16 Ostatnio edytowany przez Signe (2014-09-24 13:49:28)

Odp: Opony do SM ksztalt profilu

KWINTO napisał/a:

Do rzeczy:
każda z tych opon   ma   nieco  inny  ksztalt.  Pressa   jest  jak  "grzybek" bardziej plaska   a GoldSpeed  jest  bardziej  "Stożkowy"
Pytanie do Was  czy  kształt   opony może  mieć  tak ogromne  znaczenie?  Przeciez  opona  podczas pracy   mocno  pracuje, jest plastyczna  i sie  ugina.  Moze  PressaSport  pomimo  dobrej  przyczepności     nie  nadaje   sie  do Amatorskiego latania  po torze  a  może    kierownik  ze mnie  d.u.p.a ?

Kształt opony ma bardzo duże znaczenie. Porównanie bardzo jaskrawe Michały Pilot Road i Pilot Power. Na roadach pomimo że przedni QUalifier II pozamykany aż miło to tylna opona nie była zamknięta i jeszcze nie czułem jak oram podnóżkami, na pilotach opona pozamykana i niższe złożenia. Liczy się też ciśnienie w oponie na ciepło i na zimno, stan gumy, twardość samej konstrukcji opony bo nawet jesli bedzie bardzo rozgrzana to nie bedzie sie deformowala tak mocno jak miekksza konstrukcja. Fajnie to można zaobserwować w niektórych filmikach z TT w slowmo ale tam wiadomo inne przeciążenia. Ogólnie to gołym okiem można zaobserwować jak się kapeć na obręczy układa i wtedy w jakimś stopniu wywnioskować na ile można sobie pozwolić zejść.

WSK 125 (odrestauruje się) - Honda CB450S - Suzuki GS500E - Suzuki SV650S - KTM LC4 Duke II - KTM LC4 640SM - KLX300R - enduro zajawka

17

Odp: Opony do SM ksztalt profilu

Goldspeed i Maxxis to są takie same opony.
Jedyne czym się mogą różnić to mieszanką i profilem przedniej opony: 120/70 lub 120/80

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

18

Odp: Opony do SM ksztalt profilu

Problem jest w konstrukcji opony. Dedykowane do SM mają inny karkas i generalnie są bardziej miękkie. Nie chodzi o mieszankę, tylko o sposób w jaki opona się układa pod ciężarem motóra. Opony które tu opisujecie (Dunlop, Michelin) są dedykowane motocyklom turystycznym lub sportowym, które ważą więcej (od dziobala) lub znacznie więcej (od EXC i podobnych "prawdziwych" SM). Aż sam się nudzę pisząc to po raz setny chyba, ale to trzeba zrozumieć i zaakceptować.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

19 Ostatnio edytowany przez n-man (2015-07-25 21:46:38)

Odp: Opony do SM ksztalt profilu

Panowie sorka za odgrzanie grubego krokieta czy tam innego kotleta. W huśce mam teraz opone qualifier2 160( na mikrony od łańcucha no i wygląda baloniasto) seryjnie idzie oponka 150. wydaje mi się że ta nowa opona jakoś ogranicza mnie na zakrętach, nie moge nisko zejść i takie uczucie agresywnego skręcania które mi nie pasuje. Czy ja to sobie uroiłem? Czy moze opona jest za szeroka i przez to za wysoka(za waska felga na ta opone) Czy da się to zniwelować bawiąc się ciśnieniem ?jakie ciśnionko byscie polecali dla takiej opony?

Husqa smr 570

20 Ostatnio edytowany przez wyrzyk969 (2015-07-25 21:54:36)

Odp: Opony do SM ksztalt profilu

Ostatnio podobny problem miał bshmc, jego drezyna leciała w zakrętach i sam to też u niego odczułem, a miał 160 mutanta, po założeniu 150 mezelerka m7 podobno znikło. Niech się lepiej on wypowie jak faktycznie to wyglądało. Ja w faVORku miałem dunlopa jakiegoś slicka 160 na obręczy 4.25 i ładnie łykał zakręty ciasne ale się skończył i założyłem 150 mezelerka m5. Czy coś się zmieniło, to nie wiem bo na razie eFCeeRek nie może się dogadać ze sprzętem jak należy i jazdy nie ma. Ciśnienie jakie stosuje na zimnej oponie to (według manuala) przód 1.2-1.4 bara, a tył 1.4-1.6 bara w zależności gdzie i po czym jadę. Pzdr.

