1

Temat: VOR 530 SM-R 2002 by wyrzyk969

Witam, z racji, że nie chce mi się robić kolejnych nowych tematów z byle pierdołą, zakładam jeden temat poświęcony temu sprzętowi. Będę tu zamieszczał jakieś przydatne informacje jak i pytania. Jak wiadomo VOR jest dość mało popularną marką w naszym kraju, a wersja SM to już w szczególności. Często dzwoniąc po ludziach w sprawie orientacji części, spotykam się z zaskoczeniem, że użytkuję ten motocykl i serwisuję go (90% ludzi użytkujących te moto z którymi się kontaktowałem nie wie, skąd części brać do niego i większość jeździ nim, aż padnie, a potem zostaje rozkręcony na poszczególne części i do "żyda")
Każda pierdoła do niego dostępna jest na stronie [url]http://www.fmfrigerio.it/[/url] i cenowo wygląda to mniej więcej tak:
- uszczelki na cały silnik - 58 euro;
- simeringi na cały silnik - 65 euro;
- magneto + stator - 350 euro;
- płytka zaworowa - 8 euro;
- filtr oleju - 14 euro;
- komplet plastików - 150 euro;
- tarcza hamulcowa - 180 euro;
- średni koszt wysyłki - 25 euro;
resztę już w PL kupowałem:
- tłok wossner - 600zł;
- łożyska na cały silnik - 500zł;
- tarcze sprzęgła - 250zł;
Jak się ktoś dobrze zakręci to dużo rzeczy dobierze od innych moto typu KTM, HUSQVARNA, SHERCO.
Ciekawostka odnośnie płytek zaworowych, są to te same płytki co idą do motocykli SHERCO 4.5i/5.1i, dostępne w Polsce [url]http://www.sherco.pl/[/url] każdy rozmiar w cenie 20zł za sztukę.
Motocykle VOR były kiedyś dostępne w PL jednak nie przyjęły się z racji wysokich cen i egzotyki. Jak na tamte czasy moto było wyposażone dość bogato co czyniło je tzw "z górnej półki" osprzęt typu magura, brembo, paioli-kayaba, ohlins i inne cuda wianki pozwalały na użytkowanie moto w dość zaawansowany sposób, bez potrzeby wymiany podzespołów na coś lepszego. Ciekawe rozwiązanie to zastosowanie kół zębatych zamiast łańcuszka rozrządu. Dzięki temu odpada nam serwisowanie tego elementu. Warto się rozejrzeć za wersją na nowej ramie ponieważ jest lżejsza i stabilniejsza, a i ogólny wygląd moto lepszy.
Rocznik 2002 wychodził na gaźniku Dell'ort VHSB 38, który jak wiadomo był humorzasty, następne roczniki wychodziły na Keihin FCR 39, a wersja SM-RC na FCR 41.
Czemu wybrałem VOR-a? A więc krótka historia...
Po prostu jak go zobaczyłem to stwierdziłem, że muszę go mieć hehe. Zaczęło się szukanie w necie, wersji SM w PL wtedy nie było żadnej na sprzedaż, aż po miesiącu, znalazłem ogłoszenie "mojego" VOR-a.

