1

Temat: Początki w Supermoto

Witam

Jest to mój pierwszy post. Nazywam się Czarek i w przyszyłym sezonie chciałbym spróbować swoich sił w Supermoto. W związku z tym mam kilka pytań.

Czy seryjne SM np. Huska SM450R 2005r. się nada do ścigania? Jakie przeróbki byłyby konieczne?

Jak wygląda organizacja wyścigu dla osoby niezrzeszonej w żadnym klubie tzn. mechanik, jakiś namiot itd.

Gdzie w okolicach Warszawy (Piaseczno) można potrenować?

Jak wygląda sprawa w jakimś klubie, teamie? Rozumiem że trzeba reprezentować jakiś poziom, ale czy oferują one pomoc finansową, sprzętową itd.?

Gdzie w Warszawie/Okolicach są takie kluby?

Czytałem wypowiedź Crazy_Russiana że eliminacja to koszt ok. 400zł dla kogoś z Warszawy, z transportem na 2 osoby. Czy nic się nie zmieniło?

Byłbym wdzięczny za odpowiedzi :)

Pozdrawiam

2

Odp: Początki w Supermoto

Cezar napisał/a:

Witam
w przyszyłym sezonie chciałbym spróbować swoich sił w Supermoto.


Czemu dopiero w przyszlym sezonie?

Cezar napisał/a:


Czy seryjne SM np. Huska SM450R 2005r. się nada do ścigania? Jakie przeróbki byłyby konieczne?

Ja mam mozna powiedziec seryjna SM, tyle ze rok starsza i sie na daje. POwiem wiecej, poprzedni wlasciciel zdobyl na niej vice-mistrza.
Mozesz zamienic hebel na jeszcze lepszy np. Beringera, mozesz wywalic seryjne zawieszenie i kupic jakiegos wypasa, ale na pierwszy sezon nie ma wg mnie sensu zmieniac seryjnego SMa.

Cezar napisał/a:


Jak wygląda organizacja wyścigu dla osoby niezrzeszonej w żadnym klubie tzn. mechanik, jakiś namiot itd.


Normalnie wyglada, tak jak zrzeszonego. Jak masz wlasny namiot to w deszczu Ci nie kapie na glowe. Klub nie daje ani mechanika, ani namiotu.

Cezar napisał/a:


Gdzie w okolicach Warszawy (Piaseczno) można potrenować?


Radom :) niestety. Niektorzy mowia, ze gdzies w Modlinie, ale ja jeszcze nie wiem gdzie.

Cezar napisał/a:


Jak wygląda sprawa w jakimś klubie, teamie? Rozumiem że trzeba reprezentować jakiś poziom, ale czy oferują one pomoc finansową, sprzętową itd.?


Nie trzeba reprezentowac zadnego poziomu, poza checiami do zabawy w supermoto. Radomski klub daje np mozliwosc darmowego ganiania po torze (dla niezrzeszonych 20-25 zl/h). Nie placi sie za starty w Radomiu. Tak bylo w zeszlym roku. W tym obiecywali, ze bedzie lepiej, ze wszystkie starty pokryja, ale na razie cisza.

Cezar napisał/a:


Gdzie w Warszawie/Okolicach są takie kluby?


W Wrszawie powstala sekcja Supermoto przy Automobilkubie Polskim-BDSM (Bardzo Dobre Supermoto). Bardzo fajne chlopaki, ja tworza. Puki co maja duzo zapalu i chca pomagac swoim zawodnikom, nie tylko dobrym slowem.

Cezar napisał/a:


Czytałem wypowiedź Crazy_Russiana że eliminacja to koszt ok. 400zł dla kogoś z Warszawy, z transportem na 2 osoby. Czy nic się nie zmieniło?


- Starty pewnie beda jak w roku poprzednim w Pucharze po 120 zl, w klasie Mistrzowskiej po 150zl.
- Jak bedziesz zuzywac opony to juz tylko Ty wiesz. Najprawdopodobniej na poczatku jedna nowa tylna opona starczy Ci na 2, moze 3 wyscigi. Przednia o 3-4. Im szybciej jezdzisz tym wiecej zuzywasz opon, ale im dluzej jezdzisz tym masz wiecej znajomosci i tym taniej je kupisz.
- dolicz benzyne na dojazd, moze jakis nocleg itp

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

3

Odp: Początki w Supermoto

Crazy_Russian napisał/a:

Cezar napisał(a):Witam w przyszyłym sezonie chciałbym spróbować swoich sił w Supermoto. Czemu dopiero w przyszlym sezonie?


