U mnie w instrukcji zalecane ciśnienie do dużych kół było 1.5 przy jeździe drogowej i 1.0 przy jeździe offroad.
Tak więc całkiem sensownie...
Kiedyś czytałem Jakiś artykuł nt. zalecanego i optymalnego ciśnienia. Fakt, że dotyczyło to szlifierek ale zasada jest ta sama - różne mogą być jedynie same wartości.
Wyraźnie było napisane, że nie można przegiąć w żadną stronę bo opona musi zachowywać optymalny kształt żeby układać się idealnie i zapewniać maksymalną trakcję. Wydaje się to dość logiczne - opona ma optymalny kształt tylko wówczas gdy jest w niej wiatru w sam raz. Ani za dużo ani nie za mało.
Wiadomo, że kapeć żeby dobrze kleił musi być dobrze rozgrzany.
Jednak kiedy pracuje w swojej optymalnej temperaturze ogrzewa również powietrze którym jest nadmuchany a więc i zmienia się jego objętość - dlatego ludzie w sportach schodzą np. do 1.8 przy zimnej gumie bo w rozgrzanej ciśnienie będzie już 2.0.
Jeśli się mylę to mnie poprawcie. Ja w każdym razie tak właśnie to zrozumiałem. Być może faktycznie supermociaki(np. ze względu na niższą wagę) powinny czasem latać na mniejszym ciśnieniu...
SPIDI
Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
Facebook.com/SpidiFreestyle