http://vader.joemonster.org/upload/rzw/135904931e347c6v01.jpg

http://vader.joemonster.org/upload/rzw/135905029b41fc3v02.jpg

Niska cena 4,5k, po opisie moto sprawne z możliwością przejażdżki itp. itd., po telefonie okazało się, że naglę przestał palić silnik, niby przez świecę. Następnego dnia od pojawienia się ogłoszenia, pojechałem po niego do Głuchołaz (550km od mojej miejscowości). Cały czas się zastanawiałem czy warto w ciemno jechać. Po przybyciu na miejsce, oględzinach i próbach odpalenia z marnym skutkiem postanowiłem go zabrać i dać mu szansę.
Zaczęło się od rozbiórki silnika (niestety zdjęć z reanimacji nie mam). Widok pięciu kolorów silikonu, farfocli wielkości makaronu w silniku i innych tuningów, doprowadził mnie w stan osłupienia. Tydzień czasu zabrało mi doczyszczenie elementów silnika z tych pięknych kolorów (czarny, czerwony, niebieski, biały i sanitarny bezbarwny). Przyczyną nie palenia było odklejenie się magnesów z magneta i całe szczęście bo łożyska na wale były wysypane, także to w połączeniu z silikonowymi farfoclami zrobiło by tam niezłą papkę. Zaczęło się od szukania manuala (teraz mam go na chomiku w razie "w", [url]http://chomikuj.pl/wyrzyk013/manuale/VOR+SM+450*2c+530+(2002)[/url] ) i części. Znalazłem stronkę Włocha, zaczęła się korespondencja i zamawianie nowych części. Niestety Włoch sprzedaje jedynie komplet magneto + stator, a z używek nic nie było wtedy. Kolejnym mankamentem był czas odpisywania Włocha, średnio trzeba czekać tydzień na odpowiedź. Raz jak wysłałem 16 czerwca to odpisał mi dopiero 6 lipca. Kiedy wszystkie części były na miejscu, silnik oddałem do znajomego mechanika, który miał już doświadczenie z tą marką. W między czasie okleiłem plastiki folią 3D imitacja carbonu.

http://vader.joemonster.org/upload/rzw/13590513636a64bv03.jpg

http://vader.joemonster.org/upload/rzw/1359052252dec5ev04.jpg

Dodatkowo dokupiłem do niego gaźnik FCR 39 i po otrzymaniu silnika przystąpiłem do składania go w całość. Łącznie z robotą i częściami do całego silnika (tylko bez korby) wsadziłem koło 5k.

http://vader.joemonster.org/upload/rzw/135905331bd5077v05.jpg

Pierwsze odpalenie silnika było bardzo ekscytujące, a wrażenia z jazdy jeszcze większe. Bardzo przyjemnie się go prowadzi ale trzeba uważać bo błędów nie wybacza, a przy każdej możliwości chce pokazać, że to on rządzi Tobą. Początkowo miałem zamiar jeździć nim po mieście ale, że był bez możliwości rejestracji zacząłem przeglądać aukcję i na niemieckim ebayu wylicytowałem (w sumie tylko ja byłem chętny) ramę z papierami włoskimi dającymi możliwość rejestracji. Przełożyłem wszystkie elementy i podłączyłem światła, starą ramę zutylizowałem ale jakoś tak wyszło, że włoski dowód dalej leży w szufladzie, a moto nie zarejestrowałem, więc zabieg bez celowy hehe ale w razie co to papiery mam na niego. Plany o startach w zawodach, przyczyniły się to dalszego majstrowania przy sprzęcie. Pierwsze co to wywaliłem zbiorniczek na zlewki, który był na wahaczu (jakoś mi tam nie pasował, jest widoczny na poprzednich zdjęciach) i dorobiłem dwa oddzielne zbiorniczki, bardziej ukryte. Pierwszy na odmę i płyn chłodniczy, a drugi od gaźnika.

http://vader.joemonster.org/upload/rzw/13590544f7bf59cv06.jpg

Zanim miałem zamiar pojechać na pierwsze zawody, ze dwa lata jeździłem bo torze MX i między oponami na lotnisku, a kiedy stwierdziłem, że jestem gotowy wystartować i skopać kilka zadków, miałem wywrotkę na KX-ie. Był chyba marzec, sam początek sezonu i od razu złamany kciuk. Po 6 tygodniach zdjęli gips i stwierdzili, że się źle zrósł, więc ponowne łamanie. Rok czasu z dupy. W końcu w tym roku wystartuję. Zacząłem odchudzać moto, wywaliłem światła, aku i inne zbędne pierdoły.

http://vader.joemonster.org/upload/rzw/1359055d44dd273v08.jpg

Trochę głupio zrobiłem, bo sprzedałem FCR 39 znajomemu z myślą, że kupie zaraz 41 ale jak to zawsze bywa nic konkretnego nie było. Pewnie odczekam jeszcze trochę i zainwestuję w nowego. A tym czasem został mi ori Dell'orto. Postanowiłem też zrobić okleinę do niego i musiałem zerwać folie 3D bo do niej nic nie chciało się kleić.

