Odp: Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza
pod uwagę brałem jeszcze pomylenie szklanek zaworowych z pierwotnym miejescem gdzie pracowały.
Innymi słowy : szklanka A poszła na miejsce szklanki B.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Aprilia » Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza
Strony Poprzednia 1 … 14 15 16 17 18 … 40 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
pod uwagę brałem jeszcze pomylenie szklanek zaworowych z pierwotnym miejescem gdzie pracowały.
Innymi słowy : szklanka A poszła na miejsce szklanki B.
przy tytanach za maly luz to pol biedy.ustawiajcie 0,2 wydech i 0.15 ssace po napieciu lancuchow bedzie 0,15 0,1 nie ma sensu celowac w 0,13 i 0,17 z serwisowki.
zamiana szklanek zmieni luz.szklanki w sxv czesto dostaja raka.
ps.zebatka walku na przedniej glowicy ma lewy gwint.
Aprilia w końcu doczekała się serwisu. Do zrobienia:
- sprawdzenie luzów zaworowych
- wymiana uszczelek przy kolektorach wydechowych
- ogólne sprawdzenie stanu silnika
- reshimming tylnego amortyzatora + założenie twardszej sprężyny
- poczyszczenie styków
A w ramach ciekawostki mogę powiedzieć, że kompletny silnik z układem wtryskowym, airboxem itd waży około 30-35kg - dla porównania silnik z CRF 450 waży około 27 kg
Okazało się, że silnik ma fabryczne pomarańczowe uszczelnienie karterów, które prędzej czy później odmawia posłuszeństwa. Efekt jest taki, że do oleju dostaje się płyn chłodniczy i silnik się zaciera. U mnie na szczęście nie pojawiła się ta usterka, co nie zmienia faktu, że czeka mnie rozpołowienie silnika.
Jako ciekawostkę powiem, że zestaw do ponownego uszczelnienia silnika + wymiana pozostałych uszczelnień to koszt 180$, co wydaje się być uczciwą ceną jak za 2 cylindry...
Paczkę zamawiam u siostry i pozostaje mi tylko na nią czekać :)
Na chwilę obecną muszę sprawdzić z ciekawości luzy zaworowe oraz po rozebraniu silnika, grubość koszyków, które trzymają podkładkę dystansującą od luzów zaworowych, bo te lubią się wygniatać i tutaj pojawia się kolejna powszechna awaria w SXV - wytarte wałki.
tutaj zamówiony zestaw (na obrazku nie wszystko uwzględnione):
Valve Stem Seal (quantity 8)
Clutch Cover O-Ring
Clutch Cover Gasket
Ignition Cover Gasket
Valve Cover Gasket (quantity 2)
Cylinder Head Gasket (quantity 2)
Cylinder Base O-Ring (quantity 2)
Starter Shaft O-Ring (quantity 2)
Water Pump Cover O-Ring
Water Pump Inlet O-Ring
Oil Seal, Water Pump Shaft and Oil Pump Shaft (quantity 2)
Oil Seal Oil Pump Shaft
Oil Seal, Stator Cover
Water Pump Shaft O-Ring (quantity 2)
ThreeBond Liquid Gasket #1207-B
Oil Seal Primary Side, Crankshaft
Pressure Adjust Piston
Spring For Pressure Adjust Piston
O-Ring For pressure adjust piston cap
Oil Seal, Oil Pump Shaft, External
Oil Pump Housing O-Ring
zestaw uszczelek oryginał?
180$ przy obecnym kursie to kurewsko drogo jak za dwa cylindry. Prawie tysiak z cłem i wysyłką. Do japońca w zamiennikach kosztowałoby to 300-400 zł.
Do VORka komplet 60 euro. Co prawda cztery uszczelki tylko są, pod głowice, dekielki zaworowe, pod sprzęgło i pod stator z magnetem. Reszta składana jest bez uszczelek
Na chwilę obecną muszę sprawdzić z ciekawości luzy zaworowe oraz po rozebraniu silnika, grubość koszyków, które trzymają podkładkę dystansującą od luzów zaworowych, bo te lubią się wygniatać i tutaj pojawia się kolejna powszechna awaria w SXV - wytarte wałki.
Weź mnie nie strasz ,tylko poka ocb na obrazku :)
Dopiero co włozyłem piec do ramy ,a Ty wypisujesz o jakiś koszykach i podkładkach dystansujących od luzów zaworowych :).
pozdr.
