46

Odp: Supermoto - wybór - wymagania

Ja nie wiem w czym w ogóle jest problem - bierz DRZ big bore od Małego - jest w rozsądnej kasie - mechanicznie bardzo dobrze, mocy nie zabraknie, strojony na hamowni - popracujesz trochę nad aspektem wizualnym i będziesz miał super sprzęcior, którym można poszaleć a przy okazji robić normalne przebiegi...

[url]http://forum.supermoto.pl/topic30124-s-drz-400-sm-434-bigborefcrhotcams-itd.html[/url]

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

47 Ostatnio edytowany przez Kuba177777 (2014-12-11 15:48:35)

Odp: Supermoto - wybór - wymagania

Belzebub napisał/a:

jako drugie moto w garażu nie spełni Twoich oczekiwań co do zabaw w SuMo (drogi, nie taki lekki).
Zakładam , że moto do tras już masz, więc zdecydowanie szukaj lekkiego do "zabawy", bo po 690 znów możesz zacząć szukać, kiedy nie spełni Twoich oczekiwań (a jednak za ciężkie, poskakać ciężko,etc.)

IMHO DRZ E (lub SM+FCR39) -> WR450F -> 660 lub podobny KAT (625) [nie wymagają tyle pielęgnacji]

to jak juz jest temat to przybliżcie mi Proszę z jakich roczników tych motocykli szukać
i co do WRy i DRZty w temacie kolegi który sprzedaje napisane chociażby o wymianach oleju co 10moto godz czy aby na pewno są to motocykle tak bez obsługowe jak KTMy o których mowa wcześniej >?(mam małe wątpliwości)
z tego co widzę to :
(przy większym budżecie)  SMC od 2008r
(przy większym budżecie)  SM od 2008r
(przy moim budżecie) DRZ 400 w wersji E? -
(przy moim budżecie) WR450F ? -

48

Odp: Supermoto - wybór - wymagania

kolega w DRZ cie wymienia co 10mtg bo jest przewrażliwiony i używa motocykla na torze. Przy normalnym użytkowaniu na ulicy, można wymienicąc co ile tam podaje producent pomniejszone o te 20% i będzie ok.

Podaje przykładowo co 3 tyś km, to wymienić co 2500 i będzie ok

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

49 Ostatnio edytowany przez Belzebub (2014-12-11 16:43:57)

Odp: Supermoto - wybór - wymagania

a) DRZ z bigbore (485ccm) + ostre wałki + FCR i mody = prawie wyczyn i tak serwisujesz
b) DRZ = 10k zł vs 690 = +20k zł
c) DRZ olej co 6000km, zawory co 24000km (serwisówka) -> polecane raz w roku (zawory też , ew. co 6k km) , im ostrzej ganiasz tym częsciej serwisujesz/zaglądasz

PS. jak kupisz drogą-wychuchaną perełkę ,to psychicznie ciężej Ci będzie nią w teren wjeżdzać (bo coś się połamie, zarysuje, etc..)

Hardcore - it's more than music...

50 Ostatnio edytowany przez jaras111x (2014-12-11 18:33:14)

Odp: Supermoto - wybór - wymagania

Jeszcze jest drz Y . Nie klocowate sm'y maja jeszcze jedna zalete a mianowicie przy glebie niewiele w nich ucierpi. Kiedys Peka mi mowil ze jak mial swojego ktm to zawsze byl strach o plastiki(bo szerokie itd) przy wr juz tego strachu niemiał. Majac sm i tak zawitasz w teren a im wiekszy kloc tym mniej zabawniej. Wiec przestan sie pierdolic ;) dorwij kogos kto ma drz  i cos innego. I porownaj .

I jak juz pisał ktos wczesniej im brzudszy tym mniej ci go zal :) oczywiscie technicznie cacy

Sherco st300  Cabestany Replica

51

Odp: Supermoto - wybór - wymagania

drz olej co 6000? nie ma się co dziwić że się głowice zacierają
ja wymieniałem co +/- 1500km i było ok
po 3000 jest smoła + jak zasuwasz to i tak litr już dolejesz

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

52

Odp: Supermoto - wybór - wymagania

KTM 640 Gets Used Where It's Made For.: [url]http://youtu.be/8LQy-qqTJJU[/url]

Na 640 z Keihinem 41 też da się pojeździć :)

53

Odp: Supermoto - wybór - wymagania

A dlaczego nikt nie poleca 625.
Ja gdybym już musiał kupić LC4 to szukałbym 625.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

54

Odp: Supermoto - wybór - wymagania

Bo się nie znają, albo boją się zostać miękką fają!

