik nie ma wewnętrznej baterii tak jak inne?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

26

Odp: SMC 690 licznik i odpalanie

Nie, ale ma pamięć przebiegu.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

27

Odp: SMC 690 licznik i odpalanie

U mnie dokladnie taki objaw był z dwa lata temu. Gubil godzine, najpierw zadko, potem coraz czesciej i w koncu pod robota nie odpalil :) WWymaina aku oczywiscie zalatwila problem :)

28

Odp: SMC 690 licznik i odpalanie

Jeszce powinna błysnąć czerwona kontrolka w prawym dolnym narożniku z ikonką akumulatora. Przynajmniej w SMC z 2009 tak miałem.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

29

Odp: SMC 690 licznik i odpalanie

Zgadza się, błyska. No to sprawca już tego zajścia jest, dzięki :) Co do tego lekkiego parowania jeszcze się nie zabierałem, bo pogoda za fajna była. Ale zauważyłem, że dziad nie zawsze paruje. Ostatnio jeździłem w podobnej temp. co wtedy i nie zaparował.

KTM 690 SMC

30

Odp: SMC 690 licznik i odpalanie

Muszę wrócić do tematu. W czym szukać przyczyny?

Moto rok temu około 3 tys km, w lecie i później na jesień odpalało na dotyk. W serwisie wymieniona świeca, ustawione zawory, wymieniony popychacz zaworów wydechowych (profilaktycznie ze względu na łożysko).

Pierwszy zauważony problem na jesień to niemożliwość odpalenia przy pierwszym wciśnięciu rozrusznika. Tak jakby rozrusznik był zblokowany i nie kręcił. Pomagało dotknięcie i puszczenie rozrusznika, po czym pełne wciśnięcie już normalnie kręciło silnik i odpalało.

Drugi zauważony problem po zimie. Kręcił silnikiem, ale nie odpalał. Rozładowałem aku. Po podpięciu do aku samochodowego i dozowaniu gazem podczas kręcenia rozrusznikiem w końcu zaskoczył.

Teraz od zimy odpala dopiero za trzecim razem. 1. Dotknięcie rozrusznika, aby odblokował, 2. pełne wciśnięcie, kręci ale nie odpala, 3. pełne wciśnięcie, kręci i odpala.

Dzisiaj pod pracą miałem ten sam objaw jak po zimie. Tzn. kręcił, ale nie mógł odpalić. Aku rozładowane. Pomogło podpięcie kabli z aku samochodu i dozowanie gazem przy kręceniu.


Wydech przelot, wyłączone SAS i lambda, przed zimą zrobiona adaptacja 15 min i rollgaz. Przebieg 20 tys km.

Podejrzewam, że od nowości nie był wymieniany filtr paliwa ani pompa, nie był sprawdzany/czyszczony wtrysk oraz nie była regulowana przepustnica. Blokowanie rozrusznika przy pierwszym kręceniu przypisuję wadliwemu dekompresatorowi, nie wiem czy słusznie.

Czy mieliście podobny problem? Silnik delikatnie łapie, ale trochę mu brakuje aby w pełni zaskoczył. Czuć paliwo z wydechu.
[url]https://youtu.be/ZF7Fy9A6ciY[/url]

Poranne normalne odpalanie:
[url]https://youtu.be/JPVcdWxL_P0[/url]

kamilos.net