1

Temat: CR 125, YZ 125, CR 250, YZ 250, exc 200 czyli 2-takt w odwecie ?

Panowie oraz Panie,
Na przyszły sezon planuję przesiadkę na sprzęt typowo torowo-supermotowo-terenowy przy założeniu, że SM to tylko treningi Bemowo ewentualnie pojedyncze wypady do Radomia (wszystko przy założeniu, że sprzeda się DRZyna). Pojawia się problem co wybrać, z motocykli 4t 450tka chyba odpada ze względu tego, że nie poradzę sobie z moto w terenie, co do 250tki trochę się obawiam silnika, tzn mocnego wyżyłowania przy tej pojemności, latałem 250tka sxf i na prawdę przyjemne moto w teren, nie wiem jakby się sprawdził na asfalcie na pewno podoba mi się waga. Zastanawiam się nad sprzętami 2t, na początku planowałem 125tkę jednak ze względu na moją wagę ok 90kg i rośnie powoli nie wiem czy sprzęt wytrzyma pałowanie po asfalcie. 250 w 2t na pewno będzie bardziej narowiste niż 4t chociaż nigdy nie latałem. Zostaje jeszcze EXC w 2t ale ich jak na lekarstwo wo moim budżecie.
Na pewno zależy mi na lekkim moto, niezawodnym, z relatywnie niskimi kosztami remontów.
Prośba o porady i pomoc!

2

Odp: CR 125, YZ 125, CR 250, YZ 250, exc 200 czyli 2-takt w odwecie ?

Szczerze to nie ma tutaj złotego środka.
Coś w teren i coś w supermoto.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3

Odp: CR 125, YZ 125, CR 250, YZ 250, exc 200 czyli 2-takt w odwecie ?

Musi jakiś być:) A tak serio to chodzi o to żeby moto się nie zamęczyło na asfalcie, nie zależy mi, żeby było jakieś mega najszybsze może być mocowo jak DRZ, ważna jest waga i wcześniej wspomniane rzeczy.

4 Ostatnio edytowany przez karol128 (2014-11-27 18:35:44)

Odp: CR 125, YZ 125, CR 250, YZ 250, exc 200 czyli 2-takt w odwecie ?

Amatorsko spokojnie poradzisz sobie na 450 w terenie. Jeśli chcesz latać po torze mx i być bardzo szybki to raczej 125/250 ale w wersji cross a nie enduro jak np. exc.

Ogólnie jak dla mnie to jeśli się nie ma zawodniczych ambicji to spokojnie można brać 450 tym bardziej, że jeszcze chcesz latać po asfalcie. W czteropakach jest takie liniowe oddawanie mocy, że jak nie latasz na full manecie to raczej cie niczym sprzęt nie zaskoczy.

Chociaż w sumie to +1 dla hackera:) Lecz jeśli musi być uniwersalne to celowałbym w większe pojemności.
Ludzie chwalą też 300 w dwupaku (ponoć spokojniej oddają moc od ćwiartek).

5

Odp: CR 125, YZ 125, CR 250, YZ 250, exc 200 czyli 2-takt w odwecie ?

450 raczej odpada, jeździłem kilka razy, mimo liniowej mocy w terenie zamiata ostro na maksa a zależy mi również na tym, żeby pośmigać po torze mx,  podszkolić podstawy w czym 450 raczej nie pomoże

6

Odp: CR 125, YZ 125, CR 250, YZ 250, exc 200 czyli 2-takt w odwecie ?

konradoz napisał/a:

Na pewno zależy mi na lekkim moto, niezawodnym, z relatywnie niskimi kosztami remontów.
Prośba o porady i pomoc!

Dwa motocykle trzeba mieć.
Cokolwiek 4t na supermoto
I jakiegoś crossa za 4-5tys. w teren.

Ewentualnie 300 2T ale to nie jest sprzęt dla leszczy, warto brać tylko te nowe a one stoją w cenie - z 17tys. zł
I na asfalcie swoje wypije.

450 w teren jest fajna do zwiedzania ale nie do nauki zapierdalania i powiększania swoich umiejętności. Tutaj trzeba zaczynać od początku z pojemnościami. Co nie idzie w parze z asfaltem.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

7

Odp: CR 125, YZ 125, CR 250, YZ 250, exc 200 czyli 2-takt w odwecie ?

Na dwa moto na razie brak środków a kupić dwa i żadnego dobrze nie serwisować to też mija się z celem, a np taki exc 250 w 2paku? To nie ma być jakiś pro sprzęt z mocą 60KM, ma być dobry do nauki nie do ścigania się :)

8

Odp: CR 125, YZ 125, CR 250, YZ 250, exc 200 czyli 2-takt w odwecie ?

A ile chcesz wydać na moto?
Ma być z homo czy bez?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

9

Odp: CR 125, YZ 125, CR 250, YZ 250, exc 200 czyli 2-takt w odwecie ?