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

55 Ostatnio edytowany przez Kuba177777 (2014-12-11 21:08:44)

Odp: Supermoto - wybór - wymagania

coraz bardziej przekonuje się do DRZy - cena jednak różnice robi DUŻŻĄĄ  co 1500km zmiana oleju nawet to juz jest znośne przy takiej cenie sprzętu ,
to której wersji najlepiej szukać bo jest ich troche Y E S  SM(znalazłem stronkę z różnicami ale nie wiele mi to mowi w sumie albo inaczej nie wiem co bedzie lepsze pod sm)  bo rozumiem ze wszystkie są dobre pod SuperMoto

56

Odp: Supermoto - wybór - wymagania

sm a y to przede wszystkim roznica w mocy, wadze, zawieszeniu, sposobu rozruchu, homologacji.

Będzie 690 niebawem

57

Odp: Supermoto - wybór - wymagania

To jest słuszny kierunek. Może się okazać że supermoto to jednak nie to i można dość łatwo się DRZ-ty pozbyć. Bądź pewien że następni chętni do wejścia w SM będą ich szukać. jak się okaże że to jest to, tylko motór kiepski (na filmiku który wrzuciłem wczoraj widać, że jednak daje radę) wtedy idź w wyczyna czy co tam chcesz. 690 smc nie zastąpi Tobie Gixxa, ale da zupełnie inne odczucia.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

58

Odp: Supermoto - wybór - wymagania

nad SXV 550 nie myślałeś ? Generalnie pocisk, do użytku na co dzień, jak będziesz zmieniał olej co 1000km to wystarczy (serwisówka mówi co 3 tyś km). Zawory raz na sezon. I terenie pojedzie - może nie na typowym crossowym torze, ale jakiś tam offroad da radę...

Jak coś walnie w silniku to za 3000-3500 można zrobić remont tip top (wg użytkownika dibo, który zrobił 13 tyś km na seryjnych tłokach).

Grunt to kupić z pewnego źródła.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

59 Ostatnio edytowany przez Kuba177777 (2014-12-11 21:51:26)

Odp: Supermoto - wybór - wymagania

znalazłem porównanie 
"Suzuki DR-Z 400 Y(kopka)
Najbardziej agresywny model DR-Z
Silnik:
Stopień sprężania: 12.2:1
Moc: 10/24/36kW na 4.500/7.000/9.000 obr/min
Moment obrotowy: 24,5/34/40,2 Nm przy 2.700/6.300/7.500 obr/min
Gaźnik: Keihin FCR 39
Rozruch: Kopka
Podwozie:
Zawieszenie przód: Widelec teleskopowy, 49mm Dia - Skok: 290mm
Zawieszenie tył: wahacz aluminiowy monoshock Box - Skok: 295mm
Hamulec przedni: tarczowy, 250 mm Dia
Hamulec tylni: tarczowy, 220 mm Dia
Przednie koło: 1,60 x 21 cali
Tylne koło: 2,15 x 18 cali
Opony przednie: 80/100-21 lub 90/90-21
Opony tylne: 110/90-18, 120/90-18 lub 140/80-18
Wymiary i waga:
Długość całkowita: 2235mm
Szerokość całkowita: 825mm
Wysokość: 1245mm
Rozstaw osi: 1475mm
Wysokość siedziska: 945mm
Masa suchego pojazdu: 113 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 240 kg



Suzuki DR-Z 400 SM
DR-Z w wersji SuperMoto
Silnik:
Stopień sprężania 11,3: 1
Moc: 29,4kW(40 KM) przy 7600 obr/min
Moment obrotowy: 39,2 Nm przy 6600 obr/min
Gaźnik: Mikuni BSR 36
Rozrusznik: elektryczny
Podwozie:
Zawieszenie przód: widelec teleskopowy 49 mm, USD (Upside-Down) z regulacją odbicie - Skok: 260mm
Zawieszenie tył: wahacz aluminiowy monoshock, w pełni regulowane - Skok: 276mm
Przednia tarcza hamulcowa: 310 mm
Tylna tarcza hamulcowa 240 mm
Przednie opony: 120/70-17
Tylne opony: 140/70-17
Wymiary i waga:
Całkowita długość: 2220 mm
Całkowita szerokość: 870 mm
Wysokość: 1185 mm
Rozstaw osi: 1460 mm
Wysokość siedzenia: 890 mm
Masa suchego pojazdu: 134 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 335kg
"


levis napisał/a:

SXV 550

   jakoś marka mnie nie przekonuje : D


wersja Y jakies 48KM + mniejsza masa  (kopanie chyba nie bedzie mi jakoś bardzo przeszkadząć)  bardziej przekonuje mnie a co do reszty to może wam oddam głos ^^

60

Odp: Supermoto - wybór - wymagania

aha, to tak jak z samochodami, francuskie be, niemieckie dobre :P

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450