Odp: CRF 100 pytań do... :))
Jeździj nic jej nie będzie. Olej zmienia się i tak na tyle często, że ważne by był świeży i o właściwej lepkości.
www.farmapomyslow.pl
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Honda » CRF 100 pytań do... :))
Strony Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Jeździj nic jej nie będzie. Olej zmienia się i tak na tyle często, że ważne by był świeży i o właściwej lepkości.
Koledzy powoli kompletuje części do remontu crf, czy brać pod uwagę inne niż oryginalne uszczelki top-end? Winderosa albo athena zda egzamin? Łańcuszek rozrządu dida? Proszę o odpowiedź, pozdrawiam
Athena są OK. Winderosa już z samej nazwy pachnie źle ;-) Łańcuszki DIDa robią robotę tak samo jak OEM-y.
Szybkie pytanie, ktoś zmagał się z TPSem w naszych CRF450R ?
Wydaje mi się że właśnie to dziadostwo padło w mojej furze. Pomierzyłem oporność i mam 4,3ko na przewodzie niebieskim i czarnym, na żółtym i czarnym mam po otworzeniu przepustnicy max 3,8ko. Przekręcając TPS mam zakres maksymalny po otworzeniu przepustnicy od 3,2 do 3,8ko. Wg. obliczeń jeżeli mam 4,3ko na niebieskim i czarnym to powinienem mieć na żółtym i czarnym po otworzeniu przepustnicy zakres od 5,5ko do 6,4ko. Więc wnioskuje że TPS się zjebsuł bo brakuje mi zakresu do jego regulacji. Mogę ładnie poprosić kogoś o sprawdzenie TPS'a na swoim moto? Żebym miał porównanie. Dodatkowo słyszałem że odpina się TPS'a co też chce jutro sprawdzić, prawda to? Moto normalnie działa?
Czemu pomyślałem że się zjebsuł TPS>? Bo szarpało mi przy jednostajnej jeździe ścigaczem tak jak by zabierało mu coś zapłon na ułamek sekundy. Pomyślałem też że mam ubogą mieszankę co już sprawdziłem, i może minimalnie przez K&N i przelot... jest dysza główna 180 jutro wrzucę 185 i 190 obadam ale raczej minimalnie uboga mieszanka nie miała na to wpływu.
jeżeli już to raczej iglica byłaby za uboga, bo raczej nie mówisz o jednostajnej jeździe 140km/h
co do TPSa - jak masz gaźnikowca, to ludzie odpinają i jeżdżą. Nie za bardzo wiem, jak działa i co ma robić w gaźnikowych układach.
Jeżeli masz wtrysk, to TPS jest niezbędny.
TPS steruje zapłonem w zależności od kąta otworzenia przepustnicy. Mówie o jeździe 140 jednostajnej:P Wczoraj pojechałem do sklepu drogą szybkiego ruchu i to zauważyłem, wcześniej tego nie widziałem. Dobra dzisiaj odłącze TPS'a i zwięszkę mieszankę na dyszy do 190 bo iglica jest już wysoko;) Będę kodował co i jak wieczorem.
Tylko nie przesadź z jazdą :P Szerokości :)
[url=http://hotel.radom.lesnydwor.eu/nocleg-radom.html]Nocleg Radom[/url] [url=http://www.upominkireklamowe.co/antystresy.html]Tanie upominki reklamowe[/url]
Ja na crf w zimie latam chyba wiecej jak w lecie:P bo jak jest ciepło jakoś wole wskoczyć na MTeka
Po zwiększeniu dyszy do 185, sprawdzeniu zaworów (po 3mth - wiadomo crfry i tytany - nie trzeba było ruszać) i odpięciu TPS'a moto nie przerywa i idzie jak szatan.
Jedynie obiektywnie stwierdzam że potrafi pyrknąć w tłumik przy schodzeniu z obrotów ale moim zdaniem jak zwiększę dyszę wolnych do 50 i pokręcę mieszanką to powinno być ideolo, raczej to nie wina braku TPS'a.
Jeszcze jedna ciekawostka, mając podpięty TPS nieświadomie przy odpalaniu miałem swoją prywatną procedurę startową... zawsze lekko przekręcałem manetkę, odpuszczałem i dopiero kopałem bez tego nie chciała mi palić. Połączyłem fakty i dzisiaj po odłączeniu tego dziadostwa nie dotykałem manetki - odpalił od pierwszego kopa. Myślę że mogło się coś jebać z zapłonem jak nie poruszyłem TPS'a przepustnicą - mimo wszystko to tylko moje subiektywne zdanie i nie chce wypisywać herezji więc jak ktoś mądrzejszy ma jakąś teorie na ten temat to poproszę:)
Pozdro 500
A sprawdzałeś miernikiem ustawienie TPS-sa?
Bo to nie jest element który się po prostu przykręca tylko trzeba go jeszcze ustawić.
Przeczytaj cały wątek:)
Dobra ostatecznie wszystko wystrojone i jest bosko. Apel do użytkowników CRF jak coś nagle zaczęło się dziać z Twoim moto w pierwszej kolejności sprawdź i ew. odłącz TPS'a a dopiero później szukaj innych przyczyn. Osobiście jako zwykły śmiertelnik nie czuje jakiegoś spadku mocy czy innych negatywnych skutków po odłączeniu TPS'a.
TPS jest chyba tylko aby spełniać normy.
W DRZ nie ma różnicy.
W Bergu nie ma różnicy. Choć na zagranicznych forach pisali inaczej.
KTM stosuje tylko w enduro, w SX ich brak.
Z tego co czytałem to najgorzej jak TPS jest uszkodzony lub źle ustawiony. Wtedy lepiej go odłączyć.
No u mnie był uszkodzony po pomiarach nie miał swojego zakresu regulacji czyli nie było możliwości go ustawić, potencjometr się zrypał.
Może mieć jeszcze na jedno wpływ - siła hamowania silnikiem.
Teoretycznie jak sterownik wykryje wysokie obroty i zamkniętą przepustnicę, to może opóźnić zapłon, co skutkować będzie słabszym hamowaniem silnika.
taka o tam moja teoria zaczerpnięta z mojego motocykla
Strony Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Honda » CRF 100 pytań do... :))
Wygenerowano w 0.060 sekund, wykonano 80 zapytań