Jeżeli boisz się że ciebie pozamiata 250 w terenie to polecam ktm exc 200 gas gas ec 200 ponieważ ten motor niebędzie tak narowisty jak 250 i na asfalt też wystarczy.Albo ktm exc 300 gas gas ec 300 w enduro idealny motor ciagnie od dołu lepiej niż 250 a mocy także ma na asfalcie fajnie się lata.Osobiście mam gas gas ec 300 z 2006 roku zarejestrowanego i moge powiedzieć ma buta ale nie jest to taki szatan jak rm 250 jeździłem na kolegi rmce wogóle inna charakterystyka.Zależy jeszcze czy będzie to latanie enduro czy stricte latanie po torze mx.Oczywiście trafiaja się także rodzynki jak cr 250 zarejestrowana lub inny full cros 250 zarejestrowany.

Hero Majestic Ankur--->Derbi Senda Xtreme R--->Lifan Cross 125--->Mz Etz 250--->Ktm Egs 360--->Kawasaki Zr7--->Gas Gas EC 300  2006 & Kawasaki Zr7s 2004

10

Odp: CR 125, YZ 125, CR 250, YZ 250, exc 200 czyli 2-takt w odwecie ?

Z 2T tańszy w zakupie i tańszy w remontach jest Japończyk.
Jak Ci przyjdzie w exc kupić cylinder to się złapiesz za głowę.
Przechodziłem i przechodzę przez to samo co Ty i w teren musi być drugi sprzęt.
Kupiłem specjalnie Berga 450 a nie 550/650 aby móc latać w terenie i ch*j to nie dla mnie.
Dla mnie będzie idealna 125 2T. Najlepiej YZ125 lub CR125 bo są tanie części.
Bo nie wyobrażam sobie latać czymś słabszym od 450 po asfalcie.
300 mi się marzy ale jak pomyślę, że miałbym tym wjechać na tor mx... odpada.

Wiesz to samo i dlatego założyłeś temat. Bo nie ma złotego środka.
Odłóż sobie te 4tys. zł i kup nawet za pół roku drugi motocykl jakiegoś crossa 2T i tyle.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

11 Ostatnio edytowany przez karol128 (2014-11-27 19:42:38)

Odp: CR 125, YZ 125, CR 250, YZ 250, exc 200 czyli 2-takt w odwecie ?

Enduro będą lipne na asfalcie ze względu na zawieszenie. Na torze mx z tego co widzę też trochę zawiecha jest za miękka jak na wyższe skoki. Ostatnio widziałem jak ktoś latał nowszym bergiem (chyba 350), skakał średnio wysoko ale już było widać wyraźnie, że zawieszenie dobijało do końca przy lądowaniu.

Także trzeba się zdecydować co jest numerem jeden (mx/enduro/sm) i pod to dobrać moto aby przynajmniej w jednej dyscyplinie było dobre a w reszcie kulawo bo kulawo ale też sobie jakoś poradzi.

Setki japońców to super sprawa. Części oryginalne w usa do cr bardzo tanie, do yz 10-15% droższe a do pozostałych marek niestety bez szału.

12

Odp: CR 125, YZ 125, CR 250, YZ 250, exc 200 czyli 2-takt w odwecie ?

Zgadzam się z Hacker33, nie ma złotego środka niestety. Rozwiązanie z dwoma motocyklami ma jeden podstawowy plus, a mianowicie w każdej chwili mamy sprzęt gotowy do terenu i na asfalt wystarczy się przesiąść :P

"Życie jest po to by jeździć na moto!!!"

13 Ostatnio edytowany przez Majster128 (2014-11-27 20:34:23)

Odp: CR 125, YZ 125, CR 250, YZ 250, exc 200 czyli 2-takt w odwecie ?

Dla porównania. Żeby przystosować "w miarę" np. CR 250 z motocrossu do superenduro potrzeba pół dnia pracy i to w naprawdę dobrym tempie. Licząc się z tym, że masz drugie zawieszenie.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

14

Odp: CR 125, YZ 125, CR 250, YZ 250, exc 200 czyli 2-takt w odwecie ?

Niestety warunków na dwa moto puki co nie mam ani garażowych, ani finansowych więc zostaje jeden sprzęt. Może ćwiara w 2t albo ćwiara w 4t? Oczywiście mowa o motocyklu bez homologacji, do jazdy po ulicy mnie nie ciągnie a wręcz przeciwnie. Wiem, że nie ma moto idealnego żeby był i na tor mx i do sm, no ale jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma:)
Pewnie jakbym jeździł więcej została by DRZ ale w tym roku zrobiłem jakiś śmieszny przebieg z czego 80% na dojazdy do pracy, żeby moto nie stało nieużywane, to doszedłem do wniosku, że w zasadzie mógłbym się przesiąść na coś bez homologacji.

15

Odp: CR 125, YZ 125, CR 250, YZ 250, exc 200 czyli 2-takt w odwecie ?

Miałem 450 - w terenie się męczyłem, na asfalcie za to było super, mega pierdolnięcie, starsznie mi się to podobało. Aktualnie latam na 250 crf , tylko w terenie, czuje się na nim świetnie, przewidywalny, lekki, stworzony do mx, dobry do CC, aczkolwiek ciężko jest w typowym enduro takim mocno technicznym, jak to mówią crossem w enduro albo szybko albo wcale, ale do latania po lesie itd też może być, na przelotówkach tylko wkurwiają krótkie biegi, dlatego przez ostatnie miesiące większość czasu spędzam na torach.