226

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

pod uwagę brałem jeszcze pomylenie szklanek zaworowych z pierwotnym miejescem gdzie pracowały.
Innymi słowy : szklanka A poszła na miejsce szklanki B.

nto

227

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

przy tytanach za maly luz to pol biedy.ustawiajcie 0,2 wydech i 0.15 ssace po napieciu lancuchow bedzie 0,15  0,1 nie ma sensu celowac w 0,13 i 0,17 z serwisowki.
zamiana szklanek zmieni luz.szklanki w sxv czesto dostaja raka.

Drz650->klx650->SXV 550->DRZ400sm->husq wr250 zadymiacz

228

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

ps.zebatka walku na przedniej glowicy ma lewy gwint.

Drz650->klx650->SXV 550->DRZ400sm->husq wr250 zadymiacz

229 Ostatnio edytowany przez levis (2016-01-15 14:05:28)

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Aprilia w końcu doczekała się serwisu. Do zrobienia:

- sprawdzenie luzów zaworowych
- wymiana uszczelek przy kolektorach wydechowych
- ogólne sprawdzenie stanu silnika
- reshimming tylnego amortyzatora + założenie twardszej sprężyny
- poczyszczenie styków

A w ramach ciekawostki mogę powiedzieć, że kompletny silnik z układem wtryskowym, airboxem itd waży około 30-35kg - dla porównania silnik z CRF 450 waży około 27 kg

https://lh3.googleusercontent.com/-5czliamV2Yo/VpjTNH8c2nI/AAAAAAAAIJg/AUojbwv0ors/s1280-Ic42/remont.jpg

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

230 Ostatnio edytowany przez levis (2016-01-21 01:07:50)

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Okazało się, że silnik ma fabryczne pomarańczowe uszczelnienie karterów, które prędzej czy później odmawia posłuszeństwa. Efekt jest taki, że do oleju dostaje się płyn chłodniczy i silnik się zaciera. U mnie na szczęście nie pojawiła się ta usterka, co nie zmienia faktu, że czeka mnie rozpołowienie silnika.

Jako ciekawostkę powiem, że zestaw do ponownego uszczelnienia silnika + wymiana pozostałych uszczelnień to koszt 180$, co wydaje się być uczciwą ceną jak za 2 cylindry...

Paczkę zamawiam u siostry i pozostaje mi tylko na nią czekać :)

Na chwilę obecną muszę sprawdzić z ciekawości luzy zaworowe oraz po rozebraniu silnika, grubość koszyków, które trzymają podkładkę dystansującą od luzów zaworowych, bo te lubią się wygniatać i tutaj pojawia się kolejna powszechna awaria w SXV - wytarte wałki.

tutaj zamówiony zestaw (na obrazku nie wszystko uwzględnione):

Valve Stem Seal (quantity 8)
Clutch Cover O-Ring
Clutch Cover Gasket
Ignition Cover Gasket
Valve Cover Gasket (quantity 2)
Cylinder Head Gasket (quantity 2)
Cylinder Base O-Ring (quantity 2)
Starter Shaft O-Ring (quantity 2)
Water Pump Cover O-Ring
Water Pump Inlet O-Ring
Oil Seal, Water Pump Shaft and Oil Pump Shaft (quantity 2)
Oil Seal Oil Pump Shaft
Oil Seal, Stator Cover
Water Pump Shaft O-Ring (quantity 2)
ThreeBond Liquid Gasket #1207-B
Oil Seal Primary Side, Crankshaft
Pressure Adjust Piston
Spring For Pressure Adjust Piston
O-Ring For pressure adjust piston cap
Oil Seal, Oil Pump Shaft, External
Oil Pump Housing O-Ring

http://www.af1racing.com/store/ProdImages/st3/af1-xveng-basic.jpg

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

231

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

zestaw uszczelek oryginał?

Pozdrawiam,
Piotrek

232 Ostatnio edytowany przez karol128 (2016-01-21 09:07:48)

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

180$ przy obecnym kursie to kurewsko drogo jak za dwa cylindry. Prawie tysiak z cłem i wysyłką. Do japońca w zamiennikach kosztowałoby to 300-400 zł.

233

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Do VORka komplet 60 euro. Co prawda cztery uszczelki tylko są, pod głowice, dekielki zaworowe, pod sprzęgło i pod stator z magnetem. Reszta składana jest bez uszczelek

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology

234 Ostatnio edytowany przez toro (2016-01-21 14:15:41)

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

levis napisał/a:

Na chwilę obecną muszę sprawdzić z ciekawości luzy zaworowe oraz po rozebraniu silnika, grubość koszyków, które trzymają podkładkę dystansującą od luzów zaworowych, bo te lubią się wygniatać i tutaj pojawia się kolejna powszechna awaria w SXV - wytarte wałki.

