1

Temat: Regulacja zaworów RFS

Witam.Panowie może którys z was mi wytlumaczy jak ustawić top dead center w RFS 525 2007 rok.Wiem są filmiki na youtube ale na jednym gpsc mowi jedno a robi drugie na innym mowia żeby krecic kołem jeszcze na innym zeby wkrecic ta srube z przodu bez podkladki w wał.
Jaki jest waszym zdaniem najprostszy sposob i jak znaleść TDC?

2

Odp: Regulacja zaworów RFS

Manual odpal wszystko jest napisane i narysowane.
Podpowiem jedynie że są znaki na magnecie i na wałku rozrządu wystarczy że się pokryją i masz tdc.

3 Ostatnio edytowany przez Dziku (2017-04-06 20:55:52)

Odp: Regulacja zaworów RFS

MAĆKO napisał/a:

Podpowiem jedynie że są znaki na magnecie i na wałku rozrządu wystarczy że się pokryją i masz tdc.

Chcesz spuszczać olej, żeby ustawić zawory? Gdzie w RFS-ie masz okienka inspekcyjne wałka i magneta? W ogóle sam patrzyłeś na manual w RFS-ie? Chyba nie.
Ja ustawiałem zawory pierwszy raz w życiu, pierwszy raz w RFS-ie. Wszystko na logikę - możesz kręcić kołem na wysokim biegu, możesz delikatnie kopniakiem. Jeśli zawory ssące (te od strony gaźnika idą w dół, to znaczy, że jest wtedy suw ssania. Gdy opuszczą się, a następnie zaczynają podnosić (a raczej już się podniosły), to znaczy, że zaczyna się suw sprężania, wtedy wtykasz coś przez otwór świecy (np. śrubokręt) i powolutku kręcisz kołem - tłok idzie do góry, gdy osiągnie max - wtedy masz TDC i wtedy możesz wkręcić wspomnianą przez Ciebie śrubkę bez podkładki. Jeśli go przeoczysz, to wystarczy cofnąć kołem. Na pierwszy raz fajnie by było, gdyby ktoś kręcił Ci kołem, a ty byś obczajał TDC śrubokrętem. Ustaw zawory na 0.10mm zarówno ssące jak i wydechowe. I pamiętaj po ustawieniu o wykręcenie tej śrubki i wkręcenie jej z powrotem z podkładką. Mi ustawienie zaworów zajęło chyba ze 2 godziny razem ze spuszczaniem płynu itp. Teraz myślę, że wyrobiłbym się w 30-40 minut bez spuszczania płynu bo to nie jest konieczne. Powodzenia.

EXC 525 in progress

4

Odp: Regulacja zaworów RFS

:)
Masz racje, w RFSie śruba blokująca wał pełni funkcję okna inspekcyjnego.
Nie wiedziałem o tym, bo nie regulowałem nigdy zaworów w tym silniku.
Nie patrzyłem na manual w FRSie bo po co miałem to robić, nie ja ustawiam zawory tylko kolega. Napisałem żeby zerknął w manual i wszystko tam jest napisane. O oknach inspekcyjnych napisałem z rozpędu bo większości motocykli one występują. Olej i tak będzie wymieniał przy regulacji zaworów z racji na interwały serwisowe więc może sobie kręcić wałem od strony magneta za pomocą klucza.
Przyznam szczerze że drażni mnie ton Twojej wypowiedzi biorąc pod uwagę że ustawiałeś zawory raz w życiu. I już pomijam mój brak pokory ale szanujmy się trochę. W necie łatwo kogoś ośmieszać pseudo błyskotliwymi określeniami, nie wiem tylko czy o to chodzi na tym forum.

5

Odp: Regulacja zaworów RFS

Po prostu jestem wrażliwy na fake-rady, których w internecie jest zatrzęsienie. Co ma pomyśleć o danym forum lub o danym użytkowniku jakiś user, który czytając, że ma ''wsadzić patyczek do dziurki'', podchodzi do moto, a tam nie ma ''dziurki''? A jak coś radzę, to zawsze sprawdzam manual (np. w przypadku wartości luzu zaworowego, lepkości oleju), dlatego mam kupę manuali od KTM-a, Hondy, Husqvarny, chociaż nie miałem styczności z tymi moto. Co do mojego ''pierwszego razu'' z zaworami - wystarczy znać podstawowe zasady działania silnika 4t, jeśli ktoś tego nie obczaja, to niestety będzie bulić w serwisie. Nie zawsze wymiana oleju pokrywa się ze sprawdzaniem zaworów.

EXC 525 in progress

6

Odp: Regulacja zaworów RFS

Wielki mi problem, aby dźwigienki były luźne, raz ssące, raz wydech. W RFSie to 30min roboty jak ktoś ma wprawę.

Yamaha WR 250F - chyba się starzeje.
Husaberg TE 250
Husaberg FS 570 sztos
EXC 525 mianowicie, dość dobry. LC4 640 badziewie, do badziewia.