Toro dawaj większe foto, bo avatarze wygląda nieźle:)
toro, chodzi o to, że szklanki są za duże i jak się wyklepią górne koszyki, to szklanki zaczepiają o część głowicy, co powoduje zwiększone tarcie na wałku. Zgodnie z zaleceniami Aprilii, należy wymienić 4 szklanki na wersje DLC (25$) sztuka, oraz wszystkie górne koszyki przy zaworach, które nie mieszczą się w specyfikacji (jest ich 8, po 6$ sztuka).
Mały - tak, to hajs za oryginały. Jak przeliczałem, to za te wszystkie rzeczy w detalu zapłaciłbym 168$, więc 180$ to dobra cena.
tutaj koszty poszczególnych części - jak widać drobne uszczelki/oringi/uszczelniacze są tanie. Jest parę droższych rzeczy i niektóre podwójne.
Valve Stem Seal (quantity 8) - AP9150104-37708 - AP9150104 - 2$
Clutch Cover O-Ring - AP9150150-37256 - AP9150150 - 1$
Clutch Cover Gasket - AP9150148-37245 - AP9150148 - 8$
Ignition Cover Gasket - AP9150153-37243 - AP9150153 - 5$
Valve Cover Gasket (quantity 2) - AP9150010-37302 - AP9150010 - 6$
Cylinder Head Gasket (quantity 2) - AP9150008-37295 - AP9150008 - 17$
Cylinder Base O-Ring (quantity 2) - AP9150469-37309 - AP9150469 - 3$ ????
Starter Shaft O-Ring (quantity 2) - AP9150446-37629 - AP9150446 - 1$
Water Pump Cover O-Ring - AP9150352-37745 - AP9150352 - 1$
Water Pump Inlet O-Ring - 851283-37749 - 851283 - 1$
Oil Seal, Water Pump Shaft and Oil Pump Shaft (quantity 2) - 851013-37762 - 851013 - 5$ , AP9150474-37756 - AP9150474 - 6$
Oil Seal Oil Pump Shaft - AP9150443-37570 - AP9150443 - 2$
Oil Seal, Stator Cover - AP9150385-37560 - AP9150385 - 5$
Water Pump Shaft O-Ring (quantity 2) - AP9150385-37560 - AP9150385 - 1$
ThreeBond Liquid Gasket #1207-B - 30$ ??
Oil Seal Primary Side, Crankshaft - 855031-35932 - 855031 - 15$
Pressure Adjust Piston - 855031-35932 - 855031 - 2$
Spring For Pressure Adjust Piston - AP9150169-37530 - AP9150169 - 1$
O-Ring For pressure adjust piston cap - AP9150476-37531 - AP9150476 - 1$
Oil Seal, Oil Pump Shaft, External - AP9150443-37570 - AP9150443 - 2$ , AP9150385-37560 - AP9150385 - 5$
Oil Pump Housing O-Ring - AP9150461-37558 - AP9150461 - 1$
toro, chodzi o to, że szklanki są za duże i jak się wyklepią górne koszyki, to szklanki zaczepiają o część głowicy, co powoduje zwiększone tarcie na wałku. Zgodnie z zaleceniami Aprilii, należy wymienić 4 szklanki na wersje DLC (25$) sztuka, oraz wszystkie górne koszyki przy zaworach, które nie mieszczą się w specyfikacji (jest ich 8, po 6$ sztuka).
Czyli generalnie ,to o czym juz wspominał dibo szklanki sie sypią.
Co do powłoki DLC na górze szklanki, hmmm. nie wiem ,nie wypowiadam sie nie znam się. Wymieniasz ? jeżeli tak to daj znać mozę bym tez przytulił just in case
Taka ciekawostka dla ogółu: szklanki z crf 450 są takie same.
ja najpierw będę rozbierał piec, a potem zamawiał potrzebne części, ale na 99% 4 szklanki będę brał
znaczy ,że te . prawda ?
[url]http://www.ebay.com/itm/OEM-Aprilia-Valve-Lifter-Bucket-855632-/111516810866[/url]
tak
Strony Poprzednia 1 … 14 15 16 17 18 … 40 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Aprilia » Aprilia SXV 450 - historia mojego egzemplarza
Wygenerowano w 0.057 sekund, wykonano 67 zapytań