Odp: Opony do SM ksztalt profilu
Do rzeczy:
każda z tych opon ma nieco inny ksztalt. Pressa jest jak "grzybek" bardziej plaska a GoldSpeed jest bardziej "Stożkowy"
Pytanie do Was czy kształt opony może mieć tak ogromne znaczenie? Przeciez opona podczas pracy mocno pracuje, jest plastyczna i sie ugina. Moze PressaSport pomimo dobrej przyczepności nie nadaje sie do Amatorskiego latania po torze a może kierownik ze mnie d.u.p.a ?
Kształt opony ma bardzo duże znaczenie. Porównanie bardzo jaskrawe Michały Pilot Road i Pilot Power. Na roadach pomimo że przedni QUalifier II pozamykany aż miło to tylna opona nie była zamknięta i jeszcze nie czułem jak oram podnóżkami, na pilotach opona pozamykana i niższe złożenia. Liczy się też ciśnienie w oponie na ciepło i na zimno, stan gumy, twardość samej konstrukcji opony bo nawet jesli bedzie bardzo rozgrzana to nie bedzie sie deformowala tak mocno jak miekksza konstrukcja. Fajnie to można zaobserwować w niektórych filmikach z TT w slowmo ale tam wiadomo inne przeciążenia. Ogólnie to gołym okiem można zaobserwować jak się kapeć na obręczy układa i wtedy w jakimś stopniu wywnioskować na ile można sobie pozwolić zejść.