Bo miałbym sprzęt dopiero pod koniec Maja a przez całe wakacje mnie nie będzie. Do tego jeździłem do tej pory tylko 125 2t szosową i musiałbym się przyzwyczaić do sprzętu.

Crazy_Russian napisał/a:

Cezar napisał(a):Gdzie w okolicach Warszawy (Piaseczno) można potrenować?Radom  niestety. Niektorzy mowia, ze gdzies w Modlinie, ale ja jeszcze nie wiem gdzie.


Jak Ty nie wiesz, to chyba nie ma takiego miejsca :P


Ogólnie jestem strasznie nakręcony na ten sport, nie myślę o lansie na ulicy, tylko chciałbym robić to na poważnie. A że mam dopiero 17 lat, to chyba najlepszy moment żeby zacząć się uczyć.

Pozdrawiam

4

Odp: Początki w Supermoto

No coz, obecny Mistrz Polski jest od Ciebie niewiele starszy. Jak bedziesz mial sprzet to wystartuj sobie chocby pod koniec sezonu. Zobaczysz "z czym to sie je", wyciagniesz wnioski i bedziesz wiedzial co zmienic na nastepny sezon.

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

5

Odp: Początki w Supermoto

Też mam na nazwisko Kaczorowski ;) Tylko że Czarek :P A z tym startem masz rację :)

6

Odp: Początki w Supermoto

Ja sie podłacze do posta bo w mojej głowie też ciągle krązy gromada pytań...

Powiedzcie tak +/- ile kosztują nowe slicki przód i tył?
Crazy piszesz o zużyciu opon w przeliczeniu na wyścigi- a jak wygląda sprawa typowego weekendu na torze np. kiedy są kolejne rundy pucharu PZM czy MP(chodzi mi o cała jazde razme- treningi plus wyśig)?
Trzeba liczyć komplet na weekend czymoże nie wystarczyć?
No i czy jest sens kupowania podechanych opon po kimś czy raczej tylko w nówki inwestować...?


Crazy a przy okazji- co do Modlina to możemy sie ustawić i któregoś weekendu tam podjechać jak zechcesz bo akurat tą miejscówke znam i bywam(tyle że dotąd wcelach czysto stunterskich) a jak dobrze pójdzie to w najbliższy weekend przytargam już KaTa do W-wy...

SPIDI

Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
Facebook.com/SpidiFreestyle

7

Odp: Początki w Supermoto

@ Spidi a da radę w Modlinie potrenować SM? Co tam jest w ogóle?

P.S Wypaśny KTM :)

8

Odp: Początki w Supermoto

W Modlinie jest lotnisko tyle że nie całe jest wykoszystywane... jest pewna część(dosyć spora) na której można pohasac, asfalt jest niezły, równy, w miare czysty i szeroki więc można by tam spróbowac polatać, nawet wytyczyć jakąś próbe(mini tor) i latać...

Minus jest taki że takie info sie rozchodzą nie koniecznie tam gdzie powinny i szczególnie jak przygrzeje to przyjeżdżają rzesze "lanserów pseudo-stunterów: którzy na siłe chcą sie wykazac i trzeba uważać żeby nie stratowali. Niestety z reguły nie wiele potrafią a sporo im sie wydaje i napędzają sie tam jak przygłupy mimo że co chwila(zdarza sie ze co weekend) któryś z gruzuje moto... ;)


aaa...jeszcze mi sie przypomniało!
Na jakich przełożeniach(zębtkach) latacie na polskich torach? Jaki zestaw sprawdza sie najlepiej w niezbyt mocnej 250tce?

SPIDI

Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
Facebook.com/SpidiFreestyle

9

Odp: Początki w Supermoto

SPIDI- przykladowe ceny opon podal Holek w tym poscie:
http://super-moto.pl/index.php?module=forum&what=post&id=2645#2645
Ja powiem, ze mozna i taniej, ale mozna tez drozej. Zalezy co kto chce i jakie ma juz znajomosci. Wiadomo, ze pierwszy komplet najdrozszy :)

Mi na poczatku tylny slick wystarczyl na 4 wyscigi, az zaczalem sie wywracac, wiec wiedzialem ze to koniec opony.
Pod koniec sezonu tylny slick starczal mi na 2 wyscigi, ale z przekladka. Jako przekladke mam na mysli przelozenie opony odwrotnie kierunkiem jazdy. Wiem...wiem...wiem :) Ale u mnie nic sie nie dzialo poza tym ze nadal mialem wiecej opony z tej strony co potrzebowalem (Radom, Lublin-lata sie w lewo)

Sensu kupowania uzywanym slickow do wyscigu nie widze. Bo czym glebiej tym gorsza mieszanka. Jedynie widze sens na poczatku zalozenia jakiejs niezjechanej "popoznaniowej" przedniej opony. Bo ona sie nie zuzywa tak mocno.
Mowic, ze opona starcza na wyscig mam na mysli dzien wyscigow, czyli 2 treningi po 15min + 2 wyscigi po ~17min. Czyli okolo godziny.

Oczywiscie najlepsi z nas lub tez najbogatsi :) zmieniaja opony co wyscig. Mam nadzieje, ze kiedys dolacze bądz do jednych bądz do drugich :D

P.S.Dasz rade zalatwic wjazd w z rana w najblizsza sobote do Modlina (tak aby kolo 14:00 juz pic zimne piwko w domu)?

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

10

Odp: Początki w Supermoto

kumam...

a możecie jeszcze sie podzielić doświadczeniami co do wielkości zebatek na polskie tory kartingowe?
Coprawda wiekszosć z osób tutaj lata na 450tkach a nie 250tkach tak jak ja ale chodzi mi o taki info z grubsza...
Teraz bawiłem sie na zębatkah 48 i 50 zębów czyli sporo mocy i nie za duży V-max(moze ze 120-130...)

Co do modlina to podbij do mnie wieczorkiem na GG.
Ogólnie żaden problem z wjazdem, problem że w sobote prawdopodobnie(jak jutro założą mi hak) pojade do Białego po moto...
Ale odezij sie to pogadamy co i jak.

SPIDI

Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
Facebook.com/SpidiFreestyle

11

Odp: Początki w Supermoto

Ja mam w Husce zebatki 14/42. Jednak na Poznan trzeba cos zdecydowanie szybszego załozyc.

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

12

Odp: Początki w Supermoto

czy opony od ścigawki nadaja się calkiem dobrze na tor?? czy przyczepność slików to dopiero mozna wykorzystać po nabraniu doświadczenia??

trzeba jeździc szybko bo nie ma czasu

13

Odp: Początki w Supermoto

Nie wiem jak w warunkach bojowych na MP w SM, ale od pocżatku mam załozone opony scigaczowe, i nie powiem zeby było źle.
Latałem na torze indoor, miasto i raz w koszalinie na torze.
Tak samo zrobiło kilku moich kolegów.
Jeśli nie startujesz i nie trenujesz z myślą o poważnym ściganiu się-myślę że ok.
Przy zakładaniu gum bacz by dobrze zgrać szerokość i profil-tak zeby guma nie ułozyła się tak że przy stosunkowo malym przechyle będziesz już zamykal bieźnik.
Pzdr.

Husqa SM 450 R 08`, Husqa CR 250 82`,  Beta Zero 125 91`

14

Odp: Początki w Supermoto

jakies sugestie co do tych rozmiarów szer do wysokości??

trzeba jeździc szybko bo nie ma czasu

15

Odp: Początki w Supermoto

helwart napisał/a:

czy opony od ścigawki nadaja się calkiem dobrze na tor?? czy przyczepność slików to dopiero mozna wykorzystać po nabraniu doświadczenia??


Jesli chcesz przyjechac na tor pare razy i polatac rekreacyjnie z pewna doza adrenalinki to sportowe szosowe opony, jak D208 itp, w zupelnosci wystarcza. Pochylenia beda te same co na slickach.
Natomiast jesli chcesz troszke juz poscigac sie z tymi co przyjada pobawic sie na torze i bedziesz chcial przyspieszac w glebokich zlozeniach, to wtedy juz potrzebujesz slicka.
Dowiesz sie, ze potrzebujesz slicka, jak zaczniesz sie wywracac przy wychodzeniu z zakretu :) przez uslizg tylu ;)

Sugestie co do szerokosci: na tylnej feldze 4,25" najlepiej ukladaja sie 150ki i 155ki, oraz prawie wszystkie 160ki (ale te o niższym profilu). Kiedys zalozylem D208ke o wysokim profilu i sie zrobil balon.

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30