1 Ostatnio edytowany przez zuczek (2015-07-15 16:44:34)

Temat: Światła do jazdy dziennej LED w motocyklu - Jak to z tym w końcu jest?

Jako, że w mojej CR 250 ładowanie raczej nie jest na poziomie elektrowni w Bełchatowie to szukam rozwiązania co by je trochę odciążyć. Przechodząc do sedna sprawy. LEDy pobierają mniej prądu, niż żarówka w moim polisporcie, dlatego rozważam nad wsadzeniem takich pasków ledowych jako światła dzienne. Jakie są tego konsekwencje? W internetach można wyczytać, że w jakimś rozporządzeniu dotyczącym diagnostyki, liczba świateł dziennych przy motocyklu jest określona "-" zamiast liczbą (co ciekawe liczba świateł przeciwmgielnych tylnych jest określona 1 lub 2...). Natomiast Prawo o ruchu drogowym art. 51 informuje o dopuszczaniu używania takich świateł w pojazdach (czyli motocyklach też) poruszających się od świtu do zmroku. Więc jak to z tym w końcu jest? W jakimś turystyku czy innym sporcie raczej to by się tak nie rzucało w oczy, ale umieszczone na takim surowym motocyklu jakim jest supermoto może budzić ciekawość policji. Ktoś pomoże?

Sprawdź nas na Facebook'u https://www.facebook.com/MotoKoty
Oraz na Youtube https://www.youtube.com/motokoty

2 Ostatnio edytowany przez Signe (2015-07-15 17:00:22)

Odp: Światła do jazdy dziennej LED w motocyklu - Jak to z tym w końcu jest?

Najprościej i najbezpieczniej będzie wystosować pismo z prośbą o objęcie oficjalnego stanowiska naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego KGP ale szybciej się doprosić idzie o odpowiedź z twojej lokalnej komendy miejskiej/wojewódzkiej. Swoją drogą nie natknąłem się nigdy na warunki techniczne używania oraz montowania świateł dziennych w moto. Nowe motocykle wyposażone w nie nie mają z tym problemu ale starsze tak. Nie widziałem też rozporządzenia regulującego jak mają być zamontowane światła dzienne w moto (są o autach ale raczej nie można się tym sugerować). Swoją drogą wysoko umieszczone światło dzienne w moto mogło by tylko drażnić innych kierujących jeśli będzie mocne. Napewno też jest jakaś furtka prawna która NIE ZABRONI (ale to nie znaczy że full legal można) montażu takich świateł.

WSK 125 (odrestauruje się) - Honda CB450S - Suzuki GS500E - Suzuki SV650S - KTM LC4 Duke II - KTM LC4 640SM - KLX300R - enduro zajawka

3

Odp: Światła do jazdy dziennej LED w motocyklu - Jak to z tym w końcu jest?

W polisporcie są 2 żarówki. Pokojówka 5W i chyba 35W. Na początek zmieniłem na 25W- nie pomogło. Ostatecznie zmieniłem pokojówkę na led i tak od 2 lat jeżdżę. W niedziele spotkanie miałem z policjantem to nic nie mówl. Na przeglądzie zmieniam jak coś na zwykłą 5W i po kłopocie.
Policja jak chce się przyczepić to znajdzie wszystko, ale na szczęście większość nie jest.

CRF450R

4

Odp: Światła do jazdy dziennej LED w motocyklu - Jak to z tym w końcu jest?

Gniazdo postojówki w moim polisporcie zostało zgubione. Co do twojej wypowiedzi master_be to mogę i jeździć tak ja teraz i najwyżej wsadzę akumulator. Ale chodzi mi o to, że moje światło nie świeci tak jak powinno. Na wolnych tylko się żarzy, a żeby zaczęło świecić to musi być na trochę wyższych obrotach. Po podłączeniu tylnej lampy myślę, że będzie jeszcze słabiej... Poza tym nie chodzi mi już o oświetlanie drogi, bo z polisportem na to nie liczę, lecz o mały pobór prądu i jako takie świecenie. Najwyżej zapytam kilku spotkanych policjantów i może któryś mi poradzi. Jeśli nie to trudno. Może zdziałam coś z akumulatorem.

Sprawdź nas na Facebook'u https://www.facebook.com/MotoKoty
Oraz na Youtube https://www.youtube.com/motokoty

5

Odp: Światła do jazdy dziennej LED w motocyklu - Jak to z tym w końcu jest?

To może z ładowaniem masz coś nie tak?

WSK 125 (odrestauruje się) - Honda CB450S - Suzuki GS500E - Suzuki SV650S - KTM LC4 Duke II - KTM LC4 640SM - KLX300R - enduro zajawka

6 Ostatnio edytowany przez kakarotto (2015-07-16 00:40:55)

Odp: Światła do jazdy dziennej LED w motocyklu - Jak to z tym w końcu jest?

Ledy na wolnych też będą słabiej świecić, mało tego, będą migać bo masz prad zmienny, może jakoś wstepnie podprostowany. Musiałbyś wstawić mostek. A to że mają mniejszy pobór to nic, będą też słabiej świecić bo tu nie chodzi o wydajność Twojego alternatora tylko, że na wolnych obrotach masz mniejsze napięcie. Ja bym polecał wstawić małe aku, dać ładowanie i tylko nie zapominać świateł wyłączać bo chwila i rozładują małe aku. Ja mam tak wstawiony, co prawda mi chodziło o licznik elektroniczny, aku żelowy o wymiarach około 8x5cm za 20zł, mały, lekki i daje rade.

7

Odp: Światła do jazdy dziennej LED w motocyklu - Jak to z tym w końcu jest?

No wlasnie z akumulatorem tez sie zastanawiałem. Ciezka sprawa ale będę myślał.

Sprawdź nas na Facebook'u https://www.facebook.com/MotoKoty
Oraz na Youtube https://www.youtube.com/motokoty

8

Odp: Światła do jazdy dziennej LED w motocyklu - Jak to z tym w końcu jest?

Ja wsadziłem do swego akumulator i mostek prostowniczy od chińskiego skutera. Aku w airboxie 2.8Ah. Chodzi to ładnie, ale za to już nie wygląda. Kabelków dużo i 40W alternator nie daje rady naładować i muszę co jakiś czas podładowywać akumulator. Żelowy nie zdał egzaminu. 2 sztuki nie wytrzymały trudów enduro/sm. Miałem opcję z mostkiem oraz dużym kondensatorem i było tak samo źle jak bez. Po prostu ten alternator jest za słaby na migacze i światła. Jest opcja 70W ale to trzeba zmieniać koło zamachowe na cięższe. Ludzie piszą że crf nie zbiera się już tak ładnie po tym zabiegu:)

CRF450R