1

Temat: do rozdysponowania 17 tys zł- jak to rozegrać?

Siema,
przychodzę do Was z prośbą o poradę. Stwierdziłem, że nie potrzebuję moto na dalsze wycieczki asfaltowe, jeżeli już to bardziej offroadowe, ale o tym niżej. Doświadczenie to 10 tys. km głównie na asfalcie na XJ600 i TDM 900. W terenie raczej kiepskie, ale z dotychczasowych kilku przejażdżek na offie, mam wrażenie, że szybko się uczę. Jestem dość ogarnięty i nie lubię szybkiej jazdy- raczej asekuracyjną i techniczną.
Mam do rozdysponowania około 17 tys. zł, na moje potrzeby myślę, że starczą dwa motocykle, może w dalszej przyszłości dojdzie trzeci do dalekiej turystyki asfaltowej.
Moje potrzeby to:

1. do jazdy po torze i okolicy, w takich proporcjach enduro 50%, mx 20%, trial 30%
idąc po kolei z ceną zakupu:
-cross 2t 125
-hard enduro 125 2t - KTM EXC, lub Husqa WR
-cross 4t 250 - yz 250f, sx 250f
-hard enduro 4t 250 - ktm EXC 250 f, Yamaha WR 250 f, honda crf 250 x, husqvarna te 250

2. dalsze wyprawy enduro, np. 150 km w jedną stronę 80% ciężki teren, 20% asfalt, już z jakimś bagażem. Tutaj zapewne bardziej sprawdziły by się 400tki i znowu idąc w górę z ceną zakupu:
-dr 350
-xr 400
-yamaha wr 400
-ktm exc 400/450f, lub yamaha wr 426, lub wymienione wcześniej hardy 4T 250

3. dojazd asfaltem do terenu, potem jazda po szutrach, czasem zapuszczenie się w jakieś błoto (np. wycieczka na mazury, czy wzdłuż granicy wschodu, albo objazd województwa dookoła) - 50% teren, 50% asfalt, do tego bagaż w postaci namiotu, karimaty i ciuchów. Tutaj po głowie chodzą mi już starsze duale:
-XR/TT/DR, albo rezygnując nieco z własności terenowych: dominator, big, dr650 rse, czy tenera, może trampek
-KTM LC4 (400 lub 620, czy 640)

(gdyby było więcej asfaltu do przejechania, to pakuję moto do busa)

4. jazda po mieście, codziennie 20 km do przejechania z kufrem. Sezon u mnie zaczyna się, gdy zmyją sól po zimie z ulic i rano nie ma gołoledzi, od czasu do czasu traska 100km po asfalcie, jakieś 6-7 tys. km rocznie. Tutaj nie mam pomysłu jaki motocykl brać, może być wszystko poza skuterem- więc pewnie któryś z powyższych.

Moje pomysły póki co:
a) pkt 1 i 2 hard enduro 250 4T, lub 125 2T, a 3 i 4 jakaś tania stara 600tka, typu dominator, BIG itp, lub przy 125 2T coś fajniejszego- 400/600 z kołami SM.
b) 1 cross 4T 250, a 2, 3 i 4 jakaś tańsza 400tka - np. XR400, albo 600tka typu DR 650 RSE
c) 1 cross 125 2T, a na 2, 3, 4 fajniejsza 400 (np. DRZ albo EXC), lub 600 (np. LC4) z kółkami SM- na co dzień, na miasto zakładam koła SM, a na weekend i błoto kółka enduro
d) 1, 2, 3 jakaś 400tka typu EXC 400/450, yamaha wr 400/426, pkt 4. stricte asfaltowy sprzęt.

Pytanie do Was, to w jakie enduro/SM celować- miałoby ono służyć do jazdy na co dzień po mieście, a weekend zmiana kół na enduro i w las. Jestem też ciekaw jak wyglądają koszta regularnego serwisowania LC4, czy XR650r- jak duża jest to różnica z mniej wysilonymi moto typu TTr, albo DR 650 se.

Czy na punkty 2 i 3 nada się DRZ-E, a na 4ty DRZ-E z kółkami SM? Jakie są to koszta?

