1,186

Odp: Szybkie pytania - szybkie odpowiedzi

[url]http://www.gearingcommander.com/[/url] - pod koniec jest porównanie długości łańcucha. Podejrzewam że przy zmianie +5 zębów wystarczy dodać 2 ogniwa, max 4. A 5 na pewno nie dodasz bo nie zepniesz - musi być parzyście.

1,187

Odp: Szybkie pytania - szybkie odpowiedzi

Użytkownik napisał/a:

^ Odpowietrzyłeś układ na dolnym i górnym odpowietrzniku? Mi w dziobalu tak się uszczelka zassała jak złapało powietrza do układu.

Nie ja to robiłem ale, Podobno tak :) Jesli sama poprawa tej gumki nie pomaga to probowac odpowietrzyc jeszcze raz?

1,188

Odp: Szybkie pytania - szybkie odpowiedzi

marcin_t napisał/a:
Użytkownik napisał/a:

^ Odpowietrzyłeś układ na dolnym i górnym odpowietrzniku? Mi w dziobalu tak się uszczelka zassała jak złapało powietrza do układu.

Nie ja to robiłem ale, Podobno tak :) Jesli sama poprawa tej gumki nie pomaga to probowac odpowietrzyc jeszcze raz?

Nic innego mi do głowy nie przychodzi, także spróbuj odpowietrzyć (zaczynając od dolnego cylinderka). Być może za mało płynu wlane i uszczelka ma za dużo miejsca do pracy?

1,189

Odp: Szybkie pytania - szybkie odpowiedzi

Ilość płynu raczej nie ma nic do rzeczy.
Uszczelkę zasysa jak wciśniesz klamkę. Jak klamkę puścisz to płyn wraca do zbiorniczka i uszczelka wraca.
Mi to wygląda, że albo był wyciek i powstało podciśnienie albo ktoś upuścił odpowietrznikiem i zassało.

Druga sprawa bo nigdy tego nie rozgryzałem ale każda przykrywka od zbiorniczka ma nacięcie,rowek od dołu. Uszczelki też mają chyba rowek i służy to do regulacji ciśnienia nad uszczelką.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

1,190

Odp: Szybkie pytania - szybkie odpowiedzi

hacker33 napisał/a:

Druga sprawa bo nigdy tego nie rozgryzałem ale każda przykrywka od zbiorniczka ma nacięcie,rowek od dołu. Uszczelki też mają chyba rowek i służy to do regulacji ciśnienia nad uszczelką.

sprawdze, bo moze odwrotnie zalozylem pokrywke albo nie spasowalem rowkow w tej uszczelce...

1,191

Odp: Szybkie pytania - szybkie odpowiedzi

ktm 690 sm "dziobal" - 1 czasie jazdy i zmiany biegu na wyzszy (chyba glownie 5-6) zdaza sie ze wskakuje jak by luz. Co to moze byc? czy to mzo ejakas w miare normalna przypadlosc?

1,192

Odp: Szybkie pytania - szybkie odpowiedzi

Sporo osób zgłasza podobne problemy. Niektórzy instalują to: [url]https://ktmtwins.com/collections/690-enduro/products/factory-690-shift-kit.[/url]
Moim zdaniem nie ma co narzekać, większość fałszywych luzów to efekt niechlujnej zmiany biegów. Jeżeli odpowiednio to robisz, to raczej nie ma opcji znalezienia luzu.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

1,193 Ostatnio edytowany przez marcin_t (2017-06-19 11:22:56)

Odp: Szybkie pytania - szybkie odpowiedzi

gierwi napisał/a:

Sporo osób zgłasza podobne problemy. Niektórzy instalują to: [url]https://ktmtwins.com/collections/690-enduro/products/factory-690-shift-kit.[/url]
Moim zdaniem nie ma co narzekać, większość fałszywych luzów to efekt niechlujnej zmiany biegów. Jeżeli odpowiednio to robisz, to raczej nie ma opcji znalezienia luzu.

Cos ten link mi nie dziala, mozesz powiedziec co oznacza niechlunja zmiana biegow? moze cos robie zle a o tym nie wiem I moge to poprawic?

EDIT:
W linku wdarla sie kropka na koncu dlatego nie dziala.