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology

21

Odp: Opony do SM ksztalt profilu

n-man napisał/a:

Panowie sorka za odgrzanie grubego krokieta czy tam innego kotleta. W huśce mam teraz opone qualifier2 160( na mikrony od łańcucha no i wygląda baloniasto) seryjnie idzie oponka 150. wydaje mi się że ta nowa opona jakoś ogranicza mnie na zakrętach, nie moge nisko zejść i takie uczucie agresywnego skręcania które mi nie pasuje. Czy ja to sobie uroiłem? Czy moze opona jest za szeroka i przez to za wysoka(za waska felga na ta opone) Czy da się to zniwelować bawiąc się ciśnieniem ?jakie ciśnionko byscie polecali dla takiej opony?

Seryjnie w DRZ jest 140, ja osobiście miałem kilka 150 i 160 różnica jest może minimalna ale zależy to w szczególności od modelu bo 160 mogą mieć różne profile, odnośnie ciśnienia ja przód 1,7 tył 1,5-1,6 to tak miałem torowo i na miasto, a o najważniejszym zapomniałem pamiętaj to że mocno się składasz nie znaczy wcale że szybko jedziesz..

100% koncentracji = 100% satysfakcji - moje małe enduroooo - #997 rejsing
O nas http://www.youtube.com/watch?v=z5LUptOcE_o&feature=youtu.be
Part 1  http://www.youtube.com/watch?v=l-6jEjyYJpg
Part 2  http://www.youtube.com/watch?v=PWdubyCHfnQ

22 Ostatnio edytowany przez n-man (2015-07-25 22:14:54)

Odp: Opony do SM ksztalt profilu

moja stara 150 była z 2002 czy 2003 roku opona na której moto wyjechało z salonu, a wydaje mi się że pozwalała mi na znacznie więcej i na agresywniejszą jazde, czułem sie dużo pewniej, a teraz daleko mi do takich złożeń. teraz sprawdziłem i miałem ciśnienie 1.6 na przód i 1.7 na tył. Zmniejsze ciśnienie   na 1.2 i 1.4 i zobaczymy. może to nie tylko problem w tylnej oponie?

Husqa smr 570

23

Odp: Opony do SM ksztalt profilu

n-man napisał/a:

1.2 i 1.4 i zobaczymy. może to nie tylko problem w tylnej oponie?

Za mało będzie się walił w zakręty 1,7 przód 1,5-1,6 tył to minimum!!!

100% koncentracji = 100% satysfakcji - moje małe enduroooo - #997 rejsing
O nas http://www.youtube.com/watch?v=z5LUptOcE_o&feature=youtu.be
Part 1  http://www.youtube.com/watch?v=l-6jEjyYJpg
Part 2  http://www.youtube.com/watch?v=PWdubyCHfnQ

24

Odp: Opony do SM ksztalt profilu

1.2 i 1.4 to za mało, takie mam jak latam na torze MX. Tak to latam na 1.4 (1.5) i 1.6 i u mnie walenia w zakrętach nie ma ale tak jak napisałem to w manualu do vorka było, a co inne moto to też może się inaczej zachowywać przy takim ciśnieniu. Moim zdaniem problem w oponie, a obniżenie ciśnienia nie pomoże tylko przeciwnie.

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology

25

Odp: Opony do SM ksztalt profilu

Ja mam chyba podobny problem z tylną oponą w 300. Tzn tył jest 4,25 a opona jakiś maxis 165 i strasznie mnie targa na prawą strone jak lece na gumie, próbowałem juz różnego cisnienia i h*j prawie nie ma różnicy, musze załozyć jakiegos kapcia 150

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250

26

Odp: Opony do SM ksztalt profilu

mówimy oczywiście o ciśnieniach na zimnej gumie tak?

Husqa smr 570

27

Odp: Opony do SM ksztalt profilu

n-man napisał/a:

mówimy oczywiście o ciśnieniach na zimnej gumie tak?

ZAWSZE NA ZIMNEJ!!!!!

100% koncentracji = 100% satysfakcji - moje małe enduroooo - #997 rejsing
O nas http://www.youtube.com/watch?v=z5LUptOcE_o&feature=youtu.be
Part 1  http://www.youtube.com/watch?v=l-6jEjyYJpg
Part 2  http://www.youtube.com/watch?v=PWdubyCHfnQ

28

Odp: Opony do SM ksztalt profilu

Zmieniłem na 150 i targa jak złoto :v

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250

29

Odp: Opony do SM ksztalt profilu

:) ale tylko na gumie różnice czujesz? czy zakrety też ?

Husqa smr 570

30

Odp: Opony do SM ksztalt profilu

n-man napisał/a:

:) ale tylko na gumie różnice czujesz? czy zakrety też ?

bez gumy są inne odczucia ;-)

100% koncentracji = 100% satysfakcji - moje małe enduroooo - #997 rejsing
O nas http://www.youtube.com/watch?v=z5LUptOcE_o&feature=youtu.be
Part 1  http://www.youtube.com/watch?v=l-6jEjyYJpg
Part 2  http://www.youtube.com/watch?v=PWdubyCHfnQ