Jeżeli macie jakieś spostrzeżenia, uwagi, doświadczenia, albo pytania na które muszę sobie odpowiedzieć, to będę zobowiązany za wszelkie wypowiedzi.

pozdro

2

Odp: do rozdysponowania 17 tys zł- jak to rozegrać?

[url]http://allegro.pl/item1154835134_supermoto_husqvarna_smr_510_08_09r_slicznotka.html[/url]

3 Ostatnio edytowany przez hubert (2010-07-25 15:55:41)

Odp: do rozdysponowania 17 tys zł- jak to rozegrać?

W mojej opini nie ma takiej opcji żeby połączyć sprzęt do jazdy na codzień - taki w którego nie będziesz musiał ładować $$$$ przy przebiegach rzędu 10k km rocznie i taki którym pohasasz sobie po torze (teren czy asfalt).

Trzeba mieć (minimum:)) dwa moto:
- cywilne, takie co nie wciąga kasy :]
- coś do zapierdzielania

Ja osobiście też stoję przed pewnymi wyborami, i na moto cywilne (93% miasto, reszta krótkie traski) wybiorę najprawdopodobniej drz 400 sm...
Trochę się martwię czy nie będzie za słaba =] ale to po przejażdżce się okaże.

---

Pozdrawiam
Hubert

4

Odp: do rozdysponowania 17 tys zł- jak to rozegrać?

Ja bym obstawiał jakiegoś małego szatana do lasu np. ktm-a exc 125 lub 200 (2t) i na miasto, mała trasa, okazyjnie na tor to lc4 640 albo 625. Sam teraz mam husqvarne 610 i już myślę nad czymś w teren i tor MX i właśnie będę celował w exc tylko muszę jeszcze uzbierać trochę $$ :D

5

Odp: do rozdysponowania 17 tys zł- jak to rozegrać?

lc4 to kobyła, na tor nie nadaje sie zabardzo

6

Odp: do rozdysponowania 17 tys zł- jak to rozegrać?

Bierz ktm exc 380 lub 360 w 2t na wszystko dobry czesci dostepne i mysle ze na jednym tłoku spokojnie sie przejedzie 5 tysi lub cr 500

Hero Majestic Ankur--->Derbi Senda Xtreme R--->Lifan Cross 125--->Mz Etz 250--->Ktm Egs 360--->Kawasaki Zr7--->Gas Gas EC 300  2006 & Kawasaki Zr7s 2004

7 Ostatnio edytowany przez Barteksm (2010-07-25 17:16:24)

Odp: do rozdysponowania 17 tys zł- jak to rozegrać?

Ja na swojej Dr 650 se supermoto objezdzam i las i miasto i trasy. Toru sm nie miałem jeszce okazji testować , ale był za to tor motocrossowy i powiem ze koła sm w kopanym piachu nie dają rady .
Ogólnie Dr moge polecić za jej uniwersalność i wygodną kanape :P
Minusem jest jej waga zktórą teraz już sobie daje rade , ale poczatki w lesie za dwoma niespełna 100 kg Ktmami był cięzkie . Trasy jak najbardziej tak szczególnie takie mieszane juz rozpisywałem sie ostanio o mojej trasie 350 km nad zalew Sulejowski bocznymi drogami lasami polami i pasem zieleni "gierkówki" następna moja trasa to lot ze Skierniewic do okolic Wrocławia troche latania  po okolicy i powrót łacznie jakies 700 km , jak stzrele te 7 paczek to napewno sie pochwale  :D
Teraz jednak mam ogromną ochote na jakiś tor i na coś mocniejszego np. drz E lub xr 650 oczywiście wszystko w sm , tak są motocykle jeszcze fajniejsze , ale jeszcze mnie nie stać na 690 525-30 fs570  sm 510 czy crf 450.

[url]http://picasaweb.google.pl/MotoTerrorTeam/RajdSkierniewiceSulejow1213062010#5482350966176433954[/url]
[url]http://picasaweb.google.pl/MotoTerrorTeam/Dr650SupermotoBarteksm#5465153241176033202[/url]

motoslide.com

8 Ostatnio edytowany przez jareks (2010-07-25 18:27:52)

Odp: do rozdysponowania 17 tys zł- jak to rozegrać?

