Temat: Waga kół do supermoto
Witam,
Takie szybkie pytanko.
Ważył ktoś może koła wraz z oponami?
Czeka mnie wysyłka i nie wiem czy pakować w dwa czy jedno pudło.
Fz8 Fazer 2011, Yz450f SM 2013, Kx250f 2011
Było:
Wr250f 2004, DRZ 400 SM 2007.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Ogólne » Waga kół do supermoto
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Witam,
Takie szybkie pytanko.
Ważył ktoś może koła wraz z oponami?
Czeka mnie wysyłka i nie wiem czy pakować w dwa czy jedno pudło.
Ja wazylem same kola z przednia tarcza, bez opon. Obręcze goldspeed i piasty talona. Bez osiek. Wyszlo cos w granicach 10-11kg za całość. Jak ci zależy bardzo na dokładnych danych to mogę zerknac gdzieś na forum jest info.
Mam limit 30 kg. Nie wydaje mi sie abym go przeliczył ale gdy podniosłem paczkę nabrałem podejrzeń czy sie wyrobie. W zestawie mam jeszcze dwie tarcze plus zębatkę.
Trudno bede to musiał gdzieś zważyć.
wątpię, żebyś przekroczył 30 kg.
Ostatnio kupowałem koła z oponami (bez tarcz i zębatek) - 20-21kg.
Właśnie jestem po ważeniu.
Z dwoma kartonami i odrobina styropianu wyszło 26kg.
Kola sm z zabierakiem, tarczami, zebatka, oponami i karton równe 30kg. Kola od drz z 2 oponami tylnymi i jedna przednia, tarczami i zebatka plus karton 29,7 kg.
To jak już jesteśmy przy wagach - może ktoś podać dla kontrastu ile ważą bezdętkowe Alpiny i ile ważą jakieś magnezowe czy carbonowe "cukierki"?
Ciekaw jestem jak duże to różnice. Co by nie mówić waga kół ma ogromne znaczenie dla osiągów i zwrotności, znacznie wieksze niż kilogramy zdjęte/zaoszczędzone na pozostałych częściach motocykla...
To jak już jesteśmy przy wagach - może ktoś podać dla kontrastu ile ważą bezdętkowe Alpiny i ile ważą jakieś magnezowe czy carbonowe "cukierki"?
Ciekaw jestem jak duże to różnice. Co by nie mówić waga kół ma ogromne znaczenie dla osiągów i zwrotności, znacznie wieksze niż kilogramy zdjęte/zaoszczędzone na pozostałych częściach motocykla...
Te karbonowe, to z tego co widziałem, to tylko warstwa zewnętrzna. Pod spodem i tak jest warstwa aluminium.
Stock Behr/KTM hub/spokes - 10 pounds 2 ounces --still need to add tube - 1 pound 5 ounces
Marchesini - tubeless - 8 pounds 11 ounces
Alpina Carbon Matrix rim/STS spokes/KTM hub - tubeless - 7 pounds 3 ounces
Dzięki panowie.
Wszystko jasne. Niby nie tak dużo ale jeśli pomonożyć to razy dwa koła i odliczyć dętki to już robi się kilka kg...
Kiedyś czytałem, że tunerzy aut używają współczynnika 8x dla redukcji masy nieresorwanej vs masa resorowana. Czyli każdy kilogram zdjęty z kół, tarcz itp. ma na poprawę osiągów mniej więcej taki wpływ jak redukcja masy budy czy pozostałego wyposażenia lub osprzętu o 8kg.
Nie wiem czy w motocyklach współczynnik jest ten sam czy jakoś się nieznacznie różni ale Mimo wszystko daje to do myślenia...
Niby wszystko jasne, ale znalazłem jeszcze jedno porównanie masy w SMImag:
Standard KTM:
Przód: 10,9 kg
Tył: 12,0 kg
FABA:
Przód: 9,7 kg
Tył: 10,9 kg
Wszystkie pomiary dotyczą kompletnych kół z założonymi slickami Michelin, tarczą przód Beringer, zębatką 48t itd.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Ogólne » Waga kół do supermoto
Wygenerowano w 0.049 sekund, wykonano 72 zapytań