7

Odp: Regulacja zaworów RFS

I najlepiej regulacja na 1/6 obrotu śrubki regulacji- jest film YT - ja tak robię i jest idealnie 0.10

8 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2017-04-07 10:25:23)

Odp: Regulacja zaworów RFS

Z tym śrubokrętem to radzę uważać bo jak się upier.doli końcówka to bez rozpołowienia sie nie obejdzie.
Najlepiej na poczatku weź kogoś do kręcenia tylnym kołem. Świeca wykręcona, wrzuć w otwór długą słomkę (lub cokolwiek innego zeby wskazywało Ci gdzie jest tłok), w latarkę sie zaopatrz. I teraz tak, 6-ty bieg wbij, pomocnik zaczyna kręcić kołem (z wyczuciem, bedzie przeskakiwać ale tym sie nie martw). Ty w tym czasie patrzysz (podświetl tą latarką) przez otwór inspekcyjny i szukasz rowka poprzecznego. Jak juz jest to postaraj sie idealnie go ustawić w otworze, wkręć śrubę bez podkładki, delikatnie porusz kołem (delikatne je.b usłyszysz i koło powinno stać). Jezeli nie zablokowało to wycofaj minimalnie do tyłu kołem, wkręć śrubę i minimalnie do przodu i je.b silnik powinien byc zablokowany. W międzyczasie patrzysz na dźwigienki czy są luźno (jak już rowek pokazuje sie w otworze) pod kątem popatrz tez na wałek czy krzywki są skierowane w dół. Po zablokowaniu zwróć uwage czy dźwigienki są równolegle z górną krawędzią głowicy, celem wyeliminowania ze silnik jest w jakimś suwie.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

9

Odp: Regulacja zaworów RFS

Ogólnie z tym wsadzaniem czego przez otwór świecy radzę uważać.
Ja kiedyś włożyłem ołówek bo stwierdziłem, że gumka tłoka nie porysuje....i co....ciemna otchłań pochłonęła ołówek zamieniając go w drzazgi:D

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

10

Odp: Regulacja zaworów RFS

hacker33 napisał/a:

Ogólnie z tym wsadzaniem czego przez otwór świecy radzę uważać.
Ja kiedyś włożyłem ołówek bo stwierdziłem, że gumka tłoka nie porysuje....i co....ciemna otchłań pochłonęła ołówek zamieniając go w drzazgi:D

To jak z wsadzaniem tego śrubokręta, coś pojdzie nie tak to kaszana po całości. Wystarczy rzucić okiem, gdzie je ten tłok;))

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

11

Odp: Regulacja zaworów RFS

najlepszym sposobem jest wsadzanie słomki od coli z McDonalda :)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

12

Odp: Regulacja zaworów RFS

levis napisał/a:

najlepszym sposobem jest wsadzanie słomki od coli z McDonalda :)

Najlepiej z hamerykańskiego Mckwaka;)
Daj znać kolego jak już tam coś wyczynisz z tymi zaworami.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

13

Odp: Regulacja zaworów RFS

Dzięki za wszystkie podpowiedzi.W manualu jest to nie jasno opisane jak znaleść TDC.Tak bede spuszczał olej.Jesteście pewni że 0.10 w manualu piszą że 0.12 Moto mam od niedawna wczesniej miałem wr tam bylo wiadomo na płytkach i manual jakiś przejrzystszy :P Jak ustawie to dam znać.I wrzuce jakiś film w maju, bo jadę na ukrainę w karpaty :D

14 Ostatnio edytowany przez Dziku (2017-04-07 21:39:54)

Odp: Regulacja zaworów RFS

RFS - 0.10 na wszystkich zaworach, a nie 0.12 jak mówi manual, przy wymianie oleju z filtrami 1.4l oleju, nie 1.2l jak mówi manual. Masz tam łącznie 4 filtry - 2 papierowe, 2 siatkowe. Z tym olejem to nie wierzyłem, dopóki sam z miareczką nie zalałem idealnie 1.2l. Odpaliłem, w okienku olej śmigał, ale potem jak całą noc przestał, to w okienku stanu nie było tego minimum, co pokazuje rysunek w manualu. Jak dolałem te 200ml wszystko ok, nic nigdzie nie rzyga odmą itp. A na 0.10 na zaworach ponoć najlepiej chodzi. Co do wtykania różnych rzeczy w otwór świecy - Panowie, wystarczy być ostrożnym i w miarę przewidywać ew.wydarzenia. Ja sam byłem zdziwiony, że mimo braku świecy tłok nie porusza się leciutko tak jak w komarku ;). Acha, z ustawianiem zaworów największy problem miałem z ...kluczem do świecy. Tego, kto projektował dojście do świecy to bym za jaja powiesił, nie wszedł tam klucz rurowy z zestawu Proxxona, bo był...za gruby (!), dopiero z suwmiarką pojechałem do jakiegoś auto-moto sklepu i tam znalazłem pasujący, różnica chyba 1.5 mm i już klucza nie wsadzisz. Na koniec - co do spuszczania oleju - lepiej poluzować ten korek od spodu na zimnym silniku a potem silnik rozgrzać, tam się lubi łeb śruby objechać, bo ludziska na pałę dokręcają.

EXC 525 in progress

15

Odp: Regulacja zaworów RFS

[url]https://www.youtube.com/watch?v=hWS9RuEQzc8[/url]