1,194

Odp: Szybkie pytania - szybkie odpowiedzi

Często krótkie "pyknięcie" w wajchę od biegów powoduje wyłączenie jednego biegu i niewłączenie kolejnego. Niektóre sprzęty znoszą to lepiej, inne gorzej.
Powinno to wyglądać tak: zmianę biegu zaczyna i kończy noga. W praktyce powinno się wywrzeć lekki nacisk do oporu na dźwignię kiedy jeszcze przyspieszamy (nie za długo, ale powinna to być wyraźnie pierwsza czynność podczas zmiany biegu), następnie przymykamy gaz jednocześnie lekko wciskając sprzęgło (lub nie, jak kto lubi) i okaże się że ten nacisk na wajchę spowoduje zmianę biegu natychmiast po tym ujęciu gazu. Kontynuujemy ten nacisk do momentu odpuszczenia sprzęgła i otwarcia gazu. Czasem będzie możliwe odczucie że bieg nie wszedł do końca i dopiero po odpuszczeniu sprzęgła dźwignia "doszła" do końca. Po otwarciu gazu odpuszczasz nogę z dźwigni i gotowe.
To samo oczywiście przy redukcji. Podczas jazdy terenowej, może nie być czasu i możliwości takiej precyzyjnej zabawy, ale mówimy chyba o asfalcie? Trwa to pewnie z 1/100 czasu który był potrzebny do przeczytania tego tekstu. :-)
Mam nadzieję że się jasno wyraziłem.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

1,195

Odp: Szybkie pytania - szybkie odpowiedzi

gierwi napisał/a:

Często krótkie "pyknięcie" w wajchę od biegów powoduje wyłączenie jednego biegu i niewłączenie kolejnego. Niektóre sprzęty znoszą to lepiej, inne gorzej.
Powinno to wyglądać tak: zmianę biegu zaczyna i kończy noga. W praktyce powinno się wywrzeć lekki nacisk do oporu na dźwignię kiedy jeszcze przyspieszamy (nie za długo, ale powinna to być wyraźnie pierwsza czynność podczas zmiany biegu), następnie przymykamy gaz jednocześnie lekko wciskając sprzęgło (lub nie, jak kto lubi) i okaże się że ten nacisk na wajchę spowoduje zmianę biegu natychmiast po tym ujęciu gazu. Kontynuujemy ten nacisk do momentu odpuszczenia sprzęgła i otwarcia gazu. Czasem będzie możliwe odczucie że bieg nie wszedł do końca i dopiero po odpuszczeniu sprzęgła dźwignia "doszła" do końca. Po otwarciu gazu odpuszczasz nogę z dźwigni i gotowe.
To samo oczywiście przy redukcji. Podczas jazdy terenowej, może nie być czasu i możliwości takiej precyzyjnej zabawy, ale mówimy chyba o asfalcie? Trwa to pewnie z 1/100 czasu który był potrzebny do przeczytania tego tekstu. :-)
Mam nadzieję że się jasno wyraziłem.

Dzieki! bede sie uczyl, zobaczymy moze pomoze.

Przegrzebalem na szybko jakies zagraniczne fora I faktycznie, sporo ludzi ma to samo.  Proponuja tez a poczatek obnizene dzwigni zmiany biegow, sprawdze bo moja faktycznie wydaje sie byc troche za wysoko, moze zda egazamin :) A to z KTM twinsa pewnei spoko ale cenia wcale nie najnizsza :)

1,196

Odp: Szybkie pytania - szybkie odpowiedzi

W sm miałem luz miedzy 5 a 6 jeśli nie postarałem się dobrze wbić. W smc dodatkowo miedzy 2 a 3 czasami się pojawi.

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18882081_10158762591205282_6853731291942194241_n.jpg?oh=82208d7c7f0a66a57c2f0ed7d0c3fb46&oe=59E86957

1,197

Odp: Szybkie pytania - szybkie odpowiedzi

Panowie jakie sa srednice osiek w ktm exc 400 2001  rok ? Chce kupic kola supermoto i nie wiem jakich otworow szukac. Drugie pytanie to jaka liczba zebow bedzie optymalna na tylniej zebatce ?

1,198

Odp: Szybkie pytania - szybkie odpowiedzi

Czy w 690 SM 2008 jest czujnik ciśnienia oleju i odpowiadająca mu lampka na zegarach, która powinna zgasnąć po uruchomieniu silnika?

kamilos.net

1,199

Odp: Szybkie pytania - szybkie odpowiedzi

U mnie w 2007 prestige nie ma, też mnie to zastanawiało.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

1,200

Odp: Szybkie pytania - szybkie odpowiedzi

Witam, szybkie pytanko. Mam przedmuch z kolektora wchodzącego do tłumika przy skręceniu na opasce. W jaki sposób mogę to porządnie uszczelnić? Przesunięcie opaski trochę do przodu i Dokrecenie nie pomogło. Dmucha jak głupi i mnie to denerwuje