Weź mnie nie strasz ,tylko poka ocb na obrazku  :)
Dopiero co włozyłem piec do ramy ,a Ty wypisujesz o jakiś koszykach i podkładkach dystansujących od luzów zaworowych :).
pozdr.

nto

235

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

Toro dawaj większe foto, bo avatarze wygląda nieźle:)

https://www.bikepics.com/members/81

236

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

toro, chodzi o to, że szklanki są za duże i jak się wyklepią górne koszyki, to szklanki zaczepiają o część głowicy, co powoduje zwiększone tarcie na wałku. Zgodnie z zaleceniami Aprilii, należy wymienić 4 szklanki na wersje DLC (25$) sztuka, oraz wszystkie górne koszyki przy zaworach, które nie mieszczą się w specyfikacji (jest ich 8, po 6$ sztuka).

Mały - tak, to hajs za oryginały. Jak przeliczałem, to za te wszystkie rzeczy w detalu zapłaciłbym 168$, więc 180$ to dobra cena.

tutaj koszty poszczególnych części - jak widać drobne uszczelki/oringi/uszczelniacze są tanie. Jest parę droższych rzeczy i niektóre podwójne.

Valve Stem Seal (quantity 8) - AP9150104-37708 - AP9150104 - 2$
Clutch Cover O-Ring - AP9150150-37256 - AP9150150 - 1$
Clutch Cover Gasket - AP9150148-37245 - AP9150148 - 8$
Ignition Cover Gasket - AP9150153-37243 - AP9150153 - 5$
Valve Cover Gasket (quantity 2) - AP9150010-37302 - AP9150010 - 6$
Cylinder Head Gasket (quantity 2) - AP9150008-37295 - AP9150008 - 17$
Cylinder Base O-Ring (quantity 2) - AP9150469-37309 - AP9150469 - 3$ ????
Starter Shaft O-Ring (quantity 2) - AP9150446-37629 - AP9150446 - 1$
Water Pump Cover O-Ring - AP9150352-37745 - AP9150352 - 1$
Water Pump Inlet O-Ring - 851283-37749 - 851283 - 1$
Oil Seal, Water Pump Shaft and Oil Pump Shaft (quantity 2) - 851013-37762 - 851013 - 5$ , AP9150474-37756 - AP9150474 - 6$
Oil Seal Oil Pump Shaft - AP9150443-37570 - AP9150443 - 2$
Oil Seal, Stator Cover - AP9150385-37560 - AP9150385 - 5$
Water Pump Shaft O-Ring (quantity 2) - AP9150385-37560 - AP9150385 - 1$
ThreeBond Liquid Gasket #1207-B - 30$ ??
Oil Seal Primary Side, Crankshaft - 855031-35932 - 855031 - 15$
Pressure Adjust Piston - 855031-35932 - 855031 - 2$
Spring For Pressure Adjust Piston - AP9150169-37530 - AP9150169 - 1$
O-Ring For pressure adjust piston cap - AP9150476-37531 - AP9150476 - 1$
Oil Seal, Oil Pump Shaft, External - AP9150443-37570 - AP9150443 - 2$ , AP9150385-37560 - AP9150385 - 5$
Oil Pump Housing O-Ring - AP9150461-37558 - AP9150461 - 1$

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

237 Ostatnio edytowany przez toro (2016-01-22 12:13:47)

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

levis napisał/a:

toro, chodzi o to, że szklanki są za duże i jak się wyklepią górne koszyki, to szklanki zaczepiają o część głowicy, co powoduje zwiększone tarcie na wałku. Zgodnie z zaleceniami Aprilii, należy wymienić 4 szklanki na wersje DLC (25$) sztuka, oraz wszystkie górne koszyki przy zaworach, które nie mieszczą się w specyfikacji (jest ich 8, po 6$ sztuka).



Czyli generalnie ,to o czym juz wspominał dibo szklanki sie sypią.

Co do powłoki DLC na górze szklanki, hmmm. nie wiem ,nie wypowiadam sie nie znam się. Wymieniasz ? jeżeli tak to daj znać mozę bym tez przytulił just in case

Taka ciekawostka dla ogółu: szklanki z crf 450 są takie same.

nto

238

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

ja najpierw będę rozbierał piec, a potem zamawiał potrzebne części, ale na 99% 4 szklanki będę brał

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

239

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

znaczy ,że te . prawda ?

[url]http://www.ebay.com/itm/OEM-Aprilia-Valve-Lifter-Bucket-855632-/111516810866[/url]

nto

240

Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza

tak

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450