http://vader.joemonster.org/upload/rzw/13590562376268bv09.jpg

Projekt już mam, ale na razie czekam, aż moto będzie całkowicie gotowe. W między czasie ogarniam kółka w nim i jedno udało mi się zrobić tej niedzieli. Drugie pewnie w przyszłą zrobię z powodu braku czasu w tygodni. Jest to zielony fluo ale niestety na zdjęciu nie widać tego efektu.

http://vader.joemonster.org/upload/rzw/1359057d3a97648v10.jpg

http://vader.joemonster.org/upload/rzw/13590586520c112v11.jpg

Teraz czekam na płytki zaworowe. W poniedziałek czy wtorek powinny być, więc jest realne, że wyrobie się na Biłgoraj. Pzdr.

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology

2

Odp: VOR 530 SM-R 2002 by wyrzyk969

Super koła :)
Moto oczywiście też niczego sobie.

KXF 250 '14

3

Odp: VOR 530 SM-R 2002 by wyrzyk969

Noooo fajnie się prezentuje, czekam na okleinę :)
VOR i GasGas - pierwsza reakcja ludzi: "co to w ogóle jest?!" :p chociaż Gas już bardziej rozpoznawalny, VOR nadal wielka niewiadoma dla ludu i tak pewnie zostanie ;)

ps. patrząc na Twoje koła to ja miałem bardziej żółty niż zielony fluo :)

https://www.bikepics.com/pics/2014/10/09/bikepics-2701611-800.jpg

GasGas FSE 400 SM

http://www.bikepics.com/members/huntrr/
http://p1.bikepics.com/2014/10/31/bikepics-2705839-800.jpg

4 Ostatnio edytowany przez wyrzyk969 (2015-03-23 21:23:14)

Odp: VOR 530 SM-R 2002 by wyrzyk969

Żółty, żółty, ja w takim kolorze kiedyś miałem całe moto. Co do marki to rzeczywiście dla niektórych to czarna magia jak się pytają czym jeżdżę. Dobrze, że mam ogarniętego mechanika, który zresztą sam mi polecał VOR-a i jak się później okazało miał jechać po te same moto co ja hehe

A więc, miałem u Włocha zamówić kilka rzeczy, płytki zaworowe, filtr oleju i kilka pierdół ale kontakt z nim tak jak pisałem tragiczny i w końcu zrezygnowałem. Dwa tygodnie czekania na odpowiedź to zbyt długo, a zanim zrobiłby wysyłkę, to już całkiem pewnie byłaby porażka. Filtr dobiorę z innego moto, a z tymi pierdołami się obędę. Co do płytek zaworowych od Sherco nie byłem pewien ale kiedyś słyszałem, że niby pasują. W ostatnim mailu z Włochem zapytałem go, czy będą pasować i potwierdził to, także to zaważyło o rezygnacji zamówienia u niego. W piątek zamówiłem płytki na [url]http://www.sherco.pl/[/url] i dzisiaj (poniedziałek) już są. Wyszło i taniej i szybciej. Pzdr.

http://vader.joemonster.org/upload/rzw/135950916f231a1CIMG5605.jpg

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology

5

Odp: VOR 530 SM-R 2002 by wyrzyk969

smieszne plytki :D

ktm 640 06r

kiedys exc 2x525  2x450 lc4 640 xt600

6

Odp: VOR 530 SM-R 2002 by wyrzyk969

projekt okleiny:

http://vader.joemonster.org/upload/qpo/135094504ba99f2okleina_vor_02.jpg

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology

7 Ostatnio edytowany przez wyrzyk969 (2015-03-23 22:48:12)

Odp: VOR 530 SM-R 2002 by wyrzyk969

helmex napisał/a:

smieszne plytki :D

Bardziej kubeczki, jakieś ducati ma podobne, nachodzą od razu na zawór. Spotkałem się z przypadkiem, że obniżali zawory i robili taką ala przejściówkę na zwykłe płytki np. od yzf bo nie wiedzieli, że da się dostać pasujące.