A ja powiem inaczej.
Weź napisz sobie na karteczkach wszystkie rodzaje i typy motocykli, wrzuć to do szklanego słoika i zakreć go wieczkiem.
Idź z tym na rynek i wyszukaj ślepą babę z chustą na głowie.
Daj jej 5 PLN i poproś by wyciągneła karteczkę. I takiego motocykla szukaj. Na razie jednego, nie kupuj od razu dwóch, bo po co, musisz dać sobie czas na wbicie się w temat i rozkminienie o co chodzi. Podziękuj babie, kup jej czosnek i fajki jako podziękowanie za to że zechciała być dla Ciebie ślepym losem :)

Wbrew pozorom to nie jest zaden dowcip, a na pewno bez grama złośliwości.
Nie jeździłeś w terenie, więc to jak zderzą się Twoje aktualne założenia, z tym z czym sie faktycznei zetkniesz może wyglądać total inaczej.
Kup cokolwiek, byleby w dobrym stanie, i żeby można było sprzedać bez problemu. Jeździj i szukaj odpowiedzi co Ci pasuje.
Nikt CI tego nie powie, tylko Ty sam.
Grunt to zmieniac motocykle i się z nimi nie wiązać.

Husqa SM 450 R 08`, Husqa CR 250 82`,  Beta Zero 125 91`

9

Odp: do rozdysponowania 17 tys zł- jak to rozegrać?

Dzięki za podpowiedzi.

Tedi 90- właśnie coś takiego jest mi najbliższe. Nurtuje mnie jeszcze kwestia przekładania kół SM na miasto i enduro w teren w LC4.
Daniel91x- max to jakaś 200tka w 2T, choć i ona pewnie mną pozamiata...
Barteksm- o DR 650 SE naczytałem się sporo dobrych rzeczy, choć masa faktycznie sporawa, jest to jakieś wyjście. Opowiedz jak wygląda sprawa przekładani kół SM i enduro, czy masz tylko SM? Jeżeli tak, to zawsze był w takiej wersji, czy przerobiłeś?
Jareks- racja, trzeba się rozwijać i zmieniać moto, poznawać, ale zawsze można robić to równolegle (żąglować dwoma :) ) Poza tym jestem raczej pedantem i dbam o stan techniczny motocykli, niestety w większości przypadków zwracam się do mechanika. Stąd przy żaglowaniu sprzętami generuje to spore koszta serwisu na "wejściu".

10

Odp: do rozdysponowania 17 tys zł- jak to rozegrać?

kamusial napisał/a:

Dzięki za podpowiedzi.

Tedi 90- właśnie coś takiego jest mi najbliższe. Nurtuje mnie jeszcze kwestia przekładania kół SM na miasto i enduro w teren w LC4.
Daniel91x- max to jakaś 200tka w 2T, choć i ona pewnie mną pozamiata...
Barteksm- o DR 650 SE naczytałem się sporo dobrych rzeczy, choć masa faktycznie sporawa, jest to jakieś wyjście. Opowiedz jak wygląda sprawa przekładani kół SM i enduro, czy masz tylko SM? Jeżeli tak, to zawsze był w takiej wersji, czy przerobiłeś?
Jareks- racja, trzeba się rozwijać i zmieniać moto, poznawać, ale zawsze można robić to równolegle (żąglować dwoma :) ) Poza tym jestem raczej pedantem i dbam o stan techniczny motocykli, niestety w większości przypadków zwracam się do mechanika. Stąd przy żaglowaniu sprzętami generuje to spore koszta serwisu na "wejściu".

hahaha - jakbym słyszał siebie 4 lata temu :) Dokładnie takie samo planowanie miałem w głowie - może mniej od strony $$$ ale reszta tak samo. Teraz po 4 latach i policzmy.... zakupie 7 motocykli (obecnie mam 2) dopiero mam to co chciałem :) i żadne przejechanie sie sprzętem kolegi itp nie pomoże. Trzeba wylatać swoje, zweryfikować co najbardziej sprawia fun i rozstrzygnąć wiele kompromisów - ale to wszystko nie da się zrobić w teorii.

-------------------
hmmmm...

11

Odp: do rozdysponowania 17 tys zł- jak to rozegrać?

radez- pokusiłbyś się o mały opis tego przez co przechodziłeś i dlaczego zmieniałeś? Myślę, że dało by mi to chociażby małe wyobrażenie o tym co mnie czeka, albo jak na sprawy patrzeć... Jakieś ciekawe wnioski z takiej pielgrzymki sztuk motocykli, poza tym, że trzeba po prostu jeździć i kontemplować?

12 Ostatnio edytowany przez jareks (2010-07-26 21:01:30)

Odp: do rozdysponowania 17 tys zł- jak to rozegrać?

Trzeba przejść tą drogę, trzeba swoje wypielgrzymować. Przepuścić przez swoje osobiste wnętrze.
Nie ma nic na skróty, chyba że w opcji cud/fart.
Ja zmieniłem około plus minus 20 motocykli i na razie na horyzoncie tego docelowego jeszcze nie widzę :P
Jedno co Ci powiem, można sie czasem total zdziwić pomiędzy tym co można sobie wyobrażać a tym co jest.
Kup sobie na początek coś lekkiego żebyś w ogóle potrafił poruszać sięw terenie i nie być skupionym tylko na walce o życie.
Amen.

Husqa SM 450 R 08`, Husqa CR 250 82`,  Beta Zero 125 91`

13

Odp: do rozdysponowania 17 tys zł- jak to rozegrać?

Nie mam takiego doswiadczenia jak jareks czy radez ale mysle ze jak kupisz jakies enduro klasy 400-450 z 2 kompletami kol to bedziesz na obecna chwile i poziom zaawansowania zadowolony. Jak zaszalejsz i kupisz cos bardziej wyczynowego, co z racji kosztow eksploatacji i czestosci serwisowania niekoniecznie nadaje sie do czestej jazdy po miescie, to dokupisz jakis skuterek i tez bedziesz zadowolony. Ja tak zrobilem i jako amator jestem zadowolony. Przynajmniej na razie  ;)

14

Odp: do rozdysponowania 17 tys zł- jak to rozegrać?

Póki co jest pomysł na KTM LC4 620/640 lub Hondę XR650r (choć wątpię, bo jej moc i olej co 1000 km to masakra), a na drugie jakiś cross 125 2T, albo EXC 125/200, czy husqa wr 125

15 Ostatnio edytowany przez jareks (2010-07-27 22:46:10)

Odp: do rozdysponowania 17 tys zł- jak to rozegrać?

No własnie, i tu rozjeżdża się teoria z praktyką. Na dzień dobry.
Moc XR 650R to wcale nie masakra. Na papierze robi to wrażenie, ale w realu to wcale nie jest brutalny motocykl. Nawet irytująco za łagodny (seryjny), i to był jeden z powodów dlaczego nie polubiłem go i sprzedałem. Nie chodzi tu o moc szczytową, bo nie ma jej mało, ale chodzi o jej oddawanie, maszyna nie wbija noża w plecy, oddaje liniowo i bez ADHD.
Z drugiej strony piszesz o oleju.
To prawda, XR 650R ma wymianę w kwitach co 1000 km.
Ale jak spróbujesz jeżdżąc hard enduro LC4 wymienić olej po 5000 km, to jeśli wcześniej nie dostaniesz szału ze względu na ciągnące sprzęgło (zużyty olej), to to co spuścisz przerazi Cię.
W LC4 wymianę oleju robisz jeżdżąc ekstremalnie po zawodach (w tamtych czasach LC4 był motocyklem zawodniczym), jeżdżąc ostro co 2500 km, szosowo turystycznie co 5000 km.
I w XR 650R i w LC4 ciągnące sprzęgło mówiło mi "zmień olej" po takim samym przebiegu ok. 1000 km.

Husqa SM 450 R 08`, Husqa CR 250 82`,  Beta Zero 125 91`