Różne opinie są na ten temat. Zacząć trzeba od tego co powoduje walenie w wydech.
Zwykle jest to ubogi skład mieszanki podczas zwalniania. Zwykle wiąże się to właśnie z przelotowymi wydechami i wyczynowymi gaźnikami, mapami.
Ciężko jest to wyeliminować w motocyklach gaźnikowych. Możesz się upewnić, że w układzie wydechowym nie ma żadnych nieszczelności od głowicy aż po wydech.
Dodatkowe lewe powietrze + rozgrzane kolektory i wydech(y) powodują, ze spaliny powtórnie wybuchają już za silnikiem.
Dodatkowo skład mieszanki wolnych obrotów ma również wpływ na strzały z wydechu podczas hamowania silnikiem.
Wybuchy są w kolektorach/tłumiku , więc w teorii na zawory nie ma wpływu.
Takze skup sie na uszczelnieniu i regulacji a strzały będą występowały dużo rzadziej.
Dużo ważniejsze jest to, żeby silnik pod obciążeniem podczas przyspieszania nie miał ubogo
MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450