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology

8

Odp: VOR 530 SM-R 2002 by wyrzyk969

działaj działaj, żebym miał czyje spaliny wąchać w Biłgoraju :>

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

9

Odp: VOR 530 SM-R 2002 by wyrzyk969

levis napisał/a:

działaj działaj, żebym miał czyje spaliny wąchać w Biłgoraju :>

no będziesz wąchał ale przed wyprzedzaniem, podczas dublowania mnie, a potem ja Twoje i tylko patrzeć jak sie oddalasz hehe po roku przerwy trochę mało czasu na trening mi zostało, co prawda wyjechałem kilka razy ale to nie było to. Pzdr.

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology

10

Odp: VOR 530 SM-R 2002 by wyrzyk969

akurat w tym przypadku Aprilka mi nic nie daje - mam bardzo małe doświadczenie w supermoto i moc z Aprilki mi tylko przeszkadza :-)

także, może będzie wyrównana walka :-)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

11 Ostatnio edytowany przez wyrzyk969 (2015-04-11 21:21:57)

Odp: VOR 530 SM-R 2002 by wyrzyk969

Oba kółka na miejscu. Zostało trochę farby to mnie poniosło i zębatka się załapała hehe jednak tydzień przed zawodami ten widok dla mnie nie jest zadowalający... teoretycznie pn-wt powinienem mieć silnik do niego, więc może, może... wtedy test drajf łan byłby w Biłgoraju http://vader.joemonster.org/upload/rze/1366287ff920bcacool.gif

http://vader.joemonster.org/upload/rzh/13695556609ea98kola.jpg

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology

12 Ostatnio edytowany przez wyrzyk969 (2015-04-12 08:37:08)

Odp: VOR 530 SM-R 2002 by wyrzyk969

hehe znalazłem kilka zdjęć jak kiedyś radziłem sobie z filtrem oleju jak z Włochem kontaktu nie było, a już był czas wymiany. O dziwo ori filtry można było z łatwością rozłączyć, a te klejone to kombinerkami ciężko było. Ważne, że zdawały egzamin. Dwa razy byłem przyciśnięty aby tak zrobić, teraz kupiłem u Włocha z zapasem bo nic nie dobrałem (widać dalej nie robią zamienników ani nic podobnego z innego moto) ale klejone taniej wychodziły i szybciej hehe (ori VOR - 14euro + wysyłka to ponad stówę wychodzi za jeden, taniej jest jak przy okazji innego zamówienia i kilka się weźmie, te klejone to koszt max 30zł za jednego). Małe fotostory ze starych zdjęć sklepałem na szybkości hehe. Pzdr.

http://vader.joemonster.org/upload/rzh/13696543ebb7fa8filtr.jpg

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology

13 Ostatnio edytowany przez wyrzyk969 (2015-04-15 22:36:00)

Odp: VOR 530 SM-R 2002 by wyrzyk969

Dzisiaj silnik trafił do ramy plus kilka innych nowych pierdół (łańcuch, klocki itd.). Względem czasu to mnóstwo roboty jeszcze przy nim, bo za dnia praca i mam tylko 1-2 godziny dziennie wolnego aby coś przy nim w tygodniu podziałać. Pzdr.

http://vader.joemonster.org/upload/rzj/1371293ba3a1490VOR_530.jpg

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology

14

Odp: VOR 530 SM-R 2002 by wyrzyk969

Wieeeeem coś o tym :D Fajnie się czyta takie tematy z postępu prac. Powodzenia bo wiem ile czasu i pracy to kosztuje. :)

WSK 125 (odrestauruje się) - Honda CB450S - Suzuki GS500E - Suzuki SV650S - KTM LC4 Duke II - KTM LC4 640SM - KLX300R - enduro zajawka

15

Odp: VOR 530 SM-R 2002 by wyrzyk969

Żebym silnik dostał tak jak miało być w tamtym tygodniu to byłby gotowy na niedzielne zawody, a tak dupa pewnie. Przejadę się na wycieczkę rodzinną do Biłgoraja